DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5207

Title: การศึกษาประสิทธิผลการโฆษณาของแพลตฟอร์มที่มีผลต่อการรับรู้แบรนด์และการเข้าถึงของผู้บริโภคผ่านอินสตาแกรม (Instagram) เฟซบุ๊ก (Facebook) และไลน์ (Line Ads Platform) : กรณีศึกษาร้านค้าออนไลน์ ภายใต้แบรนด์ Classicpe.bkk
Other Titles: Platform advertising effectiveness study on brand awareness and consumer reach via Instagram, Facebook and Line platforms : A case study of online stores the Classicpe.bkk brand
Authors: ญานิกา สงวนดิสกุล
Keywords: แพลตฟอร์ม
อินสตาแกรม
เฟซบุ๊ก
ไลน์
การรับรู้แบรนด์
ยิงโฆษณา
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ ศึกษาประสิทธิผลการโฆษณาของแพลตฟอร์มที่มีผล ต่อการรับรู้แบรนด์และการเข้าถึงของผู้บริโภคผ่านอินสตาแกรม (Instagram) เฟซบุ๊ก (Facebook) และไลน์ (Line Ads Platform) กรณีศึกษาร้านค้าออนไลน์ ภายใต้แบรนด์ Classicpe.bkk เป็นการวิจัยเชิงทดลอง (Experimental Base Research) โดยผู้วิจัยได้ทำการทดลองโดยการยิงโฆษณาผ่าน 3 แพลตฟอร์ม (Instagram, Facebook, Line Ads Platform) จำนวนสองครั้ง ทดสอบครั้งละ 14 วันโดยมีเนื้อหาที่แตกต่างกันในการยิงโฆษณาทั้งสองครั้ง โดยครั้งแรกโฆษณาระหว่างวันที่ 1-14 กันยายน 2564 เนื้อหาในการโฆษณาเกี่ยวกับสีของสินค้า และมีเปอร์เซ็นต์ส่วนลดเป็นจุดดึงดูดสายตา และ ครั้งที่สองโฆษณาระหว่างวันที่ 1-14 ตุลาคม 2564 เนื้อหาเกี่ยวกับรายละเอียดของสินค้า โดยมีราคาหลังลดราคาแล้วมาเป็นจุดดึงดูดสายตา การโฆษณาทั้งสองครั้งจะใช้งบประมาณ ที่เท่ากันคือ วันละ 75 บาท งบประมาณทั้งหมด 6,300 บาท และกลุ่มเป้าหมายในการโฆษณาที่เหมือนกันทั้ง 3 แพลตฟอร์ม ผลวิจัยพบว่า แพลตฟอร์มโฆษณาที่มีผลต่อการรับรู้แบรนด์ (Brand Awareness) และ การเข้าถึง (Reach) ของผู้บริโภคมากที่สุด ก็คือ คือแพลตฟอร์มไลน์ (Line Ads Platform) รองลงมาคือแพลตฟอร์มอินสตาแกรม (Instagram) และแพลตฟอร์มมีผลต่อการรับรู้แบรนด์และการเข้าถึงของผู้บริโภคมากที่สุด คือแพลตฟอร์มเฟซบุ๊ก (Facebook) โดยแพลตฟอร์มไลน์ (Line Ads Platform) ใช้งบประมาณน้อยที่สุด และสามารถสร้างการรับรู้แบรนด์ การเข้าถึง และยอดขายได้มากที่สุดเมื่อเทียบกับแพลตฟอร์ม อินสตาแกรม (Instagram) และเฟซบุ๊ก (Facebook) ซึ่งงานวิจัยนี้ จะเป็นประโยชน์ต่อธุรกิจเสื้อผ้าสไตล์ Satorial ในการทำการตลาดออนไลน์ต่อไปในอนาคต
The purpose of this research is study of comparative advertising effectiveness in terms of awareness and reach of customer through Instagram, Facebook and Line Ads platform a case study of online shop Classicpe.bkk. This research is experimental base research, the researcher manage an experiment by shooting advertisement through 3 platforms which are Instagram, Facebook and Line Ads Platform twice a time. The experiment test 14 days each time with different content in twice advertisement that we shoot for online shop Classing.bkk. The first time was advertised between 1 September 2021 and 14 September 2021, Content in advertising about the color of the product and discount percentage for attractive customer interest. The second time was advertised between 1 October 2021 and 14 October 2021, the content in second advertising is about product details with the price after discount for attractive customer. In both advertisements use the same budget is 75 baht per day, all of the budget is 6,300 baht and the same advertising target across all three platforms. The research found that most impact platform on brand awareness and reach of consumers is the Line Ads platform followed by the Instagram and Facebook platform. The line ads platform use the least budget and generate the most brand awareness, reach and sales when compared with Instagram platform and Facebook platform so this research will be benefit to sartorial style clothing in online marketing in the future.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์
การตลาดอินเทอร์เน็ต
โฆษณาทางอินเทอร์เน็ต
Classicpe.bkk (ชื่อตราผลิตภัณฑ์)
โฆษณา -- ชื่อตราผลิตภัณฑ์
การจัดการโฆษณา
เสื้อผ้าบุรุษ
การจัดการขาย
Advisor(s): ชุติมา เกศดายุรัตน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5207
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
yanika_sagu.pdf3.07 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback