DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4998

Title: แผนธุรกิจศูนย์การเรียนรู้และจัดจำหน่ายเครื่องปรับอากาศแบบครบวงจร
Other Titles: Business plan for learning center and distribution of integrated air conditioners
Authors: ธันย์ชนก อังกูรเจริญวงศ์
Keywords: ธุรกิจเครื่องปรับอากาศ
บริการเซอร์วิส
เครื่องทำความเย็น
Air Purifier Business
Services Cooling Machines
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: ปัจจุบันมนุษย์ต้องการพึ่งพาการใช้เครื่องใช้ไฟฟ้าเป็นอย่างยิ่ง รวมไปถึงเครื่องใช้ไฟฟ้าประเภททำความเย็น ได้แก่เครื่องปรับอากาศ เพื่อตอบสนองความต้องการในด้านการคลายความร้อน ซึ่งประเทศไทย เป็นประเทศที่มีอากาศค่อนข้างร้อนในทุกฤดู ทำให้ทุกสถานที่ ต้องติดตั้งเครื่องปรับอากาศ ไม่ว่าจะเป็น ที่อยู่อาศัย ศูนย์ราชการ ห้างสรรพสินค้า เป็นต้น และความต้องการของมนุษย์ต่อเครื่องปรับอากาศอาจจะเพิ่มขึ้นเรื่อย ๆ ในอนาคตเนื่องจากเกิดสภาวะโลกร้อนเพิ่มขึ้นในทุกปี ในประเทศไทยมีช่างติดตั้งเครื่องปรับอากาศอยู่จำนวนมาก แต่ถ้าหากต้องการช่างชำนาญการในด้านเครื่องปรับอากาศนั้นค่อนข้างที่จะหาได้ยาก ทางบริษัทจึงคำนึงถึงประสบการณ์เพื่อแก้ไขปัญหาเครื่องปรับอากาศได้โดยตรง แผนธุรกิจนี้เกิดขึ้น เพื่อตอบสนองความต้องการของผู้บริโภคที่ต้องการอำนวยความสะดวกของตนเองเพื่อบรรเทาอากาศร้อนของประเทศไทย โดยธุรกิจใช้เงินลงทุนทั้งสิ้น 21,000,000 ล้านบาท จากการวิจัยตลาดพบว่า ในอนาคตในจะมีที่อยู่อาศัยก่อตั้งขึ้นอีกจำนวนมาก ซึ่งที่อยู่อาศัยต่าง ๆเหล่านี้ล้วนแต่ต้องติดตั้งเครื่องปรับอากาศทั้งสิ้น และด้วยอากาศของประเทศไทย ผู้บริโภคยังคงต้องการดูแลเครื่องปรับอากาศที่มีอยู่แล้ว เพื่อรักษาประสิทธิภาพให้คงอยู่ดังเดิม ดังนั้นทางบริษัทจึงใช้ช่างชำนาญการเพื่อรอรับการแก้ปัญหาตามความต้องการของผู้บริโภค จากความเป็นได้ของธุรกิจและวิเคราะห์ผลตอบแทนทางการเงินในระยะเวลา 5 ปี จาก เงินลงทุน 21 ล้านบาท พบว่า มีมูลค่าปัจจุบันสุทธิ (NPV) เท่ากับ 34,805,105 ล้านบาท และมีระยะคืนทุน (Payback Period) อยู่ที่ 1.09 หรือ 1 ปี
In the present, mankind is pushing for the use of electronic devices more and more in their daily life for work especially devices that are designed to maintain the cold and the atmosphere in a home or working environment. In particular, there is a heavier reliance on using air purifiers with a huge demand in the market. Especially for a country like Thailand that is known to have a very hot and humid climate, this is why a lot of areas such as shopping malls, government buildings as well as homes have installed air purifiers. The reliance on these machines will only increase as in the future, the world will face more climate change resulting in increased temperatures. As a result of this, it will create more jobs for electricians and mechanics for the purpose of installing air purifiers. However, if one tries to find an electrician/mechanic who specializes in only air purifiers it is rather difficult to find. This is why it is advisable that the company that produces the air purifier should be responsible for taking account of customer feedback and providing up to date solutions. The business plan that has been created for the purpose of answering to customer needs and finding solutions to deal with the increasing temperatures of Thailand is detailed as follows. In this plan, the business has invested 21,000,000 million baht. Surveys have also been conducted to gather information about future proposals for living standards and the conclusion was that more and more residential areas will be built. With the increase of residential areas, this means that the reliance and need for air purifiers will be great especially with Thailand’s temperatures continuing to rise. Customers will most likely be wanting to maintain their air purifiers to be brand new. Thus, the business has decided to hire specialist engineers and mechanics who are equipped with knowledge on how to maintain and fix issues arising to do with air purifiers alone. From a study conducted and seeing profits that the business will has received over the last 5 year period after investing 21 million baht, it can be said that the existing customer base (NPV) who have purchased air purifiers has an accumulated value of 34,805,105 million baht over a payback period of 1.09 or 1 year.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Advisor(s): สุชาติ ไตรภพสกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4998
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
thanchano_angk.pdf4.14 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback