DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4993

Title: แผนธุรกิจผลิตภัณฑ์บำรุงผิว WIST
Other Titles: The business plan for skincare product
Authors: หทัยภัทร รัตนกุลวัฒนา
Keywords: ผลิตภัณฑ์บำรุงผิว
น้ำยางพารา
Skincare Products
Para Rubber-Based Latex
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: WIST ผู้จัดจำหน่ายผลิตภัณฑ์บำรุงผิวหน้าจากสารสกัดน้ำยางพารา ขับเคลื่อนด้วยสุดยอดนวัตกรรม Water Gel ที่จะช่วยทำให้ผิวชุ่มชื้นมีชีวิตชีวา และได้รับการดูแลอย่างเต็มที่เสมือนได้รับการพักผ่อนเต็มอิ่มกว่า 8 ชั่วโมง ซึ่งมาพร้อมกับนวัตกรรมนาโนเทคโนโลยีจาก HB Extract และ Gold Nanoparticle ที่จะช่วยทำให้ผลักสารอาหารสู่ผิวได้ไวกว่าทั่วไปถึง 10 เท่า จากการวิจัยและพัฒนาของมหาลัยชั้นนำภายในประเทศไทย WIST เป็นแบรนด์ผลิตภัณฑ์บำรุงผิวหน้า มุ่งเน้นให้ผู้บริโภคได้ผลลัพธ์ที่ดีที่สุด ปัจจุบันผู้บริโภคไม่ว่าจะเป็นเพศหญิงหรือชาย ในทุกวัยมีผลสำรวจออกมากล่าวถึงการดูแลสุขภาพผิวหน้ามากขึ้น เนื่องด้วยมลภาวะและสื่อต่าง ๆ ที่ออกมาแสดงถึงการส่งเสริมความสวยความงามอย่างแพร่หลาย กลุ่มเป้าหมายหลักของ WIST กลุ่มผู้บริโภคที่ชอบการดูแลตนเองและรักสุขภาพผิว (Beauty Group) กลุ่มผู้บริโภคกลุ่มนี้ มักมีความต้องการผลิตภัณฑ์ที่มีประสิทธิภาพ สามารถเห็นผลได้จริง และสามารถบำรุงผิวให้ดูดีอยู่เสมอ เพื่อสร้างภาพลักษณ์ของตนเองในสายตาผู้อื่นให้ดูดีอยู่เสมอ โดยพฤติกรรมการเลือกซื้อของผู้บริโภคกลุ่มนี้ จะมีการค้นหาข้อมูลความรู้เกี่ยวกับผลิตภัณฑ์บำรุงผิวเป็นอย่างดีก่อนการเลือกซื้อ ชอบทดลองใช้ผลิตภัณฑ์ใหม่ ๆ อยู่เสมอ โดยเราจะมีการเน้นการทำกลยุทธ์ผ่านทางช่องทางออนไลน์ ได้แก่ การใช้ Influencer โดยเลือกใช้ผู้ที่มีลักษณะและบุคลิกไลฟ์สไตล์เหมาะกับแบรนด์มากที่สุด เพื่อเป็นการ Rep-resented แบรนด์ให้เป็นที่จดจำของคนภายนอก การทำการตลาดออนไลน์ผ่านทางช่องทาง Brand Official เพราะผู้บริโภคปัจจุบัน หากตัดสินใจหรือสนใจในสินค้าแบรนด์ใด ก็มักจะมีการค้นหาข้อมูลก่อน ซึ่งถ้าหากเรามีการทำ Platform ของเราให้ดูน่าสนใจ ดูน่าเชื่อถือก็อาจจะเป็นจุดแรกที่ลูกค้าให้ความสนใจและให้ความเชื่อใจกล้าที่จะเลือกใช้ผลิตภัณฑ์ได้ โดยในปัจจุบัน Platform ออนไลน์ต่าง ๆ สามารถทำการโฆษณาได้โดยตรง โดยสามารถเจาะกลุ่มลูกค้า ในตำแหน่งที่เหมาะกับแบรนด์ของเราได้ ธุรกิจนี้ใช้เงินลงทุน 7,035,000 บาท โดยเป็นเงินทุนของตนเองทั้งหมด มีการวิเคราะห์การเงิน ซึ่งคาดการว่าจะมีระยะเวลาคืนทุนประมาณ 3 ปี มีผลตอบแทน IRR ที่ 17.76%
WIST is a distributor of facial skincare products made with extracts from the Para rubber-based latex, mixed with the ultimate innovation 'Water Gel' that moisturizes and vitalizes your facial skin to the fullest, like having an 8-hours, full-rest sleep. WIST products also contain the innovative technologies of the 'HB Extract' and the 'Gold Nanoparticle' that boost the skin's adsorption of nutrients to over a 10-times faster rate, according to the research and development conducted by leading universities of Thailand. WIST is a brand of facial skincare products that aims to provide the best outcome to consumers. Nowadays, the survey result reveals that male and female consumers of all ages tend to be more attentive to the health of the facial skin, as a result of the pollution they face; as well as the depiction of aesthetic features by various media. The primary target of WIST comprises consumers who take good care of themselves and cherish their skin's health (Beauty Group). This group of consumers usually requires highly efficient products that yield concrete–tangible results and allow them to maintain the good-looking of their skin, in order to maintain a good image of themselves that will be shown to other people. In terms of their shopping behavior, this group of consumers will conduct a thorough investigation before choosing to buy a product. They also always like to try new products. We will focus our strategy on the online channels, such as recruiting influencers, where we'll employ individuals of the lifestyle and characteristics that are the best fit with the brand to represent the most memorable image of the brand to consumers. Marketing campaigns will be conducted via the brand's official channel since when they become interested or want to know more about products or brands, consumers these days will start from researching. Therefore, when we put in place an interesting and convincing platform, it will be the first point of contact that determines whether consumers will become our customers and buy our products or not. At present, online platforms allow the brand to publicize our advertisements directly to the targeted customers that will be best suited for our brand. The cost of this venture is approximately 7,035,000 Baht and the capital will entirely come out of our pocket. According to the financial analysis, the investment will be paid off in 3 years, with an internal rate of return (IRR) of 17.76%.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Advisor(s): กัณณพนต์ โล่ห์เพชรัตน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4993
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
hathaiphat_ratan.pdf3.41 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback