DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4997

Title: การศึกษาถึงปัจจัยการตลาดเชิงประสบการณ์ (Experiential Marketing) ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ HUAWEI ในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: A study of experiential marketing factors that influences the decision to buy Huawei products in Bangkok.
Authors: ลี่ซือ อ้าย
Keywords: การตลาดเชิงประสบการณ์
การตัดสินใจซื้อ
ผลิตภัณฑ์หัวเว่ย
Experiential Marketing
Decision to buy
Huawei products
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: วิจัยเรื่อง ปัจจัยการตลาดเชิงประสบการณ์ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์หัวเว่ยในกรุงเทพมหานคร เพื่อศึกษาถึงอิทธิพลของการตลาดเชิงประสบการณ์ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์หัวเว่ยของลูกค้าไทยในกรุงเทพมหานคร เลือกตัวอย่างสุ่มตัวอย่างโดยแบบเจาะจง(Purposive sampling)โดยเก็บข้อมูลจากผู้ที่เคยใช้หรือซื้อผลิตภัณฑ์หัวเว่ยในกรุงเทพมหานคร จำนวน400คน เก็บแบบสอบถามทางออนไลน์Facebook Page Huawei Thailand ใช้สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ จำนวน ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติเชิงอ้างอิง และการวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ( Multiple Regression ) นำแบบสอบถามไปทดลองกับกลุ่มตัวอย่าง40ราย เพื่อหาความเชื่อมั่น การตลาดเชิงประสบการณ์ ด้านประสาทสัมผัส มีความเชื่อมั่นเท่ากับ0.807 ด้านความรู้สึกเท่ากับ0.831 ด้านความคิดเท่ากับ0.916 ด้านการกระทำเท่ากับ0.886 ด้านความเชื่อมโยงเท่ากับ0.945 การตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์หัวเว่ยของลูกค้าไทยในกรุงเทพมหานคร ค่าความเชื่อมั่นได้0.950 ผลการทดสอบสมมติฐานจากระดับนัยสำคัญทางสถิติอยู่ที่ระดับมากที่สุด จากค่าระดับนัยสำคัญ(Sig.)และค่าสัมประสิทธิ์ในรูปแบบคะแนนมาตรฐานBeta พบว่า ปัจจัยการตลาดเชิงประสบการณ์จากความเชื่อมโยง ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์หัวเว่ยในกรุงเทพมหานคร มากที่สุด รองลงมา คือปัจจัยการตลาดเชิงประสบการณ์จากความรู้สึก ลำดับที่สาม การตลาดเชิงประสบการณ์จากประสาทสัมผัส ตามลำดับ โดยส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์หัวเว่ยในกรุงเทพมหานคร ปัจจัยการตลาดเชิงประสบการณ์จากความคิด และปัจจัยการตลาดเชิงประสบการณ์จากการกระทํา ไม่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์หัวเว่ยในกรุงเทพมหานคร ค่าสัมประสิทธิ์แสดงการตัดสินใจ Adjusted R2 เท่ากับ0.755 อธิบายได้ว่า ปัจจัยของการตลาดเชิงประสบการณ์มี 75.5% ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์หัวเว่ยในกรุงเทพมหานคร
Research on experiential marketing factors affecting purchasing decisions of Huawei products in Bangkok. To study the influence of experiential marketing on the purchasing decisions of Huawei products by Thai customers in Bangkok. Select a specific sampling sample (Purposive sampling) by collecting data from 400 people who have used or bought Huawei products in Bangkok. Online questionnaires were collected on Facebook Page Huawei Thailand. Descriptive statistics were used, namely number, percentage, mean, standard deviation. Reference statistics and multiple regression analysis. The questionnaire was tested with 40 samples. To find confidence experiential marketing sensory aspect have confidence equal to 0.807. The emotional aspect is 0.831. The conceptual aspect is equal to 0.916. The action side is 0.886. The linkage is 0.945. Decision to buy Huawei products from Thai customers in Bangkok, the confidence value is 0.950. The hypothesis test result from the statistical significance level was at the highest level. From the level of significance (Sig.) and the coefficient in the standard score (Beta), it was found that the experiential marketing factor from the relate, followed by the experiential marketing factor based on feel, the third factor was sense experience marketing, respectively, affecting purchasing decisions of Huawei products in Bangkok. Experiential Marketing Factors Based on think and experiential marketing factors from act, does not affect the purchase decision of Huawei products in Bangkok. The decision coefficient Adjusted R2 is 0.755, explaining that 75.5% of the experiential marketing factors influence the purchasing decision of Huawei products in Bangkok.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Advisor(s): ศศิประภา พันธนาเสวี
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4997
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Lisi_Ai.pdf2.65 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback