DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4913

Title: การเปรียบเทียบประสิทธิผลการโฆษณาเฟซบุ๊กและโฆษณากูเกิลที่มีผลต่อการสร้างยอดขายของร้านค้าส่งเสื้อผ้าย่านประตูน้ำแบรนด์ Private Star ในช่วงสถานการณ์การระบาดของโควิด-19
Other Titles: The comparative advertising effectiveness between Facebook Ads and Google Ads for the purpose of creating product sales for Private Star wholesale clothing stores in Pratunam during the Covid-19
Authors: กฤติน เตชะมงคลาภิวัฒน์
Keywords: ประสิทธิผล
ค้าส่งเสื้อผ้า
โควิด-19
โฆษณาเฟซบุ๊ก
โฆษณากูเกิล
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้เป็นงานวิจัยเชิงเปรียบเทียบประสิทธิผลการโฆษณาเฟซบุ๊กและโฆษณากูเกิลมีผลต่อการสร้างยอดขายของร้านค้าส่งเสื้อผ้าย่านประตูน้ำแบรนด์ Private Star ในช่วงสถานการณ์การระบาดของโควิด-19 โดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลกระทบต่อธุรกิจเสื้อผ้าค้าส่งย่านประตูน้ำในช่วงโควิด-19 ว่าร้านค้าได้รับผลกระทบอย่างไรและเพื่อศึกษาประสิทธิผลเปรียบเทียบระหว่างโฆษณา เฟซบุ๊กและโฆษณากูเกิลในการสร้างยอดขายให้กับร้านค้าส่งเสื้อผ้าในย่านประตูน้ำ การเก็บรวมข้อมูลจากเฟซบุ๊กเพจและเว็บไซต์ของร้าน Private Star โดยช่วงที่ 1 รวบรวมข้อมูลยอดขายของที่ผู้ประกอบการในช่วงโควิด-19 ในเดือนมีนาคม-เมษายน 2563 เปรียบเทียบกับในเดือนมีนาคม-เมษายน 2564 ทั้งช่องทางออฟไลน์และออนไลน์ ในช่วงที่ 2 รวบรวมข้อมูลของการโฆษณาเฟซบุ๊กและโฆษณากูเกิล โดยเปรียบเทียบทั้ง 4 แคมเปญของในแต่ละแพลตฟอร์มใช้งบประมาณที่เท่ากันและวัดผลว่าแพลตฟอร์มใดสามารถสร้างยอดขายได้ดีกว่ากันในช่วงวันที่ 25 มีนาคม 2564 ถึงวันที่ 30 เมษายน รวมระยะเวลา 28 วัน ผลการทดลองของานวิจัยนี้พบว่าการโฆษณาเฟซบุ๊กให้ผลลัพธ์ที่ดีกว่าการโฆษณากูเกิล ในการสร้างยอดขายให้แก่แบรนด์ Private Star โดยสามารสร้างยอดขายให้ได้มากกว่าถึง 5 เท่า ในงบประมาณที่เท่ากันและช่วงเวลาเดียวกัน ในส่วนของผลกระทบจากสถานการณ์การระบาดของโควิด-19 นั้น ในฝั่งออฟไลน์ปี 2563 ผลกระทบมากที่สุดเนื่องจากการล็อกดาวน์ที่เกิดขึ้น ขณะที่ช่องออนไลน์ผลกระทบมากที่สุดคือช่องทางเฟซบุ๊ก เนื่องจากการระบาดในระลอกที่ 3 กระทบการใช้จ่ายของผู้บริโภค ซึ่งการทำวิจัยในครั้งนี้ จะเป็นประโยชน์ต่อผู้ประกอบการธุรกิจเสื้อผ้าค้าส่งในการใช้เครื่องมือทางการตลาดดิจิทัลเพื่อปรับตัวในช่วงสถานการณ์การระบาดของโควิด-19
This research is entitled “The Comparative Advertising Effectiveness between Face-book Ads and Google Ads for the purpose of creating product sales for Private Star wholesale clothing store” in Pratunam during Covid-19. The objectives were to study the impacts on the wholesale clothing business in Pratunam district during Covid-19 and also to study the effectiveness between Facebook Ads and Google Ads on creating product sales for clothing wholesalers in Pratunam area. The data of Facebook Ads and Google Ads were collected from Facebook pag-es and websites of Private Star stores. The data collection was divided into two phas-es. The first phase collected sales data of entrepreneurs during COVID-19 between March-April 2020 and March-April 2021 through offline and online channels. The sec-ond phase collected data on Facebook Ads and Google Ads by comparing all four campaigns on each platform on the same budget from March 25, 2021 to April 30, for a total of 28 days. The results of this experimental-based research showed that the most effec-tive advertising platform that created the most product sales was Facebook ads which can generate sales 5 times more than Google Ads did at the same budget and the same time. As for the impact of COVID-19, the offline channels had a significant impact on creating the product sale due to the lockdown in 2020. Meanwhile, Facebook was the most affected online channel because the outbreak in the third wave affected consumer spending’s. This research will benefit wholesale business operators in using digital marketing tools to adapt during Covid-19 pandemic.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัลบัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2563
Subjects: เสื้อผ้าสำเร็จรูป
อุตสาหกรรมเสื้อผ้าสำเร็จรูป
Private Star (ชื่อตราผลิตภัณฑ์)
ร้านไพรเวตสตาร์
โฆษณาทางอินเทอร์เน็ต
การเลือกซื้อสินค้า -- ไทย -- การศึกษาเฉพาะกรณี
พฤติกรรมผู้บริโภค -- ไทย -- การศึกษาเฉพาะกรณี
การจัดการตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
Advisor(s): ปฐมา สตะเวทิน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4913
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
krittin.teac.pdf5.84 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback