DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5063

Title: อิทธิพลของการรับรู้ความคุ้มค่าและการรับรู้วัฒนธรรมไทยต่อการกลับมาท่องเที่ยวซ้ำในประเทศไทยของนักท่องเที่ยวชาวจีนหลังสถานการณ์โควิด-19
Other Titles: The impact of trip value perception and perception of Thailand’s culture on Chinese tourists’ intention to revisit Thailand after COVID-19
Authors: Boqing Feng
Keywords: การรับรู้ความคุ้มค่า
การรับรู้วัฒนธรรมไทย
ความตั้งใจ
นักท่องเที่ยวชาวจีน
สถานการณ์โควิด-19
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยอิทธิพลของการรับรู้ความคุ้มค่าและการรับรู้วัฒนธรรมไทยต่อการกลับมาท่องเที่ยวซ้ำในประเทศไทยของนักท่องเที่ยวชาวจีนหลังสถานการณ์โควิด-19 มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาอิทธิพลของการรับรู้ความคุ้มค่า 2) ศึกษาอิทธิพลของการรับรู้วัฒนธรรมไทยส่งผลต่อการกลับมาท่องเที่ยวซ้ำในประเทศไทยของนักท่องเที่ยวชาวจีนหลังสถานการณ์โควิด-19 การวิจัยนี้ได้มีการเก็บรวบรวมข้อมูลโดยการแจกแบบสอบถามให้กับนักท่องเที่ยวชาวจีนที่เคยเดินมาท่องเที่ยวในประเทศไทยก่อนสถานการณ์โควิด-19 ผ่านช่องทางออนไลน์จำนวน 414 ตัวอย่างสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์การถดถอยโดยประมวลผลผ่านโปรแกรม SPSS เพื่อวิเคราะห์อิทธิพลของการรับรู้ความคุ้มค่าและการรับรู้วัฒนธรรมของไทยต่อความตั้งใจเดินทางมาท่องเที่ยวที่ประเทศไทยของนักท่องเที่ยวชาวจีน ผลการวิจัยพบว่าการรับรู้ความคุ้มค่าและการรับรู้วัฒนธรรมไทยส่งผลต่อการกลับมาท่องเที่ยวซ้ำในประเทศไทยของนักท่องเที่ยวชาวจีนหลังสถานการณ์โควิด-19 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 ทั้งนี้ผู้วิจัยคาดหวังเป็นอย่างยิ่งว่าข้อมูลการวิจัยนี้จะสามารถนำไปใช้เป็นข้อมูลอ้างอิงต่อยอดในการพัฒนาอุตสาหกรรมการท่องเที่ยวของประเทศไทยให้สามารถตอบสนองต่อความต้องการของนักท่องเที่ยวชาวจีนที่มาท่องเที่ยวที่ประเทศไทยได้มากยิ่งขึ้น
The study of the impact of trip value perception and perception of Thailand’s culture on Chinese tourists’ intention to revisit Thailand after COVID-19 aims to: 1) study the impact of value perception, and 2) Study the impact of the perception of Thailand’s culture on Chinese tourists’ intention to revisit Thailand after COVID-19. This data were collected by distributing questionnaires to Chinese tourists traveling to Thailand before the COVID-19 outbreak through questionnaire websites and applications and 414 samples were used in this research. Statistical analyses, comprising percentage, mean, standard deviation and the regression analysis, were conducted by using the SPSS program to analyze the impact of trip value perception and perception of Thailand’s culture on Chinese tourists’ intention to revisit Thailand after the COVID-19 pandemic. The results showed that the trip value perception and perception of Thailand’s culture affected the intention of Chinese tourists to revisit Thailand after COVID-19 with a statically significant level of 0.05. The researcher sincerely hopes that this research result can be used as a further reference in the development of Thailand's tourism industry to be able to satisfy the needs of Chinese tourists who travel to Thailand.
Description: การค้นคว้าอิสระเป็นส่วนหนึ่งตามหลักสูตรศิลปศาสตร์มหาบัณฑิต สาขาการจัดการอุตสาหกรรมการบริการและการท่องเที่ยว คณะมนุษย์ศาสตร์และการจัดการการท่องเที่ยว มหาวิทยาลัยกรุงเทพ 2564
Subjects: นักท่องเที่ยว -- จีน -- การศึกษาเฉพาะกรณี
นักท่องเที่ยวต่างชาติ -- จีน -- การศึกษาเฉพาะกรณี
พฤติกรรมผู้บริโภค -- จีน -- การศึกษาเฉพาะกรณี
การท่องเที่ยวเชิงวัฒนธรรม
อุตสาหกรรมท่องเที่ยว
ไทย -- ภูมิประเทศและการท่องเที่ยว
การระบาดใหญ่ของโควิด-19, ค.ศ. 2020-
Advisor(s): ชุติน แก้วนพรัตน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5063
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
BOQING_FENG.pdf2.75 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback