DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5096

Title: แผนธุรกิจร้านกาแฟ Gumrai Cafe
Other Titles: Business plan for Gumrai Café
Authors: วรรณภา นิมมานวโรดม
Keywords: คาเฟ่
ร้านกาแฟ
กาแฟสด
เมล็ดกาแฟ
Cafe
Coffee Shop
Brewed Coffee
Coffee Beans
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: Gumrai Cafe เป็นร้านกาแฟที่ตกแต่งภายใต้คอนเซ็ปต์โมเดิร์นลอฟท์ที่ตกแต่งให้เข้ากับบรรยากาศธรรมชาติอีกทั้งตกแต่งบริเวณภายนอกร้านให้กลมกลืนกับธรรมชาติและทางร้านมีบริการ เครื่องดื่มประเภท กาแฟสดและเครื่องดื่มอื่น ๆ อีก อาทิเช่น นมสด ชาไทย โกโก้ เป็นต้น ตลาดกาแฟปัจจุบันการวิเคราะห์ระดับภูมิภาคของตลาดกาแฟทั่วโลก-อเมริกาเหนือคาดว่าจะครองอุตสาหกรรมกาแฟทั่วโลก เนื่องจากมีการบริโภคสูงในภูมิภาคนี้ ตามอัตราการเติบโตของอุตสาหกรรมกาแฟของ MedAlertHelp.org ในภาคนี้ ทุก ๆ ปี ผู้ใหญ่ชาวอเมริกันใช้จ่ายเฉลี่ย 1,100 ดอลลาร์สหรัฐสำหรับกาแฟ คนอเมริกันประมาณ 64% ดื่มกาแฟอย่างน้อยหนึ่งแก้วทุกวัน ชาวอเมริกันโดยเฉลี่ยดื่มกาแฟ 3.2 ถ้วยต่อวัน ผู้นำเข้าในยุโรปได้นำเข้าเมล็ดกาแฟสีเขียวประมาณ 87% โดยตรงจากประเทศผู้ผลิตในปี 2561 ซึ่งเท่ากับ 3.2 ล้านตันที่มูลค่า 6.9 พันล้านยูโร การค้าภายในยุโรปคิดเป็น 13% ของสินค้าทั้งหมดในยุโรปในปี 2018 คิดเป็นจำนวน 479,000 ตัน ซึ่งมีมูลค่าถึง 1.2 พันล้านยูโร วิวัฒนาการของการบริโภคภายในประเทศสำหรับประเทศสมาชิก ICO แต่ละประเทศในภูมิภาคเอเชียใต้และตะวันออก และในตลาดทั้ง 4 แห่ง การบริโภคกาแฟเพิ่มขึ้นอย่างรวดเร็ว เกือบสี่เท่าจาก 3.3 ล้านถุงเป็น 11.4 ล้านถุง ในการเปิดให้บริการของทางร้านนั้นเน้นการให้บริการลูกค้าเป็นหลักรองลงมาคือเรื่องรสชาติและคุณภาพของผลิตภัณฑ์และเป้าหมายของการทำธุรกิจร้านกาแฟ คือ การขึ้นไปเป็นคาเฟ่ชั้นนำของจังหวัดนครนายกภายใน 1-2 ปี และ 3-5 ปีต่อมาธุรกิจร้านกาแฟจะดำเนินการทำธุรกิจที่ทำตั้งแต่ต้นน้ำไปยังปลายน้ำ กล่าวคือ เริ่มตั้งแต่ วิจัยการปลูกเมล็ดกาแฟที่เหมาะสมกับพื้นที่ในจังหวัดนครนายก ลงมือปลูกเมล็ดกาแฟ สร้างโรงคั่วกาแฟเป็นของทางร้านเอง และเปลี่ยนจากเมล็ดกาแฟมาเป็นกาแฟที่ให้ลูกค้าได้ดื่ม อีกทั้ง นำกากกาแฟที่เหลือจากการสกัดมาทำประโยชน์ต่อไป และ 5 ปีต่อมา ธุรกิจจะขยายสาขาไปยังจังหวัดอื่น ๆ แต่ยังคงแนวคิดของสาขาแรกอยู่ ในการดำเนินธุรกิจมีการวางแผนในอนาคตเพื่อที่องค์กรจะได้แก้ไขอย่างเป็นแบบแผนและทำให้องค์กรทำตามแผนอย่างมีเป้าหมายเพื่อที่องค์กรจะได้บรรลุเป้าหมายนั้นๆได้อย่างมีประสิทธิภาพและสามารถแก้ปัญหาได้อย่างมีหลักเหตุผลอีกทั้งธุรกิจคาเฟ่ร้านกาแฟมีความเป็นไปได้ที่เติบโตเพิ่มขึ้นไปได้ในประเทศไทยและต่างประเทศ ดังนั้นธุรกิจคาเฟ่ร้านกาแฟ จึงเป็นธุรกิจที่น่าสนใจ และจะสามารถทำกำไรได้ในอีกประมาณ 5-10 ปีต่อจากนี้ และจากการวิเคราะห์ความเป็นไปได้ของธุรกิจพบว่าผลตอบแทนจากการลงทุนในธุรกิจคุ้มค่าและระยะเวลาคืนทุนประมาณ 2 ปี จากเงินลงทุน 3,000,000 บาท จะเห็นได้ว่าผลตอบแทนของการลงทุนในธุรกิจนี้ มีความคุ้มค่าและสมควรแก่การลงทุนเป็นอย่างยิ่ง
Gumrai Cafe is a coffee shop with the interior and exterior design in loft modern style and concept which adapts to natural. Also, provides various types of beverages such as brewed coffee, fresh milk, cocoa, and Thai iced tea. The global coffee industry-North America ranks number one because American coffee consumption is high. According to MedAlertHelp.org website, the rising of coffee industry in North America shows that American spent an average of 1,100 us dollars for coffee and 64% of them had coffee at least one cup every day. People in the US had coffee about 3.2 cups each day. The importer in Europe imported green coffee beans about 87% directly from the countries that grow coffee in 2018 around 3.2 million tons, 6.9 billion euros. The trade in Europe is about 13% of all products in 2018 around 479,000 tons and costs 1.2 billion euros. The evolution of coffee consumption in all countries in ICO and each countries from south and East Asia. Coffee consumption from these four places above is rising rapidly, almost four times from 3.3 million packages to 11.4 million packages. The customer service is always the first priority. Then the taste and quality of the product. The aim of the coffee shop business is to be the most popular of Nakhonnayok province within one to two years. The next three to five years later would be more potential from the beginning to the end by researching about how to grow coffee beans in various types of land, especially the ones that could be suitable for growing in Nakhonnayok area. Furthermore, start from growing and harvesting coffee beans then build a coffee roaster factory. Afterwards, customers will be served the best version of coffee because of the beans from the factory. In addition, coffee grounds from roasting can be useful. Five years later Gumrai Cafe will carry out branches in other different provinces but still keep up the unique of the first branch’s concept. The process of business is planning about the future and solve. Those problems systematically and it leads the organization to achieve the strategic goals effectively. Solving all the expected problems with critical thinking, also a tendency of coffee businesses growth is more likely to be increased in Thailand and other countries. Therefore, a coffee business is an intriguing business and it could make a lot of profit in around 5-10 years from now. The analysis of possibilities in business growth shows the return on investment and the payback period is around 2 years from investing 3,000,000 baht. As you can see, the return on investment is worthwhile and the best profitability.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
ผู้ประกอบการ
ร้านกาแฟ Gumrai Cafe
ร้านกาแฟ -- การตกแต่ง
ร้านกาแฟ -- การจัดการธุรกิจ
ร้านกาแฟ -- บริการลูกค้า
พฤติกรรมผู้บริโภค
ความพอใจของผู้บริโภค
Advisor(s): วรวรรณ เลาหะพลวัฒนา
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5096
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
wannapa_nimm.pdf3.37 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback