DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4659

Title: แผนธุรกิจร้านอาหารทะเล View Mare Pattaya
Other Titles: Business Plan for View Mare Pattaya Seafood Restaurant
Authors: ณัฐกฤตา วันเพ็ญ
Keywords: แผนธุรกิจ
ธุรกิจร้านอาหาร
อาหารทะเล
ร้านอาหารทะเล
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจนี้มีวัตถุประสงค์ที่จัดทำขึ้นคือ เพื่อศึกษาภาพรวมของธุรกิจร้านอาหารทะเล การวิเคราะห์ปัจจัยภายนอก การวิเคราะห์ปัจจัยภายใน การวิเคราะห์คู่แข่ง การวิเคราะห์ SWOT ขั้นตอนการทำงานของร้าน อาหารร้านหนึ่ง รวมถึงการจัดทำข้อมูลในเรื่องของเงินลงทุน และผลกำไรตอบแทนในการทำธุรกิจ แนวคิดทางธุรกิจร้านอาหารทะเลในปัจจุบัน ตลาดร้านอาหารทะเลได้มีการขยายตัวเพิ่มมากขึ้นในปัจจุบันพฤติกรรมการกินอาหารนอกบ้านของคนไทยเปลี่ยนไปมากในช่วงไม่กี่ปีมานี้ มีสาเหตุสำคัญ มาจาก โซเชียลมีเดีย ที่ทำให้คนรู้เรื่องราวของอาหารเพิ่มมากขึ้น รสนิยมการกินจึงเปลี่ยนไป คนไทยยอมจ่าย และสรรหาของกินเพื่อเพิ่มประสบการณ์การกินใหม่ ๆ มากขึ้น ในช่วงหลายสิบปีที่ผ่านมานี้ ธุรกิจร้านอาหารทะเลแนวใหม่เกิดขึ้นมากมาย รวมถึงร้าน View Mare ด้วยแนว คิดที่จะพัฒนาร้านให้มีความทันสมัย บรรยากาศดี รสชาติอาหารถูกปาก เข้าต่อยุคสมัยของคนรุ่นใหม่ รวมไปถึงในเรื่องของการให้บริการแก่ลูกค้าเพื่อให้เกิดความพึงพอใจสูงสุดในราคาที่เป็น กันเอง
The objectives of this business plan are: to study the overall picture of the seafood restaurant business External factor analysis Internal factor analysis Competitor analysis SWOT analysis process of a restaurant Including the preparation of information on investment capital and profit returns in doing business Current seafood restaurant business ideas the seafood restaurant market has been expanding more and more today, the behavior of eating out of Thais has changed a lot in recent years. Is caused by Social media that makes people know more about food the taste of eating has changed, Thais are willing to pay and look for food to add to the new eating experience. In the past several decades many new seafood restaurant businesses have emerged, including View Mare, with the idea of developing the restaurant to be modern, good atmosphere, tasty food into the era of the new generation including in matters of serving customers to achieve maximum satisfaction at a reasonable price.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)—สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
ร้านอาหาร
อาหารทะเล
อาหารทะเล -- การตลาด
การปรุงอาหาร (อาหารทะเล)
ร้านอาหารทะเล View Mare Pattaya
พฤติกรรมผู้บริโภค
Advisor(s): กัณณพนต์ โล่ห์เพชรัตน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4659
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
natthakitta_wanp.pdf2.45 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback