DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5309

Title: การศึกษาประสิทธิผลของการสื่อสารการตลาดดิจิทัลผ่านแพลตฟอร์มเฟซบุ๊ก (Facebook) ของธุรกิจโรงแรมขนาดเล็ก แบรนด์ Eden Boutique Hotel กรณีศึกษาเนื้อหาการสื่อสาร (Content) ที่สามารถดึงดูดผู้บริโภคให้เกิด การมีส่วนร่วมและเกิดยอดขาย
Other Titles: The effectiveness of digital marketing communication on Eden Boutique Hotel Facebook Page : Case study of the contents that can create customers interest in brand and increase sales
Authors: ขนิษฐา พนาวัลย์
Keywords: เฟซบุ๊กเพจ
การสื่อสารการตลาดดิจิทัล
โรงแรม
การตลาดเชิงเนื้อหา
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาวิจัยในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาประสิทธิผลของการสื่อสารการตลาดดิจิทัลบนแพลตฟอร์มเฟซบุ๊ก (Facebook) ว่าเหมาะสมกับตัวธุรกิจหรือไม่ 2) ศึกษาประสิทธิผลของรูปแบบเนื้อหาการสื่อสารดิจิทัลบนแพลตฟอร์มเฟซบุ๊ก ของโรงแรม Eden Botiquote Hotel ว่ามีเนื้อหาแบบใดที่สามารถดึงดูดผู้บริโภคให้มีส่วนร่วมได้มากที่สุด 3) เพื่อศึกษาประสิทธิผลของ รูปแบบเนื้อหาการสื่อสารดิจิทัลที่พัฒนามาจากการศึกษารูปแบบเนื้อหาการสื่อสารเก่าบนเฟซบุ๊กของโรงแรม Eden Botiquote Hotel เพื่อทำให้เกิดการมีส่วนร่วมและยอดขายที่เพิ่มขึ้น โดยการวิจัยในครั้งนี้ เป็นการวิจัยเชิงคุณภาพ (Qualitative Research) ด้วยการวิเคราะห์เนื้อหา และการวิจัยเชิงทดลอง (Experimental Research) โดยรวบรวมข้อมูลส่วนของเฟชบุ๊ก ตั้งแต่วันที่ 1 กันยายน 2564 ถึง 31พฤษภาคม 2565 โดยวัดผลจากการกดไลก์ การกดแชร์ การคอมเมนต์ การเข้าถึง โดยดูจากการมีส่วนร่วม และยอดการจองบริการที่พักว่าสามารถทำให้ยอดขายเพิ่มขึ้นหรือไม่ และยังศึกษาวิเคราะห์เนื้อหาของแบรนด์โรงแรมอื่น ๆ เพื่อนำมาพัฒนาเนื้อหาหารสื่อสารของโรงแรม Eden Boutique Hotel ผลจากการศึกษาพบว่า แพลตฟอร์มเฟซบุ๊กมีประสิทธิผลที่ช่วยทำการตลาดทางออนไลน์ได้ จากผลวิจัยพบว่า การทำการตลาดโดยการเลือกใช้เนื้อหาการสื่อสารบนช่องทางเฟซบุ๊ก มีส่วนช่วยที่ทำให้ยอดขายของโรงแรมเพิ่มมากขึ้น การเลือกใช้รูปแบบและเนื้อหาการสื่อสารที่เหมาะสมผ่านการทำการตลาดบนแพลตฟอร์มเฟซบุ๊กของโรงแรม ยังสามารถทำให้เข้าถึงคนได้จำนวนที่มากขึ้น และสามารถทำให้ช่วยสร้างการรับรู้ให้กับโรงแรมได้มากขึ้น นอกจากนี้การเลือกใช้เนื้อหาการสื่อสารการตลาดออนไลน์ที่ดีและตรงกลุ่มเป้าหมายยังสามารถทำให้เกิดยอดขายที่เพิ่มขึ้นได้ด้วย ซึ่งผลที่ออกมาทำให้ผู้วิจัยเข้าใจเรื่องการสื่อสารการตลาดออนไลน์ได้มากขึ้น ว่าเนื้อหาแบบใดเหมาะกับธุรกิจและและกลุ่มเป้าหมายของโรงแรม
This independent study research had three objectives : 1) to study the effectiveness of digital marketing communication on Facebook platform whether it is suitable for the hotel business or not 2) to study the effectiveness of digital communication content formats on Facebook platform of the Eden Boutique Hotel whether, what kind of content that can drive the most engagement with consumers. 3) to study the Eden Boutique Hotel's content on Facebook, what kind of content that can drive increased engagement and sale. This research is qualitative research with content analysis and experimental research by collecting information from the Facebook section. From 1 September 2021 to 31 May 2022. It measures results from likes, shares, comments, reach by looking at engagement and bookings for accommodation services that can increase sales or not and also to study and analyze the content of other hotel brands to develop the communication content of Eden Boutique Hotel. The results of the study show that the Facebook platform is effective for online marketing. Because the research found that Marketing by choosing to use communications content on the Facebook channel Contributes to increasing hotel sales. Choosing the right format and communication content through marketing on the hotel's Facebook platform can also make it accessible to a greater number of people and can help create more awareness for the hotel in addition, the selection of good online marketing communications content that matches the target audience can also lead to increased sales. Which the results came out to make the researcher understand more about online marketing communications. What kind of content is suitable for the business and the target audience.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: การจัดการโรงแรม
โรงแรม Eden Botiquote Hotel
Eden BoutiqueHotel (ชื่อตราผลิตภัณฑ์)
การสื่อสารทางการตลาด
การตลาดอินเทอร์เน็ต
Advisor(s): ชุติมา เกศดายุรัตน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5309
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kanitta_phan.pdf4.12 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback