DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5285

Title: แผนธุรกิจร้านทำเล็บ Magic Studio
Other Titles: Business plan for Nail Salon Magic Studio
Authors: ณัฐสุภา นิ่มกมล
Keywords: ตลาดความงาม
ร้านทำเล็บ
แผนธุรกิจ
Beauty Market
Nail Salon
Business Plan
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: จากคำกล่าวที่ว่ามนุษย์เป็นสัตว์สังคม สะท้อนให้เห็นว่าการเข้าสังคมและการปฏิสัมพันธ์กับผู้อื่น เป็นคุณสมบัติขั้นพื้นฐานในการดำรงชีวิตของมนุษย์ และสิ่งที่จักส่งเสริมให้ตัวตนของแต่ละคนโดดเด่น และเป็นที่น่าสนใจอย่างหนึ่งคือ รูปร่างหน้าตาและบุคลิกภาพที่ดี ซึ่งการพัฒนารูปร่างและบุคลิกภาพ ในปัจจุบันมีได้หลายช่องทาง เช่น คลินิกเสริมความงาม ร้านทำผม ร้านต่อขนตา และ อื่น ๆ แต่หนึ่งในธุรกิจเสริมความงามที่ทุกคนสามารถเข้าถึงได้ง่ายคือร้านทำเล็บ จึงเกิดแนวคิดธุรกิจร้านทำเล็บที่ตอบโจทย์ลูกค้า ที่อยากดูแลตัวเองใช้ต้นทุนน้อยและสะดวกสบายขึ้น การจัดทำแผนธุรกิจร้านทำเล็บ (Magic Studio) มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยทางธุรกิจที่มีความสัมพันธ์กับความพึงพอใจของลูกค้าผู้ใช้บริการร้านทำเล็บ โดยการทำความเข้าใจผู้บริโภคและศึกษากลยุทธ์ทางการตลาดที่จะส่งผลต่อความพึงพอใจของลูกค้า อีกทั้งยังศึกษาความเป็นไปได้ในการลงทุน การประเมินโครงสร้างทางการเงิน และการวางแผนทางการเงิน พร้อมทั้งคิดหาแนวทางเพื่อพัฒนาบริการเสริมความงามร้านทำเล็บ ให้มีรูปแบบที่ทันสมัยอยู่ตลอดเวลาและมีคุณภาพที่สูงขึ้น เพื่อตอบสนองความต้องการของผู้เข้ารับบริการ ซึ่งจะส่งผลให้สามารถคงอยู่ในตลาดได้อย่างมั่นคง โดยจากการวิเคราะห์สภาพการแข่งขันและการสำรวจข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่างนั้น มีการเก็บข้อมูลและการวิเคราะห์ข้อมูลในเชิงสถิติ เพื่อศึกษาปัญหาที่แท้จริงและพฤติกรรมของผู้เข้ารับบริการ จากผลการวิเคราะห์ข้อมูลพฤติกรรมของผู้เข้ารับบริการร้านทำเล็บ ปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจในการเลือกใช้บริการและความคิดเห็นเกี่ยวกับแนวคิดธุรกิจร้านทำเล็บนั้น พบว่าจากกลุ่มตัวอย่างผู้ทำแบบสอบถามจำนวน 288 คน ซึ่งส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง ได้สนใจธุรกิจร้านทำเล็บที่มีความสะอาดในการให้บริการ มีคุณภาพในการบริการที่ดี (ความติดทนนาน) และการให้บริการของพนักงานที่เป็นกันเอง โดยแผนการเปิดให้บริการนั้นในปีแรกจะทำการทดลองตลาดด้วยการเปิดเพียง 1 สาขา เพื่อทำให้การบริหาร การจัดการภายในร้านและการทำการตลาดมีความสะดวก หากพบปัญหาก็จะทำให้วางแผนการแก้ไขได้อย่างรวดเร็ว และอนาคตหากทุกอย่างลงตัวอีก 3 ปีข้างหน้า จึงจักมีการขยายสาขาอย่างน้อย 1 สาขา นอกจากนี้ ยังได้มีการวางแผนงานด้านทรัพยากรบุคคลเพื่อพัฒนาศักยภาพในการรองรับกับแผนการเติบโต และการมีพันธมิตรทางธุรกิจเพิ่มเติมด้วย ทั้งนี้ จากการประเมินความเป็นไปได้ในการดำเนินธุรกิจและการวิเคราะห์ผลตอบแทนทางการเงินนั้น ในระยะเวลา 5 ปี พบว่าธุรกิจร้านทำเล็บใช้เงินลงทุนไม่เกิน 4 ล้านบาท มีอัตราส่วนตอบแทนต่อสินทรัพย์ (Return on Assets) เท่ากับ 3.17 อัตราส่วนกำไรจากการดำเนินงาน (Operating Profitability Ratio) เท่ากับ 7.45 อัตราส่วนกำไรสุทธิ (Net Pro Margin) เท่ากับ 3.39 และระยะเวลาคืนทุน (Payback Period) เท่ากับ 2.2 ปี
The saying that humans are social animals reflects that socialization and interaction with others is a fundamental quality of human life. Also, what will encourage each person's identity to be unique and fascinating is a good appearance and personality, which is the development of shape and personality nowadays has many channels such as beauty clinics, hair salons, eyelash extensions salons, and others. But one of the beauty businesses that everyone can easily access is a nail salon. Therefore, a nail salon business idea was born that will responds to customers who want to take care of themselves with less cost and more convenience. The preparation of a nail salon business plan (Magic Studio) aims to study the business factors related to the satisfaction of customers who use nail salon services by understanding consumers and studying marketing strategies that will affect customer satisfaction. It also studies investment feasibility, assessing the financial structure and financial planning, as well as devising a way to develop nail salon beauty services to be always up-to-date and high quality to meet the needs of service users. This will result in being able to remain stable in the market. From analyzing competitive conditions and surveying data from the sample group, we have collected the data and statistically analyze data to study the real problems and behavior of customers. Based on the results of the analysis of the behavior of the nail salon visitors, the sample of 288 questionnaires, mostly female, found that the factor affecting the decision to choose the service and opinions about the nail salon business idea was cleanliness in the service of the nail salon, service quality (long-lasting) and the friendliness of the service of the staff. The plan to open the service is that in the first year, there will be a market trial by opening only one branch to make the management, In-store management, and marketing convenient. Hence, if a problem is found, we will be able to make plans to fix it quickly. And in the future, if everything works out, in the next 3 years, there will be at least one branch expansion. In addition, human resource planning is also planned to develop the capacity to support growth plans and additional business alliances. However, from the assessment of business feasibility and analysis of financial returns in 3 years, it found that the nail salon business invested less than 4 million baht has a return on assets was 3.17, Operating Profitability Ratio was 7.45, Net Pro Margin was 3.39 and Payback Period was 2.2 years.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2565
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
ความพอใจของผู้ใช้บริการ
ความพอใจของผู้บริโภค
ศิลปะการตกแต่งเล็บ
การเสริมสวย
ร้านเสริมสวย
ร้านทำเล็บ
Magic Studio
Advisor(s): สุชาติ ไตรภพสกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5285
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
natsupa_nim.pdf2.94 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback