DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4879

Title: การวิเคราะห์รูปแบบ Content marketing ผ่าน Facebook fanpage ที่ส่งผลต่อยอดขาย ของโมจิคลินิกในช่วงสถานการณ์โควิด 19
Other Titles: The content marketing analysis via Facebook fanpage that affects sales of Mochi Clinic during the Covid-19 situation
Authors: วรัมพร มังกรกิม
Keywords: การตลาดเชิงเนื้อหา
การตลาดออนไลน์
เฟซบุ๊ก
สถานการณ์โควิด 19
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาประเภท Content Marketing ผ่าน Facebook Fanpage ของโมจิคลินิกในช่วงสถานการณ์โควิด 19 และศึกษาทดสอบรูปแบบของ Content Marketing ที่สร้างการมีส่วนร่วมผ่าน Facebook Fanpage ของโมจิคลินิกที่ส่งผลต่อของยอดขายในช่วงสถานการณ์โควิด 19 โดยเก็บรวบรวมข้อมูลจาก Content Marketing ที่ปรากฏใน Facebook Fanpage ของโมจิคลินิก ระหว่างเดือนมกราคมเดือนพฤษภาคม พ.ศ 2564 รวมระยะเวลาทั้งสิ้น 5 เดือน จำนวน 28 โพสต์ ผลการศึกษา พบว่า 1) ประเภท Content Marketing ผ่าน Facebook Fanpage ของ โมจิคลินิกในช่วงสถานการณ์โควิด 19 มี 4 ประเภท ได้แก่ การให้ข้อมูลข่าวสาร การส่งเสริมและกระตุ้นให้เกิดการซื้อหรือใช้บริการ การจัดกิจกรรมออนไลน์ และการส่งเสริมการขาย โดยคลินิกใช้ Content Marketing ประเภทการส่งเสริมและกระตุ้นให้เกิดการซื้อหรือใช้บริการมากที่สุดใน Facebook Fanpage 2) รูปแบบ Content Marketing ที่ใช้มี 4 รูปแบบ ได้แก่ รูปภาพ วิดีโอ ลิงก์ และข้อความ โดยรูปภาพส่งผลต่อยอดขายในช่วงสถานการณ์โควิด 19 มากที่สุดจากจำนวนผู้ใช้บริการ 40 คน แบ่งเป็นรูปภาพเกี่ยวกับการแนะนำโปรโมชันมียอดขายจากผู้ใช้บริการ จำนวน 36 คน รูปภาพข้อมูลสถานการณ์และมาตรการเกี่ยวกับโควิด 19 และรูปภาพการให้ข้อมูลสินค้ามียอดขายจากผู้ใช้บริการ จำนวน 2 คน เท่ากัน
This research aims to study the types of content marketing and to test the Mochi Clinic's Facebook Fanpage engagement model of content marketing that affects sales during the COVID-19 situation. Collect data from Content Marketing that appeared in Mochi Clinic's Facebook Fanpage 28 posts during January-May 2021 for a total of 5 months. The results found that 1) there are 4 types of Content Marketing via Facebook Fanpage of Mochi Clinic during the Covid-19 situation: Providing information, promoting and encouraging purchases or using the service, organizing online events, and promotions. The clinic uses the most popular types of Content Marketing to promote and encourage purchases or use the service on the Facebook Fanpage. 2) There are 4 forms of Content Marketing that are used: images, videos, links and text. Photos contributed the most to sales during the COVID-19 pandemic, with 40 users, with images about promotional recommendations being sold by 36 users. Pictures of information about the situation and measures related to COVID-19 and product information pictures have equal sales from 2 users.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2563
Subjects: โมจิคลินิก -- การศึกษาเฉพาะกรณี
คลินิก -- ไทย
ผิวหนัง -- การดูแลและสุขวิทยา -- ไทย
พฤติกรรมผู้บริโภค -- ไทย
ร้านเสริมสวย -- การตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
การสื่อสารทางการตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
สื่อสังคมออนไลน์
Advisor(s): ชุติมา เกศดายุรัตน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4879
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
waramporn_mung.pdf3.31 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback