DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5313

Title: ประสิทธิผลของการสื่อสารการตลาดดิจิทัลบนช่องทาง Facebook Ads Manager กรณีศึกษา ร้าน NN159 Shop
Other Titles: The Effectiveness of Digital Marketing Communications on Facebook Ads Manager : A Case Study of NN159 Shop
Authors: เอมมิกา มานะลอ
Keywords: ประสิทธิผล
การทำโฆษณา
การทำคอนเทนต์
การทำแคมเปญโฆษณา
ร้าน NN159 Shop
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยฉบับนี้เป็นงานวิจัยเรื่อง ประสิทธิผลของการสื่อสารการตลาดดิจิทัลบนช่องทาง Facebook Ads Manager ของร้าน NN159 Shop มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาประสิทธิผลของการโฆษณาในรูปแบบการมีส่วนร่วมและการรับรู้แบรนด์เป็นงานวิจัยเชิงทดลอง เปรียบเทียบผลก่อนและหลังการทำแคมเปญเพื่อศึกษากลุ่มเป้าหมายต่อการเข้าถึงเฟซบุ๊กแฟนเพจ โดยเก็บข้อมูลก่อนและหลังการทำแคมเปญโฆษณา มีแคมเปญรวมทั้งหมด 8 แคมเปญ โดยแบ่งเป็น 7 แคมเปญรูปภาพ และ 1 แคมเปญ วิดีโอ ผลการทดลองพบว่าการทำแคมเปญได้ผลดีกว่าการไม่ทำแคมเปญ และการเลือกช่วงเวลาที่ดีสามารถทำให้เข้าถึงกลุ่มเป้าหมายได้มากขึ้น ซึ่งสอดคล้องกับแนวคิดการวิจัยของ Buddy Media (“วิธีการทำตลาดบน Facebook”, 2564) การโพสต์ให้ถูกเวลาเป็นปัจจัยที่สำคัญที่สุดอย่างหนึ่งที่ส่งผลในการเข้าถึงและการโต้ตอบของผู้ติดตาม และในส่วนของการทำคอนเทนต์รูปภาพสามารถตอบโจทย์ได้ดีกว่าการทำคอนเทนต์รูปแบบวิดีโอ ทำให้เห็นว่าการเข้าถึงรูปภาพสามารถเพิ่มการเข้าถึงได้มากกว่าวิดีโอ จากข้อมูลล่าสุดค่าเฉลี่ยของ Facebook Engagement ผลรวมจากทั่วโลก ประเทศไทยอยู่ที่ 0.07% โดย Engagement ที่ทำได้ดีที่สุดคือการโพสต์ข้อความ 0.13% การโพสต์รูปภาพ 0.11% วิดีโอ 0.08% (Nattapon Muangtum, 2565) และผลจากการทำแคมเปญในครั้งนี้ทำให้เข้าถึงกลุ่มเป้าหมายได้มากขึ้นและจำนวนการติดตามเพจที่เพิ่มมากขึ้นอีกด้วย การวิจัยครั้งนี้จะสามารถช่วยให้เจ้าของธุรกิจหรือผู้ที่ขายสินค้าออนไลน์ผ่านช่องทางเฟซบุ๊กแฟนเพจจะสามารถเลือกใช้รูปแบบการทำโฆษณาและการทำคอนเทนต์ เพื่อนำไปต่อยอดธุรกิจของตัวเองหรือเป็นประโยชน์ต่อร้านที่ขายสินค้าในลักษณะเดียวกันได้อย่างแน่นอน
The Effectiveness of Digital Marketing Communications on Facebook Ads Manager: A Case Study of NN159 Shop As an experimental study, the objective of this research was to investigate the effectiveness of advertising in terms of brand engagement and brand awareness. Comparing the results before and after the campaign launch to better understand the audience and reach the Facebook fan page. There are eight campaigns based on data collected before and after the campaign's launch, with seven image campaigns and one video campaign. According to the experimental results, digital advertising campaigns were more effective than no digital advertising campaigns. Choosing the right time can also help you reach out to more people. This is consistent with the Buddy Media research concept that posting at the right time is one of the most important factors influencing Facebook page reach and interaction. In addition, creating image-based content may yield a better response than creating video-based content. It demonstrates that image content has a greater reach than video content. Average Facebook Engagement totals from around the world, according to the most recent data. Thailand has a 0.07% engagement rate, with the best engagement rates being 0.13% text posting, 0.11% photo posting, and 0.08% video, and the outcome of this advertising campaign could be reaching more target audiences and increasing the number of page followers. This study will help business owners or people who sell products online via a Facebook Fan Page decide on the best form of advertising and content creation. Obviously, to benefit a store that sells comparable products or to expand their own business.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: เสื้อผ้าสำเร็จรูป -- การตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
อุตสาหกรรมเสื้อผ้าสตรี
การสื่อสารทางการตลาด
การตลาดอินเทอร์เน็ต
การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์
พฤติกรรมผู้บริโภค
ร้าน NN159 Shop
Advisor(s): ปฐมา สตะเวทิน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5313
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ammiga_mana.pdf2.99 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback