DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5059

Title: กลยุทธ์การสร้างสรรค์เนื้อหารายการอาหารบนแพลตฟอร์มวิดีโอออนไลน์ กรณีศึกษา รายการคนหลงรส บน Youtube ช่อง DJ Poom Channel
Other Titles: Creative content strategies of food channel on Youtube: A case study of Kon Lhong Ros on Dj Poom Channel
Authors: ศิวกร สุดสาย
Keywords: Youtube
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษากลยุทธ์ในการสร้างเนื้อหา บน Youtube Channel ของรายการคนหลงรส และเพื่อศึกษาความคิดเห็นของผู้ที่รับชมบน Youtube รายการคน หลงรส โดยการวิจัยครั้งนี้เป็นการศึกษาวิจัยเชิงคุณภาพ (Qualitative Research) เก็บรวบรวมข้อมูล ด้วยวิธีการสัมภาษณ์เชิงลึก (In-depth Interviews) กับบุคคลที่เป็นแหล่งข้อมูลหลัก ได้แก่ พิธีกร รายการ บุคคลที่เป็นผู้รับชมรายการ จํานวน 5 ท่าน และผู้ที่เคยชมรายการคนหลงรสครั้งแรก จํานวน 5 ท่าน ผลการวิจัยพบว่า กลยุทธ์ที่ใช้ในการสร้างเนื้อหาของรายการคนหลงรส บน Youtube Channel ได้แก่ กลยุทธ์การสร้างตัวตน กลยุทธ์การสร้างความแตกต่าง กลยุทธ์สร้างความน่าสนใจ ทางด้านภาพและความต่อเนื่องในการลงวิดีโอ กลยุทธ์ การ Collaborations ระหว่างรายการ และ กลยุทธ์การจัดการกับลูกค้าที่เข้ามาเป็น Sponsor นอกจากนี้ยังพบว่า ความคิดเห็นของผู้ที่รับชม รายการคนหลงรส และผู้ที่เคยชมรายการคนหลงรสครั้งแรก บน Youtube คือ ความเป็นตัวตนของผู้ ดําเนินรายการ และความแตกต่างของรายการคนหลงรสกับรายการประเภทเดียวกัน ทําใหผ้ ู้ชม รายการส่วนมากมีความต้องการรับชมรายการ แต่ผู้ที่รับชมรายการครั้งแรกส่วนมากจะรู้สึกไม่ชอบ กับรูปแบบรายการ การดําเนินเรื่อง และการตัดต่อ ส่วนผู้ที่ติดตามรับชมรายการปัจจุบันจะชอบทุก ตอน เพราะรายการมีความเรียบง่าย และได้ความรู้ นอกจากนี้ แขกรับเชิญยังมีผลต่อการเลือกรับชมรายการ และโฆษณาสามารถสร้างการรับรู้ให้กับผู้ชมรายการได้
The objectives of this study were to study the strategy of creating content on the Youtube Channel of the Kon Lhong Ros program and to study the opinions of those who watch Kon Lhong Ros program on Youtube. This research was qualitative research. Data was collected by in-depth interviews with 5 samples who were the key sources, including the program host and the viewers of the Kon Lhong Ros program, and 5 samples who had watched the Kon Lhong Ros program for the first time. The results were that strategies used to create content for the Kon Lhong Ros program on Youtube channel are identity strategies, differentiation strategies, visual interest and continuity strategies, collaborations strategies, and strategies for dealing with customers who come as sponsors. Moreover, the opinions of those who watch the Kon Lhong Ros program and those who have watched the Kon Lhong Ros program for the first time on Youtube are the identity of the moderator and the difference between the obsessed with the same type of program makes most of the viewers want to watch the program. But most first-time viewers will not like the format, storytelling, and editing. As for those who are currently watching the program, they like every episode because the program is simple and knowledgeable. In addition, the guests have an influence on the selection of the program and advertisements can create awareness among the viewers of the program.
Description: การค้นคว้าอิสระ(นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2563
Subjects: YouTube (Electronic resource)
การตลาดอินเตอร์เน็ต
โฆษณาทางอินเตอร์เน็ต
วีดิทัศน์บนอินเตอร์เน็ต
โฆษณาทางวีดิทัศน์
สื่อสังคมออนไลน์ -- การศึกษาเฉพาะกรณี
วีดิทัศน์บนอินเทอร์เน็ต -- การศึกษาเฉพาะกรณี
Advisor(s): ศิวกร สุดสาย
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5059
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
sivakorn_suds.pdf16.77 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback