DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4488

Title: ประเภทเนื้อหาและรูปแบบของเนื้อหาที่ส่งผลต่อการกดถูกใจในเพจของธุรกิจนาฬิกาออกกําลังกาย และอุปกรณ์ออกกําลังกาย กรณีศึกษา Facebook Page Penguin Run.Shop
Other Titles: Content Types and Presentation Styles That Influencing the Likes on Facebook Page Related to Fitness Watches or Fitness Equipment: A Case Study of Facebook Page Penguin Run.Shop
Authors: เขมิกา วงศ์โกมลเชษฐ์
Keywords: การตลาดเชิงเนื้อหา
เฟซบุ๊กแฟนเพจ
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาประเภทของเนื้อหา และรูปแบบของเนื้อหาที่ส่งผลต่อการกดถูกใจในเพจของธุรกิจนาฬิกาออกกําลังกายและอุปกรณ์ออกกําลังกายกรณีศึกษา Facebook Page Penguin Run.Shop โดยงานวิจัยเรื่องนี้ี้ได้ใช้ระเบียบวิธีการวิจัยแบบ ประกอบไปด้วยการวิจัยเชิงคุณภาพ ซึ่งเก็บรวบรวมข้อมูลด้วยการสัมภาษณ์เชิงลึก โดยผู้ให้ข้อมลสูำคัญคือผู้ที่กดถกใจแฟนเพจ Penguin Run Shop และนําผลการวิจัยที่ได้จากการสัมภาษณ์มาทดลองลงมือปฏิบัติจริง (Practice Based Research) เพื่อทดสอบประเภทของเนื้อหา ได้แก่ เนื้อหาประเภทโปรโมชั่น เนื้อหาประเภทฟีเจอร์สินค้า/ประโยชน์ของสินค้า อย่างละ 3 โพสต์และรูปแบบของเนื้ อหา ได้แก่คลปวิดีโอ ภาพกราฟฟิก อย่างละ 3 โพสต์ และที่ส่งผลให้เกิดการกดถูกใจของแฟนเพจ ผลการวิจัยประเภทของเนื้อหาสารที่ส่งผลต่อการกดถูกใจที่เกี่ยวข้องกับนาฬิกาออกกําลังกายหรืออุปกรณ์ออกกําลังกายนั้น ผลการวิจัยพบว่าเนื้อหาประเภทฟีเจอร์/ประโยชน์ของสินค้า ทําให้มีผู้กดถูกใจแฟนเพจมากที่สุด รองลงมาเป็นเนื้อหาประเภทโปรโมชั่น รูปภาพจริงที่สื่อสารไปในเชิงไลฟ์สไตล์ และรีวิวสินค้า และรูปแบบของเนื้อหาสารที่ส่งผลต่อการสร้างผู้กดถูกใจในแฟนเพจที่เกี่ยวข้องกับนาฬิกาออกกําลังกายหรืออุปกรณ์ออกกําลังกาย ผลการวิจัยพบว่ารูปแบบของเนื้อหาประเภทคลิปวิดีโอ ทําให้มีผู้กดถูกใจแฟนเพจมากที่สุด รองลงมาเป็นรูปภาพจริงที่สื่อสารไปในเชิง ไลฟสไตล์ กราฟฟิกและข้อความ ในส่วนผลการวิจัยจากการสมภาษณ์ และการทดลองมีความสอดคล้องกันโดยพบว่า ประเภทของเนื้อหาสารที่ส่งผลต่อการกดถูกใจบน Facebook Page Penguin Run Shop คือ เนื้อหาประเภทโปรโมชั่น รองลงมาคือเนื้อหาประเภทฟีเจอร์/ประโยชนของสินค้า อยางไรก็ดีสําหรับรูปแบบของเนื้อหาที่ส่งผลต่อการกดถูกใจบน Facebook Page Penguin Run Shop นั้น ผลการสัมภาษณ์พบว่า มีผู้ชื่นชอบรูปแบบของเนื้อหาประเภทคลิปวิดีโอ และรูปภาพกราฟฟิกเท่า ๆ กัน ในขณะที่ผลการทดลอง พบว่า รูปแบบของเนื้อหาประเภทคลิปวิดีโอมีผู้กดถูกใจแฟนเพจมากเป็นอันดับแรก รองลงมาเป็นภาพกราฟฟิก
The purpose of this research is to study the content types and styles of the contents that influence the Likes on Facebook Page related to fitness watches or fitness equipment: A case study of Facebook Page Penguin Run.Shop. In this research, mixed-method research was applied, consisting of a qualitative research method in which an in-depth-interview was used to collect data, with those who clicked on the Penguin Run Shop Fanpage as key informants. And the research results from the interview was tried for actual practice (Practice-based research) to test the content types including video and graphic images, three posts each, and content types including promotion content and content of features/benefits of products, three posts each, resulting in the likes on the Fanpage. The type of content that influenced the like of fan page related to fitness watches or fitness equipment, the research results reviewed that the content, type of features/benefits of products resulted in the highest number of likes on the Fanpage, followed by the promotional content, real images that communicated on lifestyle and review product. And as for the styles of the material that influenced the like of fan page related to fitness watches or fitness equipment, the research results revealed that the content style in the type of video clips resulted in the highest number of likes on the Fanpage, followed by the real images that communicated on lifestyle, graphic and text. As for the research results from the interview and test were consistent, revealing that the type of content that influenced the building of the fan page base of followers on the Facebook Page of Penguin Run Shop was promotional content, followed by the content of features/benefits of products. However, as for the style of content that influenced the like of followers on the Facebook Page of Penguin Run Shop, the interview results revealed that those who liked the content type of video clips and those who loved the graphic images were in equal number. In contrast, the test results showed that the content type of video clips was the one with the highest number of likes on the Fanpage, followed by graphic images.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)-- สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Advisor(s): ภัทรภร สังขปรีชา
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4488
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
khemika_wong.pdf4.21 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback