DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5219

Title: แผนธุรกิจผลิตภัณฑ์เซรั่มบำรุงผิวหน้า KIIC
Other Titles: Business plan for KIIC facial skincare
Authors: กรรณรรรณ พิบูลย์
Keywords: เครื่องสำอาง
เซรั่ม
ผลิตภัณฑ์บำรุงผิวหน้า
Cosmetics
Serums
Facial Care Products
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจนี้จัดทำขึ้นเพื่อศึกษาพฤติกรรมผู้บริโภคและปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อ ร่วมถึงความน่าลงทุนของธุรกิจ KIIC Serum ในรูปแบบการซื้อผ่านช่องทางออนไลน์ KIIC Serumเหมาะกับคนที่มีปัญหาผิวหน้ามัน มีสิว รูขุมขนกว้าง และอยากให้ผิวแข็งแรง ราคาขวดละ 699 บาท ซึ่งเป็นราคาที่สามารถแข่งขับกับตลาดได้ คุณภาพของผลิตภัณฑ์ดูแลผิวหน้าเซรั่ม KIIC ได้รับมาตรฐานตั้งแต่กระบวนการคัดเลือกส่วนผสมจนถึงกระบวนการผลิต จากการศึกษาวิเคราะห์ถึงสภาพแวดล้อมพบว่า ถึงแม้ในปัจจุบันผลกระทบของโควิด-19 ส่งผลต่อการใช้ชีวิตของคนไทย ไม่ว่าจะเป็นพฤติกรรมของผู้บริโภคที่เปลี่ยนแปลงไป แต่ทว่าตลาดความงามที่ยังคงเติบโตอย่างเนื่อง ผลิตภัณฑ์กินแคร์มีสัดส่วนทางตลาดมากถึง 57% และกระแส K-Beauty ที่ได้รับอิทธิพลจากกระแส K-Pop ที่มีมากขึ้นในไทย รวมถึงตลาดออนไลน์ที่เติบโตขึ้นทุกปี และพฤติกรรมหนึ่งที่ยังคงเดิมเหมือนเดิมคือการดูแลสุขภาพผิวหน้าที่ยังคงมีความสำคัญในการดูแลความงาม ทำให้เจ้าของธุรกิจเล็งเห็นแนวโน้มในการทำธุรกิจ KIIC Serum และจากการศึกษาข้อมูลบริโภคพบว่า มีกลุ่มเป้าหมายสองกลุ่มได้แก่ ผู้หญิง อายุ 31-40 เลือกซื้อสินค้าผ่านทาง Shopee และกลุ่มเป้าหมายรอง ผู้หญิงอายุ 21-30 ปี เลือกซื้อผ่านช่องทาง Facebook Page ทางธุรกิจจะประชาสัมพันธ์กิจกรรมและข่าวสารต่าง ๆ รีวิวจากผู้ใช้จริง และจะมีการทำโปรโมชัน 1 แถม 1 เพื่อดึงดูดลูกค้าให้ทดลองใช้ และเนื่องจากเป็นธุรกิจขนาดเล็กทำให้มีแผนดำเนินงานที่รัดกุม โดยจะมีพนักงานแอดมินค่อยให้คำปรึกษา พนักงานขายเพื่อดูแลตัวแทนจัดจำหน่ายและพนักงานแพ็คสินค้า การดำเนินกิจการพบว่า มูลค่าปัจจุบัน (NPV) 29,098,846 บาท โดยมีผลตอบแทนการลงทุน (IRR) เป็นบวก 397% ดังนั้นการวิเคราะห์และวางแผนกลยุทธ์ต่าง ๆ ทำให้เห็นการเติบโต และสามารถคืนทุน (Payback Period) ได้ภายในเวลา 1 ปี ธุรกิจสามารถเติบโตและคืนทุนได้ด้วยปัจจัยหลายด้านเช่นเงินทุนส่วนตัว กลยุทธ์การขายและการตลาด ภาพลักษณ์ของสินค้า การบริการ และที่สำคัญคุณภาพดีเยี่ยมจากผลิตภัณฑ์ ด้วยเหตุนี้ จึงเห็นความเป็นไปได้ในการดำเนินกิจการ เป็นธุรกิจที่น่าลงทุน
The purpose of business plan is to study consumer behavior and factors that affect purchasing decisions, and the feasibility of KIIC Serum business as an online purchase. KIIC Serum is suitable for customers with problems with oil control, acne reduction, pores tightening and makes the skin health. Price is 699 baht per bottle, which is a competitive price. The quality of KIIC serum facial care products has been standardized from the ingredient’s selection process to the production process. From the analysis of the environment, the current situation of COVID-19 has been affecting the lifestyle of Thai people. However, the beauty market continues to grow. Skincare products have a market share of up to 57% in 2022 as K-Beauty trend is influenced by K-Pop trends in and the online market also grow every year. One behavior of Thai consumer remains the same importantly is facial skin care. Therefore, business owners see the trend and willing to establish KIIC Serum business. From online survey, the primary target group are women aged 31-40, purchase through Shopee and the secondary target group are women aged 21-30, purchase via Facebook Page. The business will sell; promote marketing campaigns, and reviews through social. There will be a promotion of 1 get 1 free to attract customers. Moreover, due to the small business structure, business mainly operates by admin staff to give advice to consumer, sales staff to take care of distributors and staff to pack products. Business operations showed a positive Net Present Value of 29,098,846 Baht and return on investment (IRR) at 397%. It shows growth and can payback period within 1 year. Business can grow by many factors such as personal funds, business strategy, and most importantly, the excellent quality of the product. From this reason, it sees the possibility in terms of growth. It's a business worth investment
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2565
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
ครีมถนอมผิว
KIIC (ชื่อตราผลิตภัณฑ์)
พฤติกรรมผู้บริโภค
การตลาดอินเทอร์เน็ต
การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์
โฆษณาทางอินเทอร์เน็ต
Advisor(s): สุชาติ ไตรภพสกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5219
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kannaran_pibo.pdf3.67 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback