DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4631

Title: แผนธุรกิจการนำเข้าและจำหน่ายผลิตภัณฑ์อาหารสำเร็จรูปจากประเทศจีน
Other Titles: Business Plan for Importing and Distributing Ready to Eat Products from China
Authors: ซงหยวน ฉาง
Keywords: ธุรกิจนำเข้า
ผลิตภัณฑ์อาหารสำเร็จรูปจากประเทศจีน
หยวน มาร์เก็ต
แผนธุรกิจ
Import Business
Food Products from China
Yuan Market
Business Plan
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: ปัจจุบันการดำเนินชีวิตที่เร่งรีบของมนุษย์ส่งผลให้มีเวลาค่อนข้างจำกัดในการประกอบอาหารเพื่อบริโภค และด้วยข้อจำกัดเรื่องระยะเวลาในการเดินทางไปซื้ออาหาร ที่ค่อนข้างยุ่งยาก หยวน มาร์เก็ต (Yuan Market) จึงเล็งเห็นว่า นี่เป็นโอกาสครั้งสำคัญในการประกอบธุรกิจ คือ การนำเข้าผลิตภัณฑ์อาหารสำเร็จรูปจากประเทศจีน ผ่าน เว็บไซต์ (Website) ภายใต้ชื่อ หยวน มาร์เก็ต (Yuan Market) วัตถุประสงค์ในการจัดทำแผนธุรกิจ (Business Plan) เพื่อศึกษาความเป็นไปได้ในการดำเนินธุรกิจ โดยเป็นเครื่องมือในการกำหนดขั้นตอนและการวางแผนการดำเนินธุรกิจอย่างมีระบบและมีประสิทธิภาพ เป็นการเตรียมความพร้อม เพื่อให้บรรลุวัตถุประสงค์ตามที่กำหนดหรือที่คาดหวังในอนาคต ซึ่งปัจจุบันธุรกิจมีคู่แข่งค่อนข้างน้อย ประกอบกับผู้จัดทำแผนธุรกิจมีความชำนาญเรื่องภาษา จึงมีความได้เปรียบที่เหนือกว่าคู่แข่งขัน ในเรื่องการสั่งสินค้าจากแหล่งผลิตที่มีราคาถูกกว่าคู่แข่งรายอื่น ๆ ซึ่ง หยวน มาร์เก็ต (Yuan Market) ได้ทำการเลือกการจดทะเบียนในรูปแบบบริษัทจำกัด การดำเนินธุรกิจนำเข้าผลิตภัณฑ์อาหารสำเร็จรูปจากประเทศจีน หยวน มาร์เก็ต (Yuan Market) ในอนาคต Yuan Market มีการพัฒนาระบบ SKU (Stock Keeping Unit) เพื่อจัดการระบบคลังสินค้าให้ถูกต้องแม่นยำตามความต้องการของผู้บริโภคมากยิ่งขึ้น โดยรายได้พึงประเมินในปีแรกคือ 1,470,000 บาท มีอัตรากำไรสุทธิอยู่ที่ 60,000 บาท ในปีแรกคิดเป็น 3.12% ต่อปี
The change in lifestyle of urban people that they tend to live life in the fast lane leads to a decreasing number of people who does home-cooking, the business plan for Yuan Market was reported to determine the business feasibility, business strategy, business competitiveness including financial and investment plan for new-entry business. Yuan Market is the online marketplace for imported Chinese food focusing on ready-to-eat food with the innovation for in-house stock managing system as a B2C (Business-to-customer) business called, SKU (Stock Keeping Unit). At the current time, the market for imported Chinese food position imported food considering a new growth market. The competitive advantage is, in the market has relatively few competitions as well as great skills in both languages Chinese and Thai and knowledge in local business regards to getting the best offer in terms of product's price. As a newly established business with a limited fund, Yuan Market has estimated the first year's assessment of income at 1,470,000 Baht with a net profit of 60,000 Baht equal to 3.12% of income.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
อาหารสำเร็จรูป
เว็บไซต์ -- การออกแบบ
หยวน มาร์เก็ต
การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์
สินค้าเข้า
ไทย -- การค้า -- จีน
Advisor(s): ธีระศักดิ์ ณ ระนอง
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4631
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
songyuan_chan.pdf3.86 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback