DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5300

Title: การศึกษาประสิทธิผลของการทำโฆษณาผ่านเฟซบุ๊ก (Facebook Ads) ที่มีผลต่อการยอดขาย ผ่านแอปพลิเคชันสั่งอาหารออนไลน์ของร้านอาหาร กรณีศึกษา : โจ๊กสามย่าน สาขาแคราย
Other Titles: A study on the effectiveness of Facebook Ads on sales through online food ordering applications of restaurants Case Study : Samyan Joke, Khae Rai Branch
Authors: ศิรดา สวัสดี
Keywords: การสื่อสารการตลาด
แอปพลิเคชันสั่งอาหารออนไลน์
การโฆษณาในเฟซบุ๊กเพจ
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) ศึกษาปัจจัยด้านประชากรศาสตร์ และการสื่อสารการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าแอปพลิเคชันสั่งอาหารออนไลน์ (2) ศึกษาเนื้อหา รูปแบบ และส่วนประกอบของสื่อโฆษณาที่โฆษณาผ่านช่องทาง Facebook Ads ที่สามารถสร้างการรับรู้ของผู้บริโภคของร้านธุรกิจอาหารสำหรับธุรกิจร้านอาหารโจ๊กสามย่าน สาขาแคราย เป็นการวิจัยเชิงผสานวิธี ใช้รูปแบบการวิจัยเชิงปริมาณ โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการรวบรวมข้อมูลจากผู้บริโภคที่มาใช้บริการที่หน้าร้านโจ๊กสามย่าน สาขาแครายผ่านแอปพลิเคชันสั่งอาหารออนไลน์ที่อาศัยอยู่ในเขตกรุงเทพและปริมณฑล และการวิจัยเชิงปฏิบัติโดยใช้เครื่องมือ Facebook Ads manager ผ่านเพจเฟซบุ๊กของร้านโจ๊กสามย่าน สาขาแคราย สถิติที่ใช้ในการศึกษาได้แก่การวิเคราะห์ความแตกต่างของค่าเฉลี่ย การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว และการวิเคราะห์ถดถอยเชิงเส้นพหุคูณ กำหนดนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 ผลการศึกษาพบว่า ปัจจัยด้านประชากรศาสตร์ประกอบด้วย สถานภาพสมรส และรายได้ต่อเดือนที่แตกต่างกันมีการตัดสินใจซื้ออาหารผ่านแอปพลิเคชันสั่งอาหารออนไลน์แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 การสื่อสารการตลาดแบบผสมผสาน ได้แก่ รูปแบบของสื่อการตลาด การส่งเสริมการตลาด และการรับรู้คุณค่าผลิตภัณฑ์มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้ออาหารผ่านแอปพลิเคชันสั่งอาหารออนไลน์อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 รูปแบบการโพสต์เนื้อหาลงโฆษณาในเฟซบุ๊กเพจโจ๊กสามย่าน สาขาแครายที่แตกต่างกันและการงดโพสต์ไม่มีโฆษณามียอดขายไม่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ
The objectives of this research were (1) To study demographic factors and marketing communication that affects the decision to buy an online food ordering application (2) To study the content, form, and components of advertising media advertise through Facebook Ads channels that can create awareness among consumers of the restaurant business for the Samyan congee restaurant business, Khae Rai branch. This research was a quantitative research model using a questionnaire as a tool to collect data from consumers who came to the Sam Yan Joke, Khae Rai branches and have been using online food ordering applications and living in Bangkok and its vicinity. This research also was practice-base research by using the Facebook Ads manager tool via the Facebook page of Joke Samyan, Khae Rai branch which analyst with One-way ANOVA and multiple linear regression analysis. The statistical significance was set at the .05 level. The results of the research showed that Demographic factors, including marital status and monthly income, differed statistically significantly different in food purchasing decisions via online food-ordering applications at the .01 level. Integrated marketing communication is a form of marketing media, marketing promotion, and perceived product value had a statistically significant influence on food purchasing decisions via online food ordering applications at the .01 level. Content posting format to advertise on the Joker Samyan Khae Rai Branch Facebook page that has different formats and no ads posting had no statistically significant difference in sales.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: การจัดการร้านอาหาร
โจ๊กสามย่าน สาขาแคราย
โฆษณาทางอินเตอร์เน็ต
การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์
สื่อสังคมออนไลน์
บริการจัดส่งสินค้า
พฤติกรรมผู้บริโภค
Advisor(s): ปฐมา สตะเวทิน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5300
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
sirada_sawa.pdf1.41 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback