DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4777

Title: อิทธิพลของรสชาติ หน้าตาและความหลากหลายของเบเกอรี่ ต่อการกลับมาใช้บริการร้านเบเกอรี่ กรณีศึกษาร้านละเมียด โฮม คาเฟ่
Other Titles: The Influence of Taste, Appearance, and Variety of Baked Goods on Customers’ Revisit Intention to a Bakery. A Case Study: La Miette Home Café
Authors: ศุภวณิชย์ สมัญทสาริกิจ
Keywords: รสชาติของเบเกอรี่
หน้าตาของเบเกอรี่
ความหลากหลายของเบเกอรี่
การกลับมาใช้บริการ
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษางานวิจัยเรื่องอิทธิพลของรสชาติ หน้าตาและความหลากหลายของเบเกอรี่ต่อการกลับมาใช้บริการร้านเบเกอรี่ กรณีศึกษาร้านละเมียด โฮม คาเฟ่ เป็นการวิจัยเชิงปริมาณมีวัตถุ ประสงค์เพื่อศึกษาถึงอิทธิพลของรสชาติ หน้าตาและความหลากหลายของเบเกอรี่ต่อการมาใช้บริการร้านเบเกอรี่ และเพื่อเป็นแนวทางให้ผู้ประกอบการนำข้อมูลไปวางแผน ปรับปรุง และพัฒนาให้สอดคล้องกับความต้องการของลูกค้า โดยการวิจัยในครั้งนี้เก็บข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่างผู้บริโภคและผู้ใช้บริการร้านละเมียด โฮม คาเฟ่ จำนวน 150 คน ใช้สถิติเชิงพรรณนาในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และทดสอบสมมติฐานด้วยการวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุ (Multiple Regression) ผลการศึกษาพบว่ากลุ่มตัวอย่างเป็นเพศหญิงร้อยละ 87.3 เพศชายร้อยละ 12.7 ส่วนใหญ่มีอายุ 21-30 ปี มีสถานภาพโสด การศึกษาระดับปริญญาตรีประกอบอาชีพนักเรียน/นักศึกษา มีรายได้ส่วนบุคคลต่อเดือน 10,001-20,000 บาท กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่ใช้บริการร้านเบเกอรี่ 1 ครั้งหรือน้อยกว่า 1 ครั้งต่อสัปดาห์ ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ความหลากหลายของเบเกอรี่มีอิทธิพลต่อการกลับมาใช้บริการร้านละเมียด โฮม คาเฟ่ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ ในขณะที่รสชาติและหน้าตาของเบเกอรี่ไม่มีอิทธิพลต่อการกลับมาใช้บริการร้านละเมียด โฮม คาเฟ่ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ
This research was a quantitative study on the influence of tastes, appearance, and a variety of baked goods on the customer’s revisit intention at La Miette Home Café. The objectives of the study are to offer the guiding data for the owner to make a plan, improve, and develop their product that correctly meet the customer’s demands. The data was collected from a sample group of 150 customers at La Miette Home Café before it was analyzed with descriptive statistics including percentage, mean score, and standard deviation (S.D.). Besides, the research hypotheses were tested with a multiple regression analysis. The study outcome indicated that the sample group was 87.3% females and 12.7% males. Most of them were single, 21 –30 years old, with bachelor’s degree. Regarding their career, these participants were both high school and undergraduate students personally earning 10,001 -20,000 per month and they averagely visited the café once a week or less. According to the research hypothesis testing results, a variety of baked goods statistically had an influence on the customer’s revisit La Miette Home Café and this finding was found statistically significant; whereas, tastes and appearance had no influence on the customer’s revisit intention and the findings were found without any statistical significance.
Description: การค้นคว้าอิสระ (ศศ.ม.)--สาขาวิชาการจัดการอุตสาหกรรมการบริการและการท่องเที่ยว บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2563
Advisor(s): ชุติน แก้วนพรัตน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4777
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
soopavanich_sama.pdf3.09 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback