DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5336

Title: แผนธุรกิจสปาและบริการสุขภาพเล็บครบวงจร
Other Titles: Business plan for spa and comprehensive nail health services
Authors: ปภัสรินทร์ เพชรอิสรารัตน์
Keywords: สปาครบวงจร
การบริการ
ผิวพรรณ
Fully-Integrated Spa
Service
Skin
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: เล็บและผิวพรรณบริเวณเล็บเป็นส่วนหนึ่งในร่างกายที่ซึ่งเป็นจุดที่บ่งบอกความสะอาดและสวยงามอีกจุดหนึ่งเลย ดังนั้นการดูแลเล็บและผิวพรรณบริเวณมือและเท้า ดังนั้นจึงมีสำคัญอย่างมากต่อผู้คน จึงต้องมีธุรกิจการบริการเกี่ยวกับการดูแลผิวพรรณและเล็บที่มาในรูปแบบการทำเล็บและ สปาภายใต้ แบรนด์ Fahchar เป็นธุรกิจทำเล็บที่มุ่งเน้นในการดูแลผิวพรรณเล็บและผิวพรรณบริเวณมือและเท้า ไม่ว่าจะเป็นในเรื่องของการตกแต่งเพ้นท์ลวดลายต่าง ๆ บนเล็บมือหรือเท้าให้กับ ผู้ที่ประสบปัญหาเกี่ยวกับเล็บและผิวพรรณบริเวณมือและเท้า หรือผู้ที่ต้องการเสริมความงามเล็บให้มีความสวยงาม ธุรกิจ Fahchar (ทำเล็บและสปา) จุดเริ่มต้นมาจากความชื่นชอบในการทำเล็บและดูแลผิวพรรณ รวมไปถึงชอบความสวยงามและความสะอาดดูดีเป็นพื้นฐาน อีกทั้งคนรอบข้างส่วนมากก็ ชื่นชอบเหมือนกัน และในการจะใช้บริการร้านทำเล็บแต่ละ ครั้งก็จะหาร้านที่บริการตามความต้องการยาก โดยร้านทำเล็บทั่วไปจะมีการบริการที่ตกแต่งเล็บส่วนใหญ่จะไม่ได้มุ่งเน้นการดูแลมากนัก จึงคิดว่าหากเราทำธุรกิจการบริการดูแลเล็บและผิวพรรณและมีการทำเล็บหรือเพ้นท์เล็บด้วยจึงทำให้มีการบริการที่ครบวงจรบริเวณมือและเท้าสำหรับผู้ที่มีปัญหาโดยตรงจะต้องเป็นธุรกิจที่ได้รับความสนใจมากแน่นอน เนื่องจากพื้นที่ที่จะเปิดร้านเป็นพื้นที่ที่มีผู้คนอยู่เยอะ เป็นแหล่งรวมตัวและยังไม่มีธุรกิจรูปแบบนี้เปิด จึงเป็นโอกาสที่ดีที่จะทำธุรกิจนี้ อีกทั้งธุรกิจนี้ในช่วงปีนี้และปีต่อไปข้างหน้า มีโอกาสที่จะค่อนข้างเจริญเติบโต โดยมีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการสปาและบริการสุขภาพเล็บครบวงจร 2) เพื่อศึกษาการลงทุนในธุรกิจร้านสปาและเล็บ 3) เพื่อศึกษาว่าธุรกิจมีความเป็นไปได้มากน้อยเพียงใด โดยกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาวิจัยครั้งนี้ คือ กลุ่มนักเรียน นักศึกษา และกลุ่มคนวัยทํางาน ที่ต้องใช้บุคลิกภาพในการทํางานต่าง ๆ เช่น งานบริการที่ต้องพบปะผู้คนจำนวนมาก ทุกเพศ อายุ 20 ปีขึ้นไป รายได้ 10,000 บาทขึ้น ในกรุงเทพมหานคร ทั้งนี้จากกการวิเคราะห์และการประเมินความเป็นไปได้ของธุรกิจ ผลตอบแทนทาง การเงินในระยะเวลา 5 ปี พบว่า ธุรกิจใช้เงินลงทุน 2 ล้านบาท มีมูลค่าปัจจุบันสุทธิ (NPV) เท่ากับ 6,648,318 บาท อัตราผลตอบแทนภายใน (IRR) เท่ากับ 98% ซึ่งสูงกว่าต้นทุนทางการเงินที่ 15% และมีระยะเวลาคืนทุน (Payback Period) อยู่ที่ 1.52 ปี
Nails and the skin around them are a part of the body, signifying human cleanliness and beauty. Thus, maintaining the hands and feet's skin and nails is essential to humans. As a result, the brand must operate a business that offers spas and manicures for the treatment of the skin and nails. Fahchar is a nail salon that concentrates on skincare, nails, and the skin on the hands and feet, whether in the matter of decorating various patterns on the nails, hands, or feet for people who experience issues with their hands or feet skin, nails, or both or those who want to enhance the beauty of their nails. The origin of the Fahchar business (manicure and spa) was the owner’s passion for manicures and skin care, as well as beauty and cleanliness. Additionally, most people like the service. For using a nail salon service, sometimes it is difficult to find a salon that serves their needs. In general, nail salons will provide services that decorate nails; most of them will not focus much on caring for them. As a result, in case of initiating an idea to operate a nail and skin care business and offer a manicure or nail painting, a fully-integrated service for the hands and feet must be provided. This sort of business must receive great attention from those with direct problems because the area where the shop will be located is densely populated, is a gathering place, and does not yet have this type of business opened. Therefore, it is a good opportunity to do this business. Furthermore, this business has a good potential to expand significantly throughout this year and the following. The objectives of this study are 1) to study the marketing mix factors affecting the decision to choose a spa service and a fully-integrated nail health service; 2) to study the investment in the spa and nail salon businesses; and 3) to study the feasibility of this type of business. The sample consisted of students, college students, and working people that require their personality to work, such as service work that has to meet a lot of people of all genders, aged 20 years and over, earning a monthly income of at least 10,000 baht in Bangkok. According to the business analysis and feasibility assessment, the financial return in 5 years found that the initial capital required for this business shall be 2 million baht with a net present value (NPV) of 6,648,318 baht and an internal rate of return (IRR) of 98%, which is higher than the cost of capital at 15% and has a payback period of 1.52 years.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2565
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
ธุรกิจสปา -- การตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
ธุรกิจสปา -- การบริหาร
ธุรกิจสปา -- การจัดการ
สปา -- ความพอใจของผู้ใช้บริการ -- การศึกษาเฉพาะกรณี
ศิลปะการตกแต่งเล็บ
ความพอใจของผู้บริโภค -- การศึกษาเฉพาะกรณี
การเสริมสวย -- การศึกษาเฉพาะกรณี
Advisor(s): Teerasak Na Ranong
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5336
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
papatsarin_peti.pdf2.41 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback