DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4720

Title: แผนธุรกิจ Fun Lax ร้านอาหารกึ่งบาร์ขนาดเล็ก
Other Titles: Business Plan for Fun Lax Bar and Restaurant
Authors: พัชรพงศ์ อิทธะรงค์
Keywords: ธุรกิจร้านอาหาร
ทาวอินทาวน์
Fun Lax
แผนธุรกิจ
Restaurant Business
Town in Town
Business Plan
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจร้านอาหารกึ่งบาร์ขนาดเล็ก Fun Lax มีวัตถุประสงค์เพื่อประเมินความพร้อมก่อนเริ่มต้นธุรกิจ วางกลยุทธ์ในการบริหารจัดการ ประเมินศักยภาพการแข่งขัน วิเคราะห์ความเสี่ยง และเตรียมแผนสำรองในการบริหารร้าน Fun Lax บริเวณทาวอินทาวน์เป็นพื้นที่มีประชากรวัยทำงานเป็นจำนวนมาก แต่ด้วยสภาพแวดล้อมทางการวางตำแหน่งผังเมืองที่ค่อนข้างแออัด ส่งผลให้มีพื้นที่สำหรับการประกอบกิจกรรมทางสังคมน้อย ร้านอาหาร Fun Lax จึงมองเห็นโอกาสในการใช้ Co-working Space เป็นจุดเด่นของร้านในการให้บริการผู้บริโภค จากเครื่องเล่นและอุปกรณ์เกมส์ต่าง ๆ ในการประกอบกิจกรรมทางสังคมนอกเหนือจากการจำหน่ายอาหารและเครื่องดื่ม จากการวิเคราะห์ พบว่า ปัจจัยสำคัญในการบริหารร้านอาหารกึ่งบาร์ขนาดเล็ก คือ การเตรียมความพร้อมด้านการบริการ การจัดซื้อวัตถุดิบ การจัดเก็บรักษาอาหารรวมถึงอุปกรณ์ในร้าน และการประมาณการณ์ทางการเงินของต้นทุนวัตถุดิบแต่ละเมนู
The business plan for a small bar and restaurant, Fun Lax, aims to assess availability before starting a business. Set up management strategies, assess competitiveness, risk analysis, and prepare a backup plan for fun lax store management. According to the analysis, the Town in Town area is home to a large working-age population. As a result, there is less space for social activities. Fun Lax restaurant sees the opportunity to use co-working space as a highlight of the store for consumer service. We services players and gaming equipment to social activities in addition to food and beverage sales. The analysis showed that a key factor in the management of small bar and restaurants was the preparation of service, purchasing raw materials. Food storage includes in-store equipment and financial estimates of the cost of each ingredient menu.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)—สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
การจัดการร้านอาหาร
อาหาร -- การบริการ
เครื่องดื่ม -- การบริการ
ร้านอาหาร -- รายการอาหาร
บริการอาหาร -- การจัดการ
ร้านขายเครื่องดื่มที่มีแอลกอฮอล์
พฤติกรรมผู้บริโภค
Advisor(s): ธีระศักดิ์ ณ ระนอง
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4720
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
patcharapong_ itth.pdf2.95 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback