DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5009

Title: แผนธุรกิจผลิตและจำหน่าย Beef One เนื้อแปรรูป
Other Titles: Business plan for the production and distribution of “Beef One” processed meat
Authors: นันทิยา จันทร์ทอง
Keywords: เนื้อวัว
เนื้อสัตว์แปรรูป
เนื้อแดดเดียว
Beef
Processed Meat
Jerked Meat
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: ปัจจุบันผู้บริโภคในประเทศไทยนิยมซื้ออาหารพร้อมปรุง อาหารแช่แข็ง และอาหารแปรรูปมากขึ้น เนื่องจากวิการดำเนินชีวิต และพฤติกรรมผู้บริโภคในปัจจุบันเปลี่ยนแปลงไปจากอดีตมาก การดำเนินชีวิตมีความเร่งรีบ เน้นความสะดวก รวดเร็ว นิยมซื้ออาหารกลับไปรับประทานที่บ้านมากขึ้น และนิยมปรุงอาหารรับประทานเองมากขึ้น ดังนั้นการเลือกซื้ออาหารพร้อมปรุง อาหารแช่แข็ง และอาหารแปรรูป จึงเป็นตัวเลือกที่ตอบโจทย์ โดยเฉพาะในช่วงการแพร่ระบาดของโรคโควิด 19 ทำให้ผู้บริโภคหันมานิยมซื้ออาหารพร้อมปรุง อาหารแช่แข็ง และอาหารแปรรูปมากขึ้น เพราะเก็บรักษาได้นาน ช่วยลดความเสี่ยงจากการออกไปซื้อของนอกบ้านบ่อย ๆ และยังสามารถสั่งซื้อผ่านช่องทางออนไลน์ได้ จากเหตุผลข้างต้นจึงเป็นโอกาสในการต่อยอดธุรกิจของที่บ้านที่ขายส่งเนื้อวัวสดอย่างเดียว ในการทำธุรกิจ Beef One เนื้อแปรรูป ผลิต และจำหน่ายเนื้อแดดเดียวมีทั้งหมด 2 รสชาติ คือ รสหวาน และรสเค็ม จุดเด่นของ Beef One ไม่ใส่สารเร่งแดง ไม่ใส่ผงชูรส และไม่ใส่วัตถุกันเสีย ผลิตใหม่ทุกวันด้วยขั้นตอนการผลิตที่สะอาด ปลอดภัย ได้มาตรฐานการรับรองจากสำนักงานคณะกรรมการอาหารและยา (อย.) โดยมีกลุ่มเป้าหมายคือผู้บริโภคที่ชอบทานเนื้อวัว และผู้บริโภคที่ชอบทานอาหารแปรรูปที่สามารถตัดสินใจซื้อสินค้าด้วยตนเองได้ ทั้งเพศชายและเพศหญิง ที่มีอายุตั้งแต่ 20 ปี ขึ้นไป ซึ่งมีรายได้ตั้งแต่ 10,000 บาทขึ้นไป มีอัตราการใช้อินเทอร์เน็ต และซื้อสินค้าผ่านช่องทางออนไลน์ แผนธุรกิจนี้มีการกำหนดกลยุทธ์ในด้านต่าง ๆ เช่น การประเมินสภาพแวดล้อมภายนอก และภายในองค์กร การวิจัยตลาด กลยุทธ์ทางการตลาด กลยุทธ์บริหารทรัพยากรบุคคล กลยุทธ์การดำเนินงาน และกลยุทธ์ทางการเงิน เป็นต้น เพื่อให้ปฏิบัติงาตามแผนดำเนินงานได้อย่างถูกต้อง และมีประสิทธิภาพ จากการวิเคราะห์ประเมินความเป็นไปได้ของโครงการ พบว่า ผลตอบแทนจากการลงทุนในระยะเวลา 5 จากเงินทุนเริ่มแรกของกิจการที่ 328,766 บาท สามารถสร้างมูลค่าของผลตอบแทนจากการลงทุนมูลค่าปัจจุบันสุทธิ (Net Present Value: NPV) 3,438,965 บาท โดยมีอัตราผลตอบแทนจากการลงทุน (Internal Rate of Return: IRR) อยู่ที่ 208% และมีระยะเวลาคืนทุนของโครงการ (Payback Period) อยู่ที่ 5 เดือน จะเห็นว่าผลตอบแทนของการลงทุนในโครงการนี้มีความคุ้มค่า และควรลงทุนในโครงการนี้เป็นอย่างยิ่ง
Nowadays, consumers in Thailand prefer to buy ready-to-cook food, frozen food and processed food. Due to lifestyle and the current consumer behavior has changed a lot from the past. life in a hurry Emphasis on convenience and speed, preferring to buy food to eat at home more and more popular to cook food for yourself. Therefore, choosing ready-to-cook, frozen, and processed foods is therefore an option that answers the question especially during the COVID-19 epidemic; consumers are increasingly choosing to buy ready-to-cook, frozen, and processed foods because they can be kept for a long time. It reduces the risk of frequent shopping outings and can also be ordered through online channels. From the above reasons, it is an opportunity to expand the business of the home that only sells fresh beef. In the Beef One business, processed meat, production and distribution of sun-dried meat have 2 flavors: sweet and salty. The highlight of Beef One is no red accelerator, no MSG and no preservatives. It’s made fresh every day with clean production processes. It is safe and has been certified by the FDA, with the target group being consumers who like to eat beef, and consumers who like to eat processed foods who can make their own purchases for both males and females aged 20 years and over, with incomes of 10,000 baht or more, have a rate of internet use and purchase products through online channels. This business plan outlines strategies in areas such as assessing the external environment, and within the organization, market research, marketing strategies Human Resources Management Strategy operational strategy and financial strategies, etc., in order to properly implement the operational plans. and effective from the feasibility assessment of the project, it was found that the return on investment in period 5 from the initial capital of the business at 328,766 baht can create a value of return on investment at a net present value (Net Present Value: NPV). 3,438,965 baht with a rate of return on investment (Internal Rate of Return: IRR) at 208% and a payback period of 5 months, it can be seen that the return on investment in this project has value and should invest in this project very much.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
การจัดการธุรกิจ
การจัดการตลาด
การตลาดแบบไวรัส
อาหารแช่แข็ง
เนื้อโค
การค้าส่ง
พฤติกรรมผู้บริโภค
Advisor(s): สุชาติ ไตรภพสกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5009
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nanthiya_chan.pdf4.08 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback