DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4947

Title: เปรียบเทียบประสิทธิผลการโฆษณาของแพลตฟอร์มที่มีผลต่อการดาวน์โหลดเกม Princess Connect Re: Dive บนระบบปฏิบัติการมือถือ Android ผ่านเครื่องมือการตลาดดิจิทัล กูเกิล (Google Ads) และเฟซบุ๊ก (Facebook Ads) กรณีศึกษา Mobile Online-Game ชื่อเกม “Princess Connect Re: Dive” ภายใต้บริษัท อินิทรี เกมส์ จำกัด
Other Titles: Comparison of Platform Advertising Effectiveness Affecting Princess Connect Re: Dive Game Download on Android Mobile Operating System through Digital Marketing Tools Google Ads and Facebook Ads Mobile Online-Game Case Study titled “Princess Connect Re: Dive.” The Case Study Ini3 Games Co., Ltd.
Authors: วัชรพงษ์ หงษ์ทองคำ
Keywords: Google Ads
Facebook Ads
Install
Cost Per Install
Digital Marketing Communications
Digital Media Advertising
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: เพื่อศึกษาประสิทธิผลการโฆษณาของแพลตฟอร์มที่มีผลต่อการดาวน์โหลดเกม Princess Connect Re: Dive บนระบบปฏิบัติการมือถือ Android เปรียบเทียบต่อการดาวน์โหลดผ่านเฟซบุ๊ก (Facebook Ads) และกูเกิล (Google Ads) แพลตฟอร์มใดที่สามารถสร้างยอดดาวน์โหลดได้มากกว่ากัน การเก็บรวบรวมข้อมูลประกอบไปด้วย การทดลองโฆษณาบนแพลตฟอร์มกูเกิล (Google) ซึ่งจะใช้เครื่องมือโฆษณากูเกิล (Google Ads) โดยผ่านเครื่องมือค้นหา Google Display Network (GDN) และการทดลองโฆษณาบนแพลตฟอร์มเฟซบุ๊ก (Facebook Ads) โดยการใช้แบนเนอร์ (Banner) ที่มีเนื้อหากูเกิล (Google Ads) สามารถวัดผลความสำเร็จจากจำนวนยอดติดตั้งแอปพลิเคชัน (Install) และค่าใช้จ่ายต่อการติดตั้งแอปพลิเคชัน (Cost Per Install) ผลการทดลองพบว่า แพลตฟอร์มการโฆษณาบนกูเกิล (Google Ads) มีประสิทธิผลในการสร้างยอดการติดตั้งแอปพลิเคชัน (Install) มากกว่าการโฆษณาบนเฟซบุ๊ก (Facebook Ads) และ การโฆษณาบนกูเกิล (Google Ads) ยังสามารถทำให้ค่าใช้จ่ายต่อการติดตั้งแอปพลิเคชัน (Cost Per Install) ได้ถูกกว่าการโฆษณาบนเฟซบุ๊ก (Facebook Ads) อย่างไรก็ตามทั้ง 2 แพลตฟอร์มถือเป็นช่องทางการสื่อสารที่ช่วยสร้างการรับรู้ กระตุ้นการตัดสินใจ และนำไปสู่โอกาสในการสร้างยอดขายได้
This experimental-based research targeted to study Comparison of platform advertising effectiveness affecting Princess Connect Re: Dive game download on Android mobile operating system through digital marketing tools Google Ads and Facebook Ads Mobile Online-Game Case Study titled “Princess Connect Re: Dive” The Case Study Ini3 Games Co., Ltd. The Data collection consists of The Google Ads experiment, which uses the Google Ads engine through the Google Display Network (GDN) search engine, and the Facebook Ads experiment, using the Google Display Network (GDN) search engine. Banners with Google content (Google Ads) success can be measured by the number of applications installed (Install) and the cost per install (Cost Per Install). The results showed that The Google Ads platform is more effective at generating installs than Facebook Ads, and Google Ads can also make the cost per install application (Cost Per Install) cheaper than advertising on Facebook (Facebook Ads). However, both platforms are communication channels that help create awareness. motivate and lead to an opportunity to generate sales.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัลบัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2563
Advisor(s): ปฐมา สตะเวทิน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4947
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
watcharapong.hong.pdf1.33 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback