DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5214

Title: การเปรียบเทียบประสิทธิผลรูปแบบการตลาดเชิงเนื้อหา ผ่านระบบโฆษณา (Facebook Ads) จากการติดปุ่มกระตุ้นความสนใจ (Call to Action) เพื่อสร้างจำนวนผู้เข้าชม (Traffic) เว็บไซต์ธุรกิจสินค้า Gadget กรณีศึกษา pivotmore360.com
Other Titles: The effectiveness of content marketing through Facebook ads using Call to action button to generate website traffic: A case study of Pivotmore360.com
Authors: ณัจฉรียา ศรีวุฒิพงษ์
Keywords: Content
Traffic
Facebook Ads
Call to Action
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาวิจัยครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษารูปแบบการตลาดเชิงเนื้อหา (Content Marketing) ที่มีประสิทธิผล และมีส่วนช่วยกระตุ้นความสนใจของกลุ่มเป้าหมายให้เกิดการเข้าชมเว็บไซต์ pivotmore360.com และ 2) เพื่อศึกษาวิธีการติดปุ่มกระตุ้นความสนใจ (Call to Action) ผ่านระบบโฆษณา (Facebook Ads) เพื่อเพิ่มจำนวนผู้เข้าชมเว็บไซต์ (Traffic) การวิจัยครั้งนี้ใช้วิธีการวิจัยเชิงทดลอง (Experimental-Based Research) และวิธีการวิเคราะห์เนื้อหา (Content Analysis) โดยการศึกษารูปแบบคอนเทนต์ (Content Marketing) และนำเสนอเป็นรูปภาพและบทความ ผ่านระบบโฆษณา (Facebook Ads) เพื่อทำให้การนำเสนอรูปแบบคอนเทนต์ สามารถเข้าถึงกลุ่มเป้าหมายได้มากขึ้นผ่านค่าใช้จ่ายโฆษณา และสามารถสร้างปุ่มกระตุ้นความสนใจจากกลุ่มเป้าหมายให้เกิดการดำเนินการ (Call to Action) เพื่อจุดประสงค์เพิ่มจำนวนผู้เข้าชม โดยการนำเสนอรูปแบบโฆษณานั้น ผู้วิจัยได้แบ่งออกเป็น 2 รูปแบบ คือ 1) โฆษณารูปแบบ Single Image Ads และ 2) โฆษณารูปแบบ Carousel Ads เพื่อโปรโมตสินค้า และสร้างการรับรู้เกี่ยวกับแบรนด์ ผลการทดลองเปรียบเทียบประสิทธิผลของรูปแบบคอนเทนต์ โดยการเก็บข้อมูลจากเครื่องมือ Facebook Ads Manager พบว่า โฆษณารูปแบบ Single Image Ads มีประสิทธิผลที่ดีกว่าโฆษณารูปแบบ Carousel Ads เนื่องจากเป็นโฆษณารูปแบบรูปภาพเดี่ยว ที่โดดเด่นสะดุดตา และสามารถเข้าถึงกลุ่มเป้าหมายได้มากกว่า จากการแสดงผล (Impression) จำนวน 31,293 ครั้ง การเข้าถึง (Reach) จำนวน 10,561 ครั้ง จำนวนคลิกลิงก์ที่ไม่ซ้ำกัน (Unique Link Clicks) 62 คลิก และจำนวนการคลิกลิงก์ (Link Clicks) 63 คลิก ซึ่งการสร้างสรรค์รูปแบบคอนเทนต์ที่มีคุณค่า ผ่านระบบโฆษณานั้น มีส่วนช่วยกระตุ้นความสนใจของกลุ่มเป้าหมาย และสามารถสร้างจำนวนผู้เข้าชมเว็บไซต์ได้จริง
The objectives of the study were 1) to study the content marketing format influencing and stimulating the target audiences to visit the pivotmore360.com website and 2) to study the use of a call to action button through Facebook Ads in order to increase a number of the website traffic. This study employed the experimental-based research method and content analysis. The content formats and presentations in the forms of images and texts, delivered to consumers through Facebook Ads were examined. Such contents presented on paid Facebook Ads could reach a greater number of the target audiences and could arouse consumers to hit the "call to action" button. This could encourage an increasing number of the website visitors and generate a higher level of sales and conversion. Such content formats and presentations were divided into the two main ways i.e., single image ads and carousel ads. The purpose of these two formats and presentations were to promote products and raise brand awareness. Through Facebook Ads Manager, the results of the study revealed that the single image ads generated a greater number of the traffics to the websites than the carousel ads did. This was because such single image ads were found to be more eye-catching and be able to achieve the target audiences. In details, such single image ads provided the following statistics i.e., 31,293 impressions, 10,561 reach, 62 unique link clicks, and 63 link clicks. It was found that creating valuable content format through Facebook Ads makes the target audiences interested in visiting the website and can actually generate and increase the website traffic.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: เว็บไซต์
การสื่อสารทางการตลาด
สื่อสังคมออนไลน์
โฆษณาทางอินเตอร์เน็ต
เครือข่ายสังคมออนไลน์
ข้อความโฆษณา
การจัดการโฆษณา
Advisor(s): ปฐมา สตะเวทิน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5214
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
natchariya_sriw.pdf917.89 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback