DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5312

Title: แผนธุรกิจลฎาขนมไทย
Other Titles: Business plan for Ladha Kanom Thai
Authors: ลฎาภา ลิปกรณ์
Keywords: ร้านขนมหวานไทย
ร้านกาแฟ
คาเฟ่
รถไฟฟ้าสถานีสยาม
Thai Dessert Shop
Coffee Shop
Cafe
Siam BTS Station
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: จากผลการศึกษาพบว่า การสัมภาษณ์แบบตัวต่อตัว (Interview) โดยผู้ให้สัมภาษณ์ ส่วนใหญ่แบ่งเป็นเพศชาย 50% และเพศหญิงอีก 50% มีอายุประมาณ แบ่งเป็น 3 ช่วง คือ อายุ 18–22 ปี จำนวน 20% อายุ 23–28 ปี จำนวน 40% และอายุ 30 ปี ขึ้นไป จำนวน 40% ซึ่งเป็นวัยเรียนและวัยทำงานในบริเวณสยาม โดยรายได้มีตั้งแต่ ยังไม่มีรายได้เพราะเป็นนักศึกษา รายได้ 20,000-30,000 บาทต่อเดือน โดยผู้ให้สัมภาษณ์ทุกคน จะใช้รถไฟฟ้าสถานีสยาม ช่วงเวลา 06.00–09.00 น. เวลา 10.00-14.00 น. และเวลา 15.00 น. เป็นต้นไป โดยใช้รถไฟฟ้าสถานีสยาม เป็นสถานี ขึ้น-ลง ประมาณ 4–5 วัน ต่อสัปดาห์ คือจันทร์-ศุกร์ โดยเวลาที่มาอยู่แถวสยามส่วนใหญ่ 6-8 ชั่วโมง ผู้ให้สัมภาษณ์ให้ข้อมูลอีกว่า มีพฤติกรรมในการทานขนมและกาแฟในทุก ๆ วัน มีจำนวน 85% อีก 15% ไม่ต้องการทานเพราะต้องการรักษาสุขภาพ จากนั้นผู้ให้สัมภาษณ์ได้ให้เหตุผลเป็นเสียงเดียวกันว่า สำหรับวันจันทร์-ศุกร์ เป็นวันที่การจราจรบนท้องถนนหนาแน่น ไม่สามารถกำหนดเวลาที่แน่นอนได้ ซึ่งการใช้บริการรถไฟฟ้าจะทำให้สะดวกต่อการเดินทางมากกว่าและสามารถมาทำงานได้ตรงเวลามากขึ้น นอกจากนั้นยังสามารถวางแผนการใช้ชีวิตในวันนั้นบนรถไฟฟ้าได้อีกด้วย ผู้ให้สัมภาษณ์สำหรับให้ความเห็นส่วนใหญ่ สำหรับวันเสาร์-อาทิตย์ จะใช้บริการรถไฟฟ้า เพราะ นัดรับประทานอาหารหรือพบปะกับเพื่อน ซึ่งการนำรถส่วนตัวมา อาจทำให้ไม่สามารถจอดรถบนห้างสรรพสินค้าได้หรือจอดได้อาจเสียค่าใช้จ่ายในการจอดเท่ากับค่าใช้จ่ายในการใช้รถไฟฟ้า สำหรับพฤติกรรมของกลุ่มคนทั่วไปที่ต้องการความรวดเร็วในการซื้อสินค้า ผู้ให้สัมภาษณ์ทุกคน ให้ความเห็นตรงกันทุกคนว่า จากข้อมูลข้างต้นนั้นทุกคนที่ใช้รถไฟฟ้าในการเดินทาง เพื่อต้องการประหยัดเวลาในการเดินทาง ดังนั้นหากสามารถซื้อของหรือสินค้าได้รวดเร็วโดยไม่ต้องรอจะเพิ่มโอกาสในการตัดสินใจซื้อถึง 60% โดยทันที แผนธุรกิจร้านลฎาขนมไทย จะดำเนินธุรกิจขนมไทยควบคู่กับกาแฟ และสามารถนั่งทานได้เหมือนอยู่คาเฟ่ ซึ่งอยู่ในร้านนี้เพียงร้านเดียว มีการวางแผนธุรกิจและกำหนดกลยุทธ์ในด้านต่างๆ เพื่อให้การดำเนินธุรกิจประสบความสำเร็จสูงสุด จากการวิเคราะห์ความเป็นไปได้ของโครงการ พบว่า จากการลงทุนเริ่มต้นที่ 1,000,000 บาท เป้าหมายระยะยาวผลตอบแทนจากการลงทุนในโครงการระยะเวลา 5 ปี คาดการว่าจะสร้างกำไรได้ 3,500,000 บาท โดยอัตราผลตอบแทนอยู่ที่ 58% มีระยะเวลาคืนทุนที่ 5 เดือน จะเห็น่วาผลตอบแทนของการลงทุนในโครงการมีความคุ้มค่า และสมควรแก่การลงทุนเป็นอย่างยิ่ง
The study result revealed that in the face-to-face interview, the interviewee most of the divided into 50% males and 50% females. Their age is divided into 3 periods. For 18-22 years about 20%, and 23-28 years about 40%, and more than 30 years about 40%, this is school age and working age in the Siam area. The income ranges from I don't have any income because I'm a student iIncome of 20,000-30,000 baht per month. From interviews of the periods 6 a.m–9 a.m., 10 a.m.-2 p.m., and 3 p.m. For Siam railway station about 4-5 days per week Monday-Friday. Most of them are 6 - 8 hours. The behavior of eating snacks and coffee every day is 85%, the other 15%. Interviewees for the majority of opinions for Saturday-Sunday will use the train service because you can arrange a meal or meet friends who bring a private car It may make it impossible to park in the mall or park it may cost to park the same as the cost of using the electric train. For the behavior of general people who want speed in purchasing products all interviewees that from the above information, everyone who uses the electric train to travel. To save travel time, therefore, if you can buy items or products quickly without waiting, your chances of making a purchase will be increased by 60% immediately. Business plan for Ladha Kanom Thai will operate a Thai dessert business along with coffee and can sit and eat like in a cafe. In this business plan, there are strategies concerning different aspects, such as the assessment of environs inside and outside the organization, marketing research, marketing strategy, human resource administration strategy, and financial strategy, which will enable and facilitate the accurate and efficient implementation of action plans. Afterward, the feasibility of the project is analyzed. Concerning the return of the investment (ROI) in the project over the period of 5 years, it is found out that from the initial investment of 2,000,000 baht, the current value is 3,875,057 baht. This reveals that the ROI rate is 52% and the payback period is 6 months. Therefore, it is apparent that the return on the investment in the project is worthwhile and that the investment in the project is highly appropriate.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2565
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
พฤติกรรมผู้บริโภค
ลฎาขนมไทย
ขนมหวาน -- ไทย
ของหวาน
การจัดการตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ -- การศึกษาอิสระ
Advisor(s): สุชาติ ไตรภพสกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5312
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
phatcharakorn_lipa.pdf5.1 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback