DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5101

Title: การโฆษณาแฝงไปกับเนื้อหาออนไลน์บนแพลตฟอร์มระหว่างเฟซบุ๊กและยูทูป ที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าของผู้บริโภค
Other Titles: Advertising is embedded with online content on platforms between Facebook and YouTube that influence consumers' purchasing decisions
Authors: พัชร์สิตา ทวีรัฐธนาธรณ์
Keywords: การโฆษณาแฝง
เนื้อหาออนไลน์
แพลตฟอร์มเฟซบุ๊ก
แพลตฟอร์มยูทูป
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา เพื่อศึกษาความคิดเห็นของผู้บริโภคต่ออิทธิพลของการโฆษณาแฝงไปกับเนื้อหาออนไลน์บนแพลตฟอร์มระหว่างเฟซบุ๊กและยูทูปที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าของผู้บริโภค และเพื่อเสนอแนะตัวอย่างและแนวทางการพัฒนาโฆษณาแฝงให้สามารถสร้างการมีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อ กลุ่มตัวอย่าง คือ กลุ่มเป้าหมายที่มีกำลังซื้อ ในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และ Multiple Regression ผลการวิจัยพบว่า 1) ความคิดเห็นพฤติกรรมและรูปแบบการโฆษณาผ่านสื่อของผู้บริโภคส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าของผู้บริโภคบนแพลตฟอร์มเฟซบุ๊ก และยูทูปอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 2) จากตัวอย่างและแนวทางการพัฒนาโฆษณาแฝงให้สามารถสร้างการมีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อ พบว่า การทำรูปแบบรายการที่น่าสนใจสนุกสนาน ควรมีการเชื่อมโยงสินค้ากับเนื้อหา (Tie In) เข้าไปเป็นส่วนหนึ่งของการโฆษณาแฝงกับเนื้อหาออนไลน์ ทำให้สินค้าเป็นที่รู้จักมากขึ้น เมื่อเกิดการรับชมที่เพิ่มมากขึ้น
This research aims to study; To study the opinions of consumers on the influence of advertising on online content on platforms between Facebook and YouTube that affect consumers' purchasing decisions,. and to suggest examples and guidelines for developing passive advertising that can influence purchasing decisions. The sample group was 400 people in Bangkok. The questionnaire was used as a research tool. The statistics used in the data analysis were percentage, mean, standard deviation, and multiple regression. The results showed that 1) Consumer behavior and media advertising patterns influenced consumers' purchasing decisions on Facebook and YouTube platforms with a statistical significance at 0.05 level. 2) From the examples and guidelines for developing passive ads that influence purchasing decisions, it was found that making a list of interesting and fun items should be tied in as part of the hidden advertising with online content. Make the product more known as it gets more views.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2563
Subjects: พฤติกรรมผู้บริโภค
การจัดการโฆษณา
การวางแผนสื่อโฆษณา
ข้อความโฆษณา
โฆษณาแฝง -- กฎหมายและระเบียบข้อบังคับ
โฆษณาแฝง
สื่อมวลชน
Advisor(s): ปฐมา สตะเวทิน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5101
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
phatsita_thaw.pdf3.24 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback