DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4609

Title: ประสิทธิผลของการสื่อสารการตลาดดิจิทัลกรณีศึกษาผลิตภัณฑ์ชุดชั้นในชาย
Other Titles: The effectiveness of digital marketing via influencer for men’s underwear brand
Authors: นัฏศมน จิตรศิลป์โสภณ
Keywords: การตลาดดิจิทัล
ผู้มีอิทธิพล
ชั้นในชาย
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยอิสระเรื่องประสิทธิผลของการสื่อสารการตลาดดิจิทัลกรณีศึกษาผลิตภัณฑ์ชุดชั้นใน ชายเป็นการวิจัยเชิงทดลอง (Experimental Research) โดยทําการทดลองที่มุ่งเน้นศึกษาเกี่ยวกับ กลไกการทํางานของสื่อดิจิทัลเพื่อการสื่อสารการตลาดผ่าน Influencerไปยังกลุ่มเป้าหมายที่มีความ ชัดเจนในเรื่องของกลุ่มเป้าหมายเฉพาะกลุ่มเพื่อหาประสิทธิผลของการสื่อสารการตลาดแบบดิจิทัล โดยจะเปรียบเทียบการทดลองเป็น 2 ช่วงเวลาคือตั้งแต่ 1-28 พฤศจิกายน 2561 ซึ่งเป็นการตลาด แบบดั้งเดิมที่เคยทําไว้เมื่อปีก่อน และตั้งแต่วันที่ 22 พฤศจิกายน-11 ธันวาคม 2562 ที่เป็นการทํา การสื่อสารทางการตลาดที่เพิ่มการสื่อสารการตลาดแบบดิจิทัลเพิ่มเข้ามา รวมระยะเวลาทั้งสิ้นเป็น เวลา 20 วันและ 28 วันตามลําดับ โดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาถึงประสิทธิผลของการทําการสื่อสาร การตลาดดิจิทัลผ่าน Influencer และศึกษาถึงผลตอบแทนจากค่าโฆษณา (Return on Ad Spending) จากการเลือกใช้ Influencerกรณีศึกษาชุดช้ันในชายแบรนด์หน่ึง แล้วนําผลลัพธ์ที่ได้มา เปรียบเทียบ และวิเคราะห์หาประสิทธิผลที่ได้ เพื่อใช้เป็นแนวทางการทําการตลาดให้กับผลิตภัณฑ์ ชั้นในชายได้อย่างเหมาะสมและมีประสิทธิภาพ ผลการศึกษาพบว่าการใช้สื่อโฆษณาแบบดิจิทัลผ่าน Influencer เพ่ือทําการตลาด และ วัดผลประสิทธิผลจากการเข้าถึง ค่าการปฏิสัมพันธ์ จํานวนยอดขายที่เกิดขึ้นผ่านจุดขาย 100 จุดทั่ว ประเทศไทย และ ROAS ได้ผลลัพธ์เป็นค่าการเข้าถึงที่ 6% ค่าการปฏิสัมพันธ์ท่ี 0.04% เป็นยอดขาย ที่มากกว่าการทําการตลาดแบบเดิม 1.1% เมื่อหักค่าดัชนีการเติบโต None-Food และมี ROAS ท่ี 408% แม้เป็นการทําการทดลองช่วงสั้นเพียง 20 วัน แต่เพราะเข้าถึงกลุ่มคนท่ีมีความสนใจในสินค้า หรือการทําการตลาดประเภทส่งเสริมการขาย จึงส่งผลให้เกิดการตัดสินใจซื้อได้ง่ายกว่าการสื่อสารไป ยังคนกลุ่มมากท่ีไม่มีความสนใจเกี่ยวข้องกับสาสน์จากสื่อโฆษณาที่นําเสนอ ดังนี้จึงนํามาวิเคราะห์ได้ ว่าการทําการสื่อสารการตลาดแบบดิจิทัลผ่าน Influencer ท่ีมีความเชี่ยวชาญเฉพาะทางเป็นวิธีการ ทําการตลาดท่ีให้ผลลัพธ์เป็นอย่างดีสําหรับผลิตภัณฑ์ชั้นในชาย และงานวิจัยนี้ยังสามารถใช้เป็น แนวทางช่วยให้ผลิตภัณฑ์สินค้านําไปพัฒนาการสื่อการการตลาดกับกลุ่มเป้าหมายใหม่ให้ดีย่ิงขึ้น
This Independent Study is the experimental research on the effectiveness of digital marketing communications via a case study of men's underwear products by conducting experiments that focus on the mechanisms of digital media marketing communication through Influencer to target groups with a clear focus on specific target groups to find effectiveness. The experiment was conducted in 2 periods to compare the results between traditional media communication only, from 1-28 November 2018, and traditional media communication with an additional media communication via online influencer, from 22 November-11 December 2019, a total of 20 and 28 days respectively with the aim of studying the effectiveness of digital marketing communications via influencer and studying the return on advertising costs (Return on Ad Spending) from selected Influencer. A compared case study of a brand of men's underwear as well as the results and the analysis are to be used as a marketing guideline for the proper and effective marketing communication of men's underwear. The results of the study showed that the use of digital advertising media communication via influencer for Reach, Engagement, Sales which conduct via over the100 points of sale across Thailand and ROAS are fine. The Reach is at 6%, Engagement is at 0.04%, Sales volume is at 1.1% greater, when subtracting the growth index of None-Food segment, than using only the traditional marketing communication and the ROAS is at 408%. Although, it is a short 20-day trial. But, because it reaches a group of people who are interested in the product or promotional marketing, it is easier to make purchasing decisions than communicating to a large group of people who have no interest in the messages from the advertising media presented. Therefore, it can be analyzed that digital marketing communications through influencer specialization is an effective marketing method for men underwear. And, this research can also be used as a guideline for products, products to be used in the development of marketing materials and new target groups.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัลบัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2563
Advisor(s): มนฑิรา ธาดาอำนวยชัย
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4609
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nutsamon_jitr.pdf5.93 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback