DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5167

Title: การศึกษาพฤติกรรม ทัศนคติ และความไว้วางใจของนักท่องเที่ยวชาวไทยมีความสัมพันธ์ต่อการซื้อซ้ำอาหารริมถนน (Street Food) ในย่านเยาวราช
Other Titles: A study on the relationship between behaviors, attitudes, and trust of Thai tourists to the re-purchase of street food in Yaowarat area
Authors: อมราพร อุตมาภิรักษ์
Keywords: ร้านอาหารริมถนน
ทัศนคติ
ความไว้วางใจ
นักท่องเที่ยวชาวไทย
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างพฤติกรรมนักท่องเที่ยวชาวไทยกับการซื้อซ้ำอาหารริมถนน (Street Food) ในย่านเยาวราช 2) เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างทัศนคติของนักท่องเที่ยวชาวไทยต่อการซื้อซ้ำอาหารริมถนน (Street Food) 3) เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างความไว้วางใจของนักท่องเที่ยวชาวไทยต่อการซื้อซ้ำอาหารริมถนน (Street Food) โดยการศึกษาครั้งนี้ใช้ระเบียบวิธีการวิจัยเชิงปริมาณ เก็บข้อมูลด้วยแบบสอบถามจากกลุ่มตัวอย่างที่เป็นนักท่องเที่ยวชาวไทยที่เคยมาใช้บริการอาหารริมถนน (Street Food) ย่านถนนเยาวราช จำนวน 130 คน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ ได้แก่ เปอร์เซ็นต์ ความถี่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบไคสแควร์ ผลการวิจัยพบว่า พฤติกรรมของผู้บริโภคไม่มีความสัมพันธ์กับความตั้งใจกลับมาซื้อซ้ำร้านอาหารริมทาง (Street Food) ในย่านเยาวราช ในขณะที่ทัศนคติและความไว้วางใจของผู้บริโภค มีความสัมพันธ์ต่อความตั้งใจกลับมาซื้อซ้ำร้านอาหารริมทาง (Street Food) ในย่านเยาวราช อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
This research is to study: 1) the relationship between the behavior of Thai tourists and re-purchases street food in Yaowarat area. 2) The relationship between attitudes of Thai tourists and re-purchases street food in Yaowarat area, and 3) the relationship between trust of Thai tourists and re-purchases street food in Yaowarat area. This research used a quantitative research methodology. The samples of this study were one hundred and thirty. Data were collected by questionnaires from a sample of Thai tourists who bought Street Food. Statistics used for the analysis include percentage, frequency, mean, standard deviation and Chi-Square test. The results showed that the behavior of consumers traveling to street food in Yaowarat area was not related to their intention to re-purchase street food in Yaowarat area. Consumers' attitudes were related to repurchase intentions at street food restaurants in Yaowarat and consumer trust was related to repurchase intentions at street food restaurants in Yaowarat area. Statistically significant at 0.05 level.
Description: การค้นคว้าอิสระ (ศศ.ม.)--สาขาวิชาการจัดการอุตสาหกรรมการบริการและการท่องเที่ยว บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: ร้านอาหาร -- รายการอาหาร
ร้านอาหารไทย
อาหารริมทาง
ผู้ขายอาหารริมทาง
การจัดการร้านอาหาร
พฤติกรรมผู้บริโภค
ความพอใจของผู้บริโภค
ความภักดีของลูกค้า
นักท่องเที่ยว
Advisor(s): ดวงธิดา นันทาภิรัตน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5167
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
amaraporn_utta.pdf2.58 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback