DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4590

Title: ประสิทธิผลของการโฆษณาผ่านแพลตฟอร์มกูเกิล (Google Ads) สำหรับช่องทางการขายสินค้าผ่านแพลตฟอร์ม อีคอมเมิร์ซ ทางการค้าปลีกอิเล็กทรอนิกส์ กรณีศึกษา แบรนด์เครื่องสำอางพรีเมียม จากประเทศเกาหลี “3CE” ในเว็บไซต์ “Beauty Korea House”
Other Titles: The effectiveness of advertising through the Google platform (Google Ads) for merchandising channels through electronic retail e-commerce platforms: The case study of premium cosmetic brands from Korea "3CE" in the website "Beauty Korea House"
Authors: วรวี เฉกไพชยนต์
Keywords: แพลตฟอร์มกูเกิล (Google Ads)
แคมเปญโฆษณา
คีย์เวิร์ด
เครื่องมือค้นหา (Search Engine Marketing: SEM)
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้เป็นงานวิจัยประเภทเชิงทดลอง (Experimental Research Method) เพื่อทดสอบ ประสิทธิผลของการโฆษณาผ่านแพลตฟอร์มกูเกิล (Google Ads) สำหรับช่องทางการขายสินค้าผ่านแพลตฟอร์ม อีคอมเมิร์ซ ทางการค้าปลีกอิเล็กทรอนิกส์ กรณีศึกษา แบรนด์เครื่องสำอาง พรีเมียมจากประเทศเกาหลี “3CE” ในเว็บไซต์ “Beauty Korea House” โดยเลือกทดสอบสร้างแคมเปญโฆษณากับเครื่องสำอางสำหรับ ผิวหน้า รอบดวงตา และริมฝีปาก ของแบรนด์เครื่องสำอางข้างต้น งานวิจัยรวบรวมข้อมูลจาก Google Ads ผ่าน Campaign Performance และวัดผลจากจำนวนการคลิก (Click) เข้าชมเว็บไซต์ที่ทดสอบ จากข้อเท็จจริงว่า Google เป็นโปรแกรมที่ช่วยในการสืบค้นหาข้อมูลบนอินเทอร์เน็ต ที่ได้รับความนิยมสูงสุดที่ผู้บริโภคใช้ค้นหาสินค้า ดังนั้นหากสามารถกำหนดคีย์เวิร์ด (Keyword) ค้นหาให้ตรงกับผู้บริโภคจะกระตุ้นให้มีการเข้ามาชมเว็บไซต์สินค้าและเพิ่มโอกาสขาย ผู้วิจัยจึงกำหนดคีย์เวิร์ด โดยอาศัยเครื่องมือ Keyword Planner, Google Trend เพื่อใช้สร้างแคมเปญโฆษณา ผ่านเครื่องมือค้นหา (Search Engine Marketing: SEM) ผลการทดลองพบว่า การใช้แพลตฟอร์มกูเกิลในการโฆษณาที่เหมาะสมทำให้เกิดความสนใจเข้ามาสืบค้นสินค้ามากขึ้น และการตั้งข้อความที่ใช้โฆษณา (Ad Text) มีผลต่อจำนวนผู้เข้ามาสืบค้น ดังนั้นการโฆษณาโดยใช้แพลตฟอร์มกูเกิลควรทำ Keyword Strategy และนำผลจากการตั้งข้อความโฆษณา แต่ละครั้งมาปรับปรุงข้อความครั้งต่อไป เพื่อเพิ่มจำนวนผู้เข้าชม และลดค่าใช้จ่ายโฆษณา อย่างไรก็ตาม ผู้ประกอบการจะต้องพัฒนาเนื้อหาในเว็บไซต์ให้สามารถทำให้เกิดการตัดสินใจ
This research used Experimental Research Method to test the effectiveness of using the Google Platform (Google Ads) as sales channels through e-commerce platform, e-retailing, a case study of Korean premium cosmetic brand "3CE" on the website "Beauty Korea House". This research created a campaign advertising for the face, eye and lip product of the above mentioned brand. Data from Google Ads through Campaign Performance was collect and number of Clicks into the test site was used to measure effectiveness. From the fact that Google is the most popular search engine program which was used by consumers, so using keywords that match with the consumers will draw more consumers into the website and increase sales opportunities. The researcher had set the keyword by using Keyword Planner, Google Trend, and Search Engine Marketing (SEM) as tools to create advertising campaigns. The results of the experiment showed that by using Google platform properly in advertising number of interested visit could be increased and content in Ad Text affects the number of visit. Therefore Keyword Strategy should be done and result from last campaign should be reviewed when preparing new Ads in order to increase the number of visitors and reduce advertising costs. However, website must develop its content that will convince customer to make decisions.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Advisor(s): ภัทรภร สังขปรีชา
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4590
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
worawee_chak.pdf3.38 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback