DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5252
|
Title: | แผนธุรกิจบิ๊กบึ้ม หมูกระทะ |
Other Titles: | Business plan for Bigbeum Mookata |
Authors: | บุญธิวัฒน์ แก้วระวัง |
Keywords: | หมูกระทะ ชาบู เนื้อ อาหารบุฟเฟต์ Grilled Pork Shabu Beef Buffet |
Issue Date: | 2565 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | จากการวิเคราะห์กลุ่มลูกค้าที่มีความสนใจในการรับประทานหมูกระทะ ทำให้ได้ทราบว่า มีกลุ่มลูกค้าหลักอยู่ในช่วงอายุ เพศ กลุ่มลูกค้าหลัก และกลุ่มลูกค้ารอง ทำให้ได้ทราบถึงพฤติกรรมของผู้บริโภค การเตรียมการรับมือกับโรค Covid 19 รวมไปถึงเศรษฐกิจที่ตกต่ำ ทำให้ GDP ที่ต่ำลงตามไปด้วย ทำให้ได้ทราบถึงการตั้งราคาที่เหมาะสมว่าอยู่ในอัตราราคาที่ 300–400 บาท จากผลสำรวจ 151 คนในแบบสอบถาม สิ่งที่ควรมีในร้านหมูกระทะ คือวัตถุดิบที่สดใหม่ การตกแต่งร้าน
ให้เหมาะสมกับกลุ่มลูกค้า การเลือกวัตถุดิบระหว่างเนื้อวัวและเนื้อหมู จากการหาข้อมูลทำให้ทราบว่า ปัจจุบันการรับประทานปิ้งย่างและชาบู ผู้บริโภคมีการรับประทานเนื้อวัวที่มากขึ้นกว่าที่ผ่านมา ทำให้ตลาดเนื้อวัวมีมูลค่าสูงถึง 40,000 ล้านบาท จาก 30,000 ล้านบาท ใน 5 ปีที่ผ่านมา คิดเป็น 10% ของการเติบโต แบ่งออกเป็น ตลาดสด 60% ซุปเปอร์มาร์เก็ต 37% เนื้อเกรดพรีเมียม 1-3% สืบเนื่องจากข้อมูลของกรมปศุสัตว์ระบุไว้ว่า การบริโภคเนื้อวัวเพิ่มขึ้นจากคนละ 2.46 กก. เป็น 2.7 กก. จากภายใน 5 ปีที่ผ่านมา ทำให้การแข่งขันของตลาดอุตสาหกรรมประเภทนี้พุ่งสูงขึ้น จากการนำเข้าเนื้อคุณภาพเกรดพรีเมียมและปรับราคาให้สูงขึ้น เพื่อรับกับต้นทุนของวัตถุดิบและความน่าเชื่อถือของผู้บริโภค และมูลค่าของธุรกิจบุฟเฟต์ 4.37–4.41 ล้านบาท ทำให้ธุรกิจนี้เป็นธุรกิจที่น่าลงทุน From the analysis of customers who are interested in eating grilled pork. It makes it know that the main customer groups are in the age, sex and main customer groups. Secondary customer group make it aware of customer behavior preparations for dealing with Covid 19, including the slump in the economy the lower GDP as well. From the survey of 151 people made to known to set a reasonable price that was in the price rate of 300–400 Bath. What you should have in a Big Beum Mookata are fresh ingredients, shop decoration to suit the customer group from the selection of raw materials between beef and pork from finding information, it was revealed that nowadays, eating grill and Shabu. Consumers are eating more beef than ever before. This makes the beef market worth up to 40 billion Baht from 30 billion baht in the past 5 years, accounting for 10% of the growth, divided into fresh markets 60%, supermarkets 37%, premium meat 1-3%. The department of Livestock development stated that the consumption of beef increased from 2.46 kg to 2.7 kg from within the past 5 years, making the competition in this type of industrial market skyrocket from importing premium quality meat and adjusting the price higher to meet the cost of raw materials and the reliability of consumers and the value of the buffet business is 4.37–4.41 million Bath, making this business a good investment. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2565 |
Subjects: | การวางแผนธุรกิจ ร้านอาหาร หมูกระทะ พฤติกรรมผู้บริโภค การจัดการร้านอาหาร สื่อสังคมออนไลน์ |
Advisor(s): | สุชาติ ไตรภพสกุล |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5252 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|