DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4983

Title: แผนธุรกิจการฝึกอบรมสุนัขและให้บริการครบวงจร แบรนด์ Boo Center แผนกลยุทธ์การตลาด การดำเนินงาน การเงิน และการลงทุน
Other Titles: Dog training and complete service business plan, Boo Center brand strategic plan for marketing, operations, finance and investment
Authors: ยศรินทร์ วัชรากร
Keywords: การฝึกอบรมสุนัข
การให้บริการดูแลสุนัข
ร้าน Boo Center
แผนธุรกิจ
Dog Training
Dog Grooming
Boo Center
Business Plan
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การค้นคว้าอิสระธุรกิจการฝึกอบรมสุนัขและให้บริการครบวงจร แบรนด์ Boo Center นี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ประเมินความเป็นไปได้ในการดำเนินธุรกิจ 2) วิเคราะห์ตลาดและคู่แข่งขันทางการค้า 3) วางแผนทางการเงินและการลงทุนในธุรกิจ และ 4) ศึกษาและทำความเข้าใจความต้องการของลูกค้า โดยธุรกิจที่เลือกศึกษาคือธุรกิจฝึกสุนัขและอาบน้ำตัดขน จัดอยู่ในอุตสาหกรรมสัตว์เลี้ยง ภายใต้ชื่อแบรนด์ Boo Center สำหรับสาเหตุที่ผู้ศึกษาเลือกศึกษาธุรกิจนี้ เนื่องจากความสนใจของตนเองและต้องการขยายธุรกิจอาบน้ำตัดขนสัตว์เลี้ยงของครอบครัว โดยใช้ชื่อแบรนด์อื่น เพื่อการขยายฐานลูกค้าให้เพิ่มขึ้น การศึกษาทั้งหมดเป็นการศึกษาการฝึกสุนัขและการให้บริการเสริมต่าง ๆ เช่น อาบน้ำตัดขน โรงแรมสุนัข ขายของทั่วไปเพื่อให้ทราบถึงความเป็นมาและขั้นตอนในการดำเนินธุรกิจตั้งแต่การลงทุนเริ่มต้น การสั่งสินค้าบางประเภทที่เราไม่ได้มีการผลิตขึ้นมาเองและการคำนวณภาษี รายได้ ต่าง ๆ รวมถึงการบริหารงานโดยที่เป็นธุรกิจประเภทนี้ ในส่วนของเงินทุนที่นำมาจัดตั้งร้าน Boo Center ในปีแรกนั้น มีมูลค่าอยู่ที่ 5,500,000 บาท และผู้ศึกษาพยากรณ์ว่าจะสามารถคืนทุนได้ในระยะเวลา 3 ปี เนื่องจากกระแสความนิยมการเลี้ยงสัตว์เลี้ยงในประเทศไทยที่เพิ่มขึ้นอย่างต่อเนื่อง ทางผู้จัดทำหวังเป็นอย่างยิ่งว่าข้อมูลการค้นคว้าอิสระฉบับนี้ จะมีประโยชน์ต่อผู้อ่าน ซึ่งจะเหมาะสมกับผู้ที่กำลงศึกษาในด้านธุรกิจฝึกสุนัข
Independent research, dog training and full service business, the Boo Center brand aims to 1) assess the feasibility of running a business 2) analyze markets and competitors 3) plan financial and investment in the business and 4) Study and understand customer needs. The businesses chosen to study are dog training and grooming businesses. Classified in the pet industry under the brand name Boo Center, for why the study has chosen to study this business because of their own interests and wants to expand the family's grooming business under a different brand name. For expanding customer base All of the studies are dog training and supplementary services such as grooming, grooming, hotels, general merchandise, to understand the history and process of running a business from the initial investment. Ordering certain products that we do not produce ourselves and the calculation of income taxes and management as this type of business As for the funding to set up a Boo Center in the first year, it is valued at 5,500,000 baht, and the study forecast that it will be able to pay back in 3 years due to the growing popularity of pet farming in Thailand. Continuously The authors sincerely hope that this independent study will be useful to readers. Which will be suitable for those who study in the field dog training business Keywords: Dog training business and complete service, brand Boo Center, training, hotel, grooming, selling general products.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Advisor(s): ณัฏฐชา พิบูลกุลพัฒน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4983
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
yotsarin_watch.pdf2.61 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback