DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4617

Title: แผนธุรกิจและกลยุทธ์การให้บริการเช่าชุดแต่งงานชาริต้า เวดดิ้ง
Other Titles: Business Plan and Strategy for Charitar Wedding
Authors: พิสชา เจียโหงว
Keywords: แผนธุรกิจ
บริการให้เช่าชุดแต่งงาน
กลยุทธ์การตลาด
Business Plan
Wedding Store
Marketing Strategies
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจฉบับนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาและพัฒนาธุรกิจให้บริการเช่าชุดแต่งงาน การวิเคราะห์ธุรกิจของผู้ประกอบการ รวมไปถึงคู่แข่ง เพื่อทำความเข้าใจในปัญหา อุปสรรค และสิ่งที่จะต้องแก้ไข รวมไปถึงการวิเคราะห์งบประมาณต่าง ๆ ในการทำธุรกิจ และผลกำไรที่ได้รับ อีกทั้งในเรื่องของความเป็นไปได้ในการดำเนินธุรกิจนี้ ปัจจุบันตลาดของธุรกิจให้บริการเช่าชุดแต่งงานมีการเติบโตขึ้นเรื่อย ๆ สามารถมองเห็นได้จากจำนวนผู้ใช้บริการเช่าชุดแต่งงานและชุดราตรีสำหรับออกงาน เนื่องด้วยในปัจจุบันปัจจัยเรื่องราคาของการเช่าชุดมีผลต่อการตัดสินใจของลูกค้า ด้วยปัจจัยดังกล่าวทำให้ร้านบริการเช่าชุดแต่งงาน Charitar Wedding (ชาริต้า เวดดิ้ง) ตอบโจทย์ความต้องการของลูกค้า โดยผู้ประกอบการได้เล็งเห็นและมุ่งเน้นไปที่การบริการที่สมบูรณ์แบบ สินค้าที่มีคุณภาพ มีความสวยงาม มีความหรูหรา ในราคามิตรภาพที่ลูกค้าสามารถจับต้องได้ และเป็นมาตรฐานของชุดแต่งงานสากล โดยที่ลูกค้าไม่จำเป็นต้องลงทุนตัดชุดแต่งงานใหม่ ที่ใช้งบประมาณค่อนข้างสูง ลูกค้าที่เข้ามาใช้บริการที่ร้านสามารถเลือกชุด และปรับแต่งออกแบบเองได้จากชุดที่มีให้ชมในร้าน เสมือนได้ชุดใหม่ในราคาเช่าชุดมาตรฐาน ไม่เอาเปรียบผู้บริโภค และยินดีให้คำแนะนำ คำปรึกษากับคุณลูกค้าทุกท่านที่ได้เข้ามาใช้บริการ เพราะผู้ประกอบการมีความต้องการที่จะพัฒนาแบรนด์ให้เป็นหนึ่งในตัวเลือกของเจ้าสาวทุกคน เมื่อวางแผนจะแต่งงาน
The objective of this business plan was aimed to study and develop Charitar Wedding store. It helped the entrepreneur to analyse the business position and competitors. Therefore, I would be able to understand the problems, the obstacles, and the things that had to solve. Moreover, it would help me to analyse the estimated budget in the business, the profit that the business would get, and also the possibility of business operation. Nowadays, the growth of the rental wedding dress market is steadily increasing. It can be seen from the amount of customers who rent the wedding dress and evening dress. Since the price factor of rental dress is affected to the customer decision. Therefore, the Charitar Wedding has respond to the customer demand by focusing on the completed services, quality products, and the luxury items with the standard price to satisfy the most of customer needs. Moreover, the customers do not have to pay with the high price to get the custom-made wedding dress. They can choose the dress in the shop to design and customize it by themselves. It is similar to get the new dress with the rental price. The Charitar Wedding is also glad to give suggestion and recommendation to all customers sincerely. Finally, we want to make the brand to be in the customer’s mind when they have a plan to marry.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Subjects: การวางแผนธุรกิจ--การศึกษาเฉพาะกรณี
ชุดแต่งงาน--การตลาด--การศึกษาเฉพาะกรณี
การจัดการตลาด--การศึกษาเฉพาะกรณี
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ--สารนิพนธ์
Advisor(s): วรวรรณ เลาหะพลวัฒนา
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4617
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
pischa_jian.pdf3.15 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback