DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4990

Title: ลิปเจลออร์แกนิก ภายใต้แบรนด์ Twenty Wendy
Other Titles: Business plan for organic lip gel brands Twenty Wendy
Authors: จินห์นิภาพัส รุ่งไพพลัฏฐ์ศิณธุ์
Keywords: ลิปเจลออร์แกนิก
ลิปสติก
เครื่องสำอาง
แผนธุรกิจ
Organic Lip Gel
Lipstick
Cosmetics
Business Plan
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจลิปเจลออร์แกนิกแบรนด์ Twenty Wendy เกิดจากการที่ผู้วิจัยพบเจอคนรอบข้างของผู้วิจัยมีปัญหาแพ้ลิปสติก เนื่องจากโครงสร้างผิวริมฝีปากบอบบาง ทำให้เกิดอาการระคายเคืองได้ง่ายโดยในลิปสติกมีส่วนผสมที่สามารถก่อให้เกิดอาการแพ้ คือ น้ำหอม สารกันเสีย สีสังเคราะห์ และสีย้อม ซึ่งสิ่งสำคัญที่สุดสำหรับการแก้ปัญหานี้ คือ การหลีกเลี่ยงการใช้ลิปสติกที่มีส่วนผสมเหล่านี้ แต่ลิปสติกออร์แกนิกก็เป็นทางเลือกหนึ่ง เนื่องจากลิปสติกออร์แกนิกจะประกอบไปด้วยสารสกัดจากธรรมชาติจากพืชออร์แกนิกและไม่มีสารเคมีที่อาจเป็นอันตรายต่อสุขภาพของมนุษย์ เช่น พาราเบน พาทาเลท เมนทอล และปิโตรเคมีหรือส่วนผสมที่ก่อให้เกิดการแพ้ข้างต้น ผู้วิจัยจึงเห็นถึงโอกาสในการทำธุรกิจ ลิปสติกออร์แกนิกภายใต้ ชื่อแบรนด์ “Twenty Wendy” เพื่อตอบสนองความต้องการของผู้หญิงที่ต้องการความสวยงามและยังอยากลิปสติกอยู่ โดยลิปสติกออร์แกนิกแบรนด์ Twenty Wendy เป็นลิปสติกแท่ง เนื้อเจล ให้ความบางเบา ดูเป็นธรรมชาติ ไม่เหนียวปาก แต่เม็ดสียังคงชัดแน่น และให้ความชุ่มชื้นช่ำวาว ซึ่งมีทั้งหมด 15 สี โดย ตั้งราคาขายไว้ที่ 290 บาท และจำหน่ายผ่านช่องทางออนไลน์เท่านั้น กลุ่มเป้าหมายหลักของลิป เจลออร์แกนิกแบรนด์ Twenty Wendy ได้แบ่งออกเป็น 2 กลุ่ม คือผู้หญิงวัยทำงาน ช่วงอายุ 22-30 ปี มีรายได้อยู่ในช่วง 12,000-50,000 บาท ซึ่งมีพฤติกรรมที่ชอบมองหาความแปลกใหม่และใช้สินค้าตามกระแส และกลุ่มลูกค้าผู้หญิงที่มีอายุ 30-40 มีรายได้อยู่ที่ 30,000-100,000 บาท ที่มีพฤติกรรมใส่ใจรายละเอียด โดยเฉพาะสินค้าที่เกี่ยวข้องกับความงาม เพราะด้วยอายุที่มากขึ้น ทำให้ใส่ใจสุขภาพมากเป็นพิเศษ มีความสนใจที่จะแสวงหาสินค้าที่ดีและปลอดภัย แผนธุรกิจนี้มีการลงทุน 500,000 บาท มีต้นทุนเฉลี่ยเท่ากับ 23.03% โดยเริ่มมีกำไรใน ปีที่ 1 มีมูลค่า ปัจจุบันเท่ากับ 3,916,889.41 บาท และอัตราผลตอบแทนภายในเท่ากับ 174.62% ระยะเวลาคืนทุนคือ 1 ปี 15 วัน และระยะเวลาคืนทุนแบบคิดลด คือ 1 ปี 2 เดือน 2 วัน
Twenty Wendy's organic lip gel business plan was born from the fact that the researcher found that the people around the researcher had lipstick allergy problems. Because the structure of the skin of the lips is delicate Lipsticks contain potentially allergenic ingredients such as fragrances, preservatives, artificial colors and dyes. The most important thing to do in solving this problem is to avoid using lipsticks that contain these ingredients. But organic lipstick is an option. Because organic lipsticks contain natural extracts from organic plants and do not contain chemicals that can be harmful to human health, such as parabens, phthalates, menthol and petrochemicals or ingredients that cause harm. The researcher saw the opportunity to do business. Organic lipstick under the brand name "Twenty Wendy" to meet the needs of women who want beauty and still want lipstick. The organic lipstick brand Twenty Wendy is a lipstick stick, gel texture, light. Looks natural, not sticky, but the pigment is still clear and provide moisture and shine. There are 15 colors, with a selling price of 290 baht and sold only through online channels. The main target groups of Twenty Wendy’s organic lip gels are divided into 2 groups: working women aged 22-30 years with income in the range of 12,000-50,000 baht, whose behavior is like looking for novelty and using current products and female customers aged 30-40 with income at 30,000-100,000 baht with attention to detail behavior especially beauty related products because with older age make them pay special attention to health are interested in seeking good and safe products This business plan has an investment of 500,000 baht with an average cost of 23.03%, starting with a profit in year 1, with a present value of 3,916,889.41 baht and an internal rate of return of 174.62%. The payback period is 1 year 15 days and the discounted payback period is 1 year 2 months 2 days.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
Twenty Wendy (ชื่อตราผลิตภัณฑ์)
ลิปสติก
เครื่องสำอางสมุนไพร
พฤติกรรมผู้บริโภค
การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์
การตลาดอินเทอร์เน็ต
ผลิตภัณฑ์จากธรรมชาติ
Advisor(s): สุชาติ ไตรภพสกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4990
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
jennipapas_rung.pdf3.38 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback