DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4637

Title: การศึกษาประสิทธิผลของเพจ COCOBURI เปรียบเทียบกับประสิทธิผลของเพจ Influencer กรณีศึกษาดิจิทัลแคมเปญ “โคโค่บุรี มะพร้าวน้ำหอมตัวจริง หอมจริงทั้งน้ำทั้งเนื้อ”
Other Titles: The effectiveness study of COCOBURI pages compared with the influencer pages: A case study of the digital campaign "COCOBURI, Namhom coconut water with pulp"
Authors: นภัสสรณ์ สมบูรณ์ศิลป์
Keywords: การตลาดดิจิทัล
การตลาดเชิงเนื้อหา
ผู้มีอิทธิพลบนสื่อโซเชียล
เฟซบุ๊กแฟนเพจ
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้เป็นงานวิจัยเชิงทดลอง มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เพื่อศึกษา Performance Evaluation ของเนื้อหาบน Facebook COCOBURI 2) เปรียบเทียบประสิทธิผลของเนื้อหาบนเพจ COCOBURI กับการรีวิวโดย Influencer ในดิจิทัลแคมเปญ โคโค่บุรี มะพร้าวน้ำหอมตัวจริง หอมจริงทั้งน้ำทั้งเนื้อ ที่ส่งผลต่อการจะตัดสินใจซื้อสินค้า กลุ่มตัวอย่างเป็นประชากรทั้งผู้ชายและผู้หญิง ที่อาศัยอยู่ในเขตกรุงเทพมหานคร มีอายุ 18-39 ปี และมีส่วนร่วมกับโพสต์ของ COCOBURI ทั้งในเพจ COCOBURI และเพจของ Influencer โดยการวิเคราะห์เนื้อหาเชิงคุณภาพ Content Analysis จากยอดไลก์ การเข้าถึง การมีส่วนร่วม และคอมเมนต์ รวบรวมข้อมูลตั้งแต่วันที่ 29 มีนาคม ถึงวันที่ 15 มิถุนายน พ.ศ. 2563 ผลการวิเคราะห์ Performance Evaluation เนื้อหาบน Facebook Page COCOBURI เปรียบเทียบกับประสิทธิผลของ Facebook Page Influencer ทั้ง 8 เพจ พบว่า มีผู้มาแสดงความคิดเห็นในเรื่อง ข้อมูลสินค้า ความต้องการซื้อ และแสดงความคิดเห็นในเชิงตำหนิสินค้า ไม่แตกต่างต่างกัน แต่พบว่า การมีส่วนร่วมกับ Content ของ Influencer มีมากกว่า Content บนแฟนเพจของแบรนด์ที่ทำเอง ซึ่งผลการวิจัยสอดคล้องกันกับสมมติฐานที่ตั้งไว้ เพราะ Performance ของ Facebook Page Influencer มีจำนวนมากกว่า Content ที่แบรนด์ทำ เนื่องจากจำนวนผู้ติดตาม Facebook Page Influencer มีจำนวนมากกว่า จึงส่งผลให้ Engagement ของ Facebook Page Influencer มีมากกว่า Facebook Page ของแบรนด์ และรูปแบบในการนำเสนอของ Facebook Page Influencer มีความน่าสนใจและใส่ความเป็นตัวตนของ Influencer ลงไปใน Content ที่สื่อสารออกไป ซึ่งสามารถเล่าเรื่องที่ยาก ๆ ให้สนุกและน่าติดตามได้ ดังนั้นการใช้ Influencer Page จึงมีผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าโคโค่บุรี โดยพบได้จาก Comment จำนวนมากที่ต้องการจะไปซื้อสินค้าตาม Influencer
This research is experimental researches aimed to 1) study the Performance Evaluation of content on Facebook COCOBURI. 2) Compare the effectiveness of content on COCOBURI pages with influencer reviews, by using the digital campaign, "COCOBURI, Namhom Coconut Water with Pulp" that affect the decision to buy products. The sample was both male and female population in Bangkok residents are 18-39 years old and are engaging with the COCOBURI page and the Influencer page. Collected data through a qualitative analysis of content based on likes, reach, engagement and comments. Data collected on March, 29 to June, 15, 2020. Results of performance evaluation analysis of content on Facebook Page COCOBURI compared with the Facebook Page Influencer found that there were opinions on product information, demand for purchase, and comment on product defamatory it’s no different, but the engagement with influencer content is greater than the content on COCOBURI fan pages. This research is consistent with our assumptions, because Facebook Page Influencer performance is higher than the brand’s content. Because the number of followers, and engagement on Influencer Facebook Page is greater than the COCOBURI Facebook Page. The Facebook Page Influencer presentation style is interesting and adds an influencer personality to the content they communicate. This can tell difficult stories to be fun and addictive, so Influencer Page influences the purchasing decision of Cocoburi products, which can be found from many comments who want to buy products according to Influencer.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Advisor(s): ชุติมา เกศดายุรัตน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4637
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
napatsorn_somb.pdf3.34 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback