DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4720
|
Title: | แผนธุรกิจ Fun Lax ร้านอาหารกึ่งบาร์ขนาดเล็ก |
Other Titles: | Business Plan for Fun Lax Bar and Restaurant |
Authors: | พัชรพงศ์ อิทธะรงค์ |
Keywords: | ธุรกิจร้านอาหาร ทาวอินทาวน์ Fun Lax แผนธุรกิจ Restaurant Business Town in Town Business Plan |
Issue Date: | 2563 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การจัดทำแผนธุรกิจร้านอาหารกึ่งบาร์ขนาดเล็ก Fun Lax มีวัตถุประสงค์เพื่อประเมินความพร้อมก่อนเริ่มต้นธุรกิจ วางกลยุทธ์ในการบริหารจัดการ ประเมินศักยภาพการแข่งขัน วิเคราะห์ความเสี่ยง และเตรียมแผนสำรองในการบริหารร้าน Fun Lax
บริเวณทาวอินทาวน์เป็นพื้นที่มีประชากรวัยทำงานเป็นจำนวนมาก แต่ด้วยสภาพแวดล้อมทางการวางตำแหน่งผังเมืองที่ค่อนข้างแออัด ส่งผลให้มีพื้นที่สำหรับการประกอบกิจกรรมทางสังคมน้อย ร้านอาหาร Fun Lax จึงมองเห็นโอกาสในการใช้ Co-working Space เป็นจุดเด่นของร้านในการให้บริการผู้บริโภค จากเครื่องเล่นและอุปกรณ์เกมส์ต่าง ๆ ในการประกอบกิจกรรมทางสังคมนอกเหนือจากการจำหน่ายอาหารและเครื่องดื่ม
จากการวิเคราะห์ พบว่า ปัจจัยสำคัญในการบริหารร้านอาหารกึ่งบาร์ขนาดเล็ก คือ การเตรียมความพร้อมด้านการบริการ การจัดซื้อวัตถุดิบ การจัดเก็บรักษาอาหารรวมถึงอุปกรณ์ในร้าน และการประมาณการณ์ทางการเงินของต้นทุนวัตถุดิบแต่ละเมนู The business plan for a small bar and restaurant, Fun Lax, aims to assess availability before starting a business. Set up management strategies, assess competitiveness, risk analysis, and prepare a backup plan for fun lax store management.
According to the analysis, the Town in Town area is home to a large working-age population. As a result, there is less space for social activities. Fun Lax restaurant sees the opportunity to use co-working space as a highlight of the store for consumer service. We services players and gaming equipment to social activities in addition to food and beverage sales.
The analysis showed that a key factor in the management of small bar and restaurants was the preparation of service, purchasing raw materials. Food storage includes in-store equipment and financial estimates of the cost of each ingredient menu. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)—สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Subjects: | การวางแผนธุรกิจ การจัดการร้านอาหาร อาหาร -- การบริการ เครื่องดื่ม -- การบริการ ร้านอาหาร -- รายการอาหาร บริการอาหาร -- การจัดการ ร้านขายเครื่องดื่มที่มีแอลกอฮอล์ พฤติกรรมผู้บริโภค |
Advisor(s): | ธีระศักดิ์ ณ ระนอง |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4720 |
Appears in Collections: | Independent Studies Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|