DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5062

Title: เทคนิคการนำเสนอและประเภทเนื้อหาในการสื่อสารที่ส่งผลต่อการมีส่วนร่วมของผู้บริโภคบนเฟซบุ๊กแฟนเพจ GOMO by AIS
Other Titles: Analysis of technical presentation and type of content affecting consumer engagement of GOMO by AIS facebook fanpage
Authors: วิภาวี ศรีบุญเรือง
Keywords: การตลาดเชิงเนื้อหา
การมีส่วนร่วม
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยเรื่องนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาเทคนิคการนำเสนอและประเภทเนื้อหาที่ใช้ในการสื่อสารที่ส่งผลต่อการมีส่วนร่วมของผู้บริโภคบนเฟซบุ๊กแฟนเพจ GOMO by AIS จากการเปรียบเทียบเทคนิคการนำเสนอทั้งหมด 3 เดือน โดยโฟกัสเฉพาะอาทิตย์ที่ 4 ได้แก่ ตุลาคม 2563, มกราคม 2564 และกุมภาพันธ์ 2564 เนื่องจากในช่วงเวลาดังกล่าวมีการโพสต์ที่ครอบคลุมทุกประเด็นที่จะวัดผล ผลการวิจัยปรากฏว่าเทคนิคการนำเสนอ ได้แก่ รูปภาพ (Photo) วิดีโอ (Video) และอินโฟกราฟิก (Infographic) ที่ส่งผลต่อการมีส่วนร่วมมากที่สุดบนเฟซบุ๊กแฟนเพจ GOMO by AIS คือเทคนิคการนำเสนอเนื้อหาแบบอินโฟกราฟิก เนื่องจากสามารถสรุปข้อมูลที่เข้าใจยากให้อ่านง่ายขึ้น สำหรับประเภทเนื้อหาที่ใช้ในการสื่อสารที่ส่งผลต่อการมีส่วนร่วม จะแบ่งเป็น 2 ประเภทคือ (แบบ A) และ (แบบ B) โดยประเภทเนื้อหา (แบบ A) ส่งผลต่อการมีส่วนร่วมสูงสุด คือ ประเภทเนื้อหา Brand & Promotion ในขณะที่ประเภทเนื้อหา Travel ส่งผลต่อการทีส่วนร่วมสูงสุดในประเภทเนื้อหา (แบบ B) รองลงมาคือประเภทเนื้อหา Brand & Promotion หมายความว่า นอกจากผู้บริโภคจะให้ความสนใจในประเภทเนื้อหาแบบ Travel แล้ว ประเภทเนื้อหาที่มีส่วนเกี่ยวข้องกับการส่งเสริมการตลาดอย่าง Brand & Promotion ที่มีการลด แลก แจก แถม ช่วยดึงดูดความสนใจและนำมาสู่การมีส่วนร่วมระหว่างผู้บริโภคกับแบรนด์ต่อไป
The objective of this research were study the technique of presentation and the type of content used in communication that effect consumer engagement on Facebook Fanpage GOMO by AIS. This study and comparing 3 months, focusing only on the 4th week of the month including October 2020, January 2021 and February 2021 because during the period there were posts covering all issues to be measured. The results of the research showed that the presentation techniques such as Photo, Video and infographics. The most engagement on Facebook fan page GOMO by AIS is infographic presentation technique because it can summarize information that is difficult to understand for easier reading. For the types of content used in communications that affect engagement and analyze content categories (Type A) and (Type B). Content (Type A) affected the highest engagement is Brand & Promotion while Travel content resulted in the highest engagement in content (Type B. This means that in addition to consumers interested in travel content, content types that are involved in marketing promotions such as Brand & Promotion that are discounted, redeemed, given away, help attract attention and lead to engagement between consumers with the next brand
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2563
Subjects: เฟซบุ๊ค
การสื่อสารทางการตลาด
เครื่อข่ายสังคมออนไลน์
สื่อสังคมออนไลน์
การตลาดอินเตอร์เน็ต
พฤติกรรมผู้บริโภค
Advisor(s): ทิวา พาร์ค
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5062
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
vipawee_srib.pdf1.15 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback