DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5324

Title: แผนธุรกิจละโว้ คอมมูนิตี้มอลล์
Other Titles: Business plan for LAVOE community mall
Authors: ณัฐ ศรีแสงไทยสุข
Keywords: คอมมูนิตี้มอลล์
พื้นที่ให้เช่า
ลพบุรี
Community Mall
Rental Area
Lop Buri
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจนี้จัดทำขึ้นเพื่อศึกษาถึงพฤติกรรมของผู้บริโภคและปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจในการมาใช้บริการในคอมมูนิตี้มอลล์ หรือ ศูนย์การค้าชุมชนในจังหวัดลพบุรี ซึ่งได้มีการทำวิจัยและศึกษาค้นคว้าข้อมูลต่าง ๆ เพื่อตอบสนองความต้องการของผู้บริโภค จากการศึกษาวิเคราะห์ถึงสภาพแวดล้อม พบว่าปัจจุบันผลกระทบของเชื้อไวรัส Covid-19 ส่งผลต่อการใช้ชีวิตของคนไทย แต่ทว่าธุรกิจคอมมูนิตี้มอลล์มีการเติบโตมากขึ้น เนื่องจากได้มีการฉีดวัคซีนเพื่อป้องกันเป็นจำนวนมาก ทำให้ผู้บริโภคใช้ชีวิตได้อย่างปกติมากยิ่งขึ้นในยุค New Normal ทำให้พฤติกรรมของผู้บริโภคเปลี่ยนไป และหันมาสนใจในการมาใช้บริการในคอมมูนิตี้มอลล์ ซึ่งมีพื้นที่โล่ง สะดวก เดินทางง่าย อากาศถ่ายเท และอยู่บริเวณใกล้บ้านของผู้บริโภค ทางเจ้าของธุรกิจจาก บริษัท LCM จำกัด จึงมองเห็นโอกาสการเติบโตของธุรกิจคอมมูนิตี้มอลล์ และจากการศึกษาข้อมูลผู้บริโภค มีกลุ่มเป้าหมายเป็นกลุ่มคนวัยทำงานทั้งเพศชายและเพศหญิง อายุประมาณ 25-55 ปี และมีรายได้เฉลี่ยอยู่ที่ 20,000 บาทขึ้นไป กลุ่มลูกค้าที่เป็นพ่อค้า แม่ค้า และกลุ่มผู้บริโภคหรือบริษัทต่าง ๆ ที่สนใจมาเช่าห้องภายในคอมมูนิตี้มอลล์ จากการประเมินโครงการของธุรกิจและวิเคราะห์ผลตอบแทนในการดำเนินธุรกิจเป็นระยะเวลา 5 ปี โดยมีเงินลงทุนเริ่มแรก 4,000,000 บาท มีอัตราผลตอบแทนภายใน (IRR) อยู่ที่ 14% โดยมีมูลค่าปัจจุบัน (NPV) เป็นบวก อยู่ที่ 627,639.82 บาท และมีระยะเวลาเวลาคืนทุน 3 ปี 8 เดือน
This business plan is provided to study the behavior of customers and factors that affect the decision to use the service in the Community Mall or community shopping center in Lop Buri province. Which done the research and studied various information to meet the needs of customer. From a study of the environment, it was found that the current impact of the COVID-19 virus affects the lives of Thai people, but the Community Mall business is growing more. Having the vaccination to prevent a large number of infections, consumers can live a more normal life in the New Normal era. This has caused consumer behavior to change and attracted consumers to use the service in the Community Mall which is an open area it is comfortable, easy to travel, has clean air, and is close to the consumer’s home area. By the way of business owners from LCM Co., Ltd. Have seen the growth opportunities of the community mall business and from the study of consumer data, the target groups are working people, both males and females, aged 25-55 years, with an average income of 20,000 baht or more from the seller group and the renting to the area within the Community Mall. From the results of the project evaluation of the business and the analysis of returns on business operations for 5 years, with an initial investment of 4,000,000 baht, with an internal rate of return (IRR) of 14% with a present value (NPV) is positive at 627,639.82 baht and has a payback period of 3 years and 8 months.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2565
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
ศูนย์การค้า
ละโว้ มอลล์
พฤติกรรมผู้บริโภค
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ -- การศึกษาอิสระ
Advisor(s): ลักษณ์วรรณ พิมพ์สวัสดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5324
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nut_sris.pdf5.38 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback