DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5047

Title: แผนธุรกิจร้านผลไม้ออนไลน์ On the Fruits
Other Titles: Business plan for On the Fruits
Authors: ณัฐกฤตา ปักษ์กิ่งเมือง
Keywords: ผลไม้
กระเช้าผลไม้
ของขวัญ
ออร์แกนิค
Fruit
Fruit Basket
Gift
Organic
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: ปัจจุบันพฤติกรรมผู้บริโภคเริ่มมีความเปลี่ยนแปลงไป ผู้บริโภคมีแนวโน้มที่จะหัน มาซื้อของผ่านช่องทางออนไลน์กันมากขึ้น จึงทำให้เกิดช่องทางการขายสินค้าเพิ่มขึ้นมากมาย ทั้งการสร้างเว็บไซต์ การทำ Page Facebook หรือการขายสินค้าผ่านแพลตฟอร์มต่าง ๆ อาทิเช่น Shopee, Lazada เป็นต้น แผนธุรกิจ On the Fruits เป็นแผนธุรกิจที่มุ่งเน้นที่จะขายผลไม้ออนไลน์ให้กับ ผู้บริโภคที่มีความชื่นชอบในการทางผลไม้ หรือหาสินค้าเกรดพรีเมี่ยมให้กับผู้อื่น โดยทางบริษัทฯมีช่องทางการขายในรูปแบบออนไลน์เป็นหลัก โดยร้าน On the Fruits ตั้งเป้าหมายที่จะเพิ่มสัดส่วนด้านการขายออนไลน์ให้เติบโตมากยิ่งขึ้น ร้าน On the Fruits วางแผนการดำเนินกิจการโดยเลือกใช้กลยุทธ์การตลาด 4P มาช่วยในการสร้างการเติบโตของยอดขาย เพิ่มช่องทางการจัดจำหน่ายให้ตอบสนองลูกค้าในประเทศ โดยมุ่งเน้นทำการตลาดให้เกิดการสร้าง ตราสินค้า เพื่อสร้างการรับรู้ และออกแบบผลิตภัณฑ์ที่ตรงความต้องการของผู้บริโภค เพื่อเพิ่มมูลค่า และสร้างการจดจำของผู้บริโภค ร้าน On the Fruits ได้มีการกำหนดเป้าหมายและสมมุติฐานทางการเงิน โดยมีกำไรสุทธิเป็นบวก ซึ่งเท่ากับ 286,400 บาท ในปีแรก และมีผลตอบแทนจากการลงทุน ROI เท่ากับ 57.28% โดยมี ระยะเวลาคืนทุนภายใน 1.75 ปี และคาดหวังว่าจะมีอัตราการเติบโตในปีต่อ ๆ ไป 15-30% สรุปได้ว่าการลงทุนในครั้งนี้มีความคุ้มค่า และเหมาะสมแก่การลงทุน
Nowadays, consumer behavior has changed after the internet has become indispensable. Online purchasing has increased. Therefore, it makes a lot of businesses extend their distribution channel to E-commerce and provide delivery services such as Shopee, Lazada and Facebook page. On the Fruits is a business plan that focuses on selling fruit online to consumers who have a passion for fruit or finding premium grade products for others. The company has mainly online sales channels, with the On the Fruits store aiming to increase the proportion of online sales to grow even more. On the Fruits store plans its operations by choosing a 4P marketing strategy to help generate sales growth. We increase distribution channels to meet domestic customers by focusing on marketing to create branding to create awareness. We also have the option that consumers are able to design their own products for value. On the Fruits has set goals and financial assumptions. It is a positive net profit which is 286,400 baht in the first year and has a return on investment ROI of 57.28% with a payback period within 1.75 years and expected to grow 15-30 years later. % concluded that this investment is worthwhile and suitable for investment
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
การจัดการธุรกิจ
พฤติกรรมผู้บริโภค
การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์
การตลาดอินเตอร์เน็ต
ของขวัญของชำร่วย
ผลไม้ -- การบรรจุหีบห่อ
Advisor(s): ธีรศักดิ์ ณ ระนอง
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5047
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
natkitta_pakk.pdf2.21 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback