DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4920

Title: ปัจจัยที่มีผลต่อการเลือกใช้บริการธุรกิจขนส่งทางเรือรายย่อย
Other Titles: Factors That Affecting the Selection of N.V.O.C.C. (Non-vessel Operation Common Carrier).
Authors: เสฎฐพงษ์ เลิศรุ่งพาณิชย์
Keywords: การบริการหลังการขาย
ความพึงพอใจของผู้ใช้บริการ
After Sales Service
Service User Satisfaction
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีความต้องการศึกษาเพื่อให้ได้ทราบถึง ปัจจัยที่มีผลต่อการเลือกใช้บริการธุรกิจขนส่งทางเรือรายย่อย ของตัวแทนบริษัทที่เป็นผู้ใช้บริการ การขนส่งทางเรือรายย่อย จำนวน 3 คน ซึ่งใช้วิธีการคัดเลือกตัวอย่างแบบมีเกณฑ์ โดยใช้วิธีการสัมภาษณ์เชิงลึก แบบกึ่งทางการ โดยมีคำถามสัมภาษณ์ทั้งหมด 8 ข้อ เป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล เครื่องมือที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลคือวิธีการสามเส้า (Triangulation) โดยใช้การตรวจสอบสามเส้าในด้านของข้อมูล (DataTriangulation) เปรียบเทียบข้อมูลที่ได้จากการสัมภาษณ์ของหัวข้อที่ทำการศึกษา โดยใช้มุมของที่แตกต่างกันของผู้ที่ให้สัมภาษณ์มาเป็นข้อเปรียบเทียบ วิเคราะห์ข้อมูลที่เก็บจากภาคสนามมากกว่า 2 คนขึ้นไป ว่ามีความคิดเห็นไปในทิศทางเดียวกันหรือต่างกัน เพื่อความแม่นยำและความถูกต้อง โดยผลจากการศึกษาดังกล่าวจะได้นาข้อมูลการศึกษาไปใช้ประโยชน์ในการพัฒนากลยุทธ์เพื่อให้ตรงตามความต้องการของผู้ใช้บริการในอนาคต ผลการสัมภาษณ์พบว่า ผู้ให้สัมภาษณ์ทั้ง 3 คน มาจากบริษัทที่ทำธุรกิจแตกต่างกัน และมีระยะเวลาการใช้บริการขนส่งทางเรือรายย่อยแตกต่างกัน ปัจจัยด้านการดูแลหลังการขาย และ ปัจจัยด้านความพึงพอใจในการให้บริการ มีผลในการตัดสินใจเลือกใช้บริการขนส่งทางเรือรายย่อยมากที่สุด โดยหากสามารถเพิ่มความพึงพอใจให้กับผู้ใช้งานได้ ก็จะมีโอกาสที่จะได้รับการความไว้วางใจจากผู้ใช้งานมากขึ้น
This research has the objectives study to Factors that affecting the selection of small-scale sea freight forwarder of the company representative who is user of small-scale sea freight forwarder, which is uses a method of selecting samples with criteria using in-depth interview methods in semi-formal type. There are a total 8 interview questions as a tool for collecting data. The tool used for data analysis is the triangulation method. By using a triangulation examination in the field of data (Data Triangulation) to compare the data that have been obtained from the interviews of the interviewee by using different angles of the interviewees as a comparison, to analyze data acquired in the field for more than two persons to see if their opinions agree or disagree to achieve precision and accuracy. The results of the study will be used to develop a strategy to meet the needs of consumers in the future. The results of the interview revealed that all three interviewees came from different companies and the duration of using of small-scale freight forwarder services is different. After-sales service factor and service satisfaction factor are the most effect on the decision to choose small-scale sea freight forwarder if they can increase the satisfaction of the users, they will have more chance to gain more trust from users.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: การวางแผนธุรกิจ -- การศึกษาเฉพาะกรณี
การจัดการ -- การศึกษาเฉพาะกรณี
การบริหารงานโลจิสติกส์ -- การศึกษาเฉพาะกรณี
การขนส่งทางน้ำ
การขนส่งสินค้า
การขนส่ง -- การศึกษาเฉพาะกรณี
การค้าระหว่างประเทศ -- กฎหมายและระเบียบข้อบังคับ
Advisor(s): วรวัฒน์ จรดล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4920
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
setthapong_lear.pdf1.45 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback