DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4485

Title: แผนธุรกิจการพัฒนารูปแบบการดำเนินธุรกิจให้สอดคล้องกับความต้องการของลูกค้าต่อการเลือกใช้คอนกรีตผสมเสร็จจังหวัดฉะเชิงเทรา
Other Titles: Business plan the development of a business model in accordance with the needs of customers towards the selection of ready-mixed concrete in Chachoengsao
Authors: ธมนพัชร์ ดีแสน
Keywords: แผนธุรกิจ
คอนกรีตผสมเสร็จ
ธุรกิจขนาดย่อม
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจนี้ออกแบบมาเพื่อกำหนดเป้าหมายที่ชัดเจนช่วยในการกำหนดกรอบแนวคิดและแนวทางการดำเนินงาน มีการวิเคราะห์ภาพรวมของธุรกิจ ในรายละเอียดการวิเคราะห์สิ่งแวดล้อมภายในและภายนอก และความได้เปรียบในการแข่งขัน โดยแผนกลยุทธ์ได้ถูกนำไปใช้เพื่อพัฒนาการดำเนินธุรกิจให้สอดคล้องต่อความต้องการของลูกค้าตามวัตถุประสงค์ของแผนธุรกิจ แผนธุรกิจจัดทำขึ้นสำหรับธุรกิจคอนกรีตผสมเสร็จ โดยมีวัตถุประสงค์เพื่อพัฒนารูปแบบการดำเนินธุรกิจให้สอดคล้องกับความต้องการของลูกค้าต่อการเลือกใช้คอนกรีตผสมเสร็จของบริษัท ศศิธร รุ่งเรือง คอนกรีต ในอำเภอแปลงยาว จังหวัดฉะเชิงเทรา บริษัททำการสำรวจจากลูกค้ารายใหญ่ 8 รายของบริษัท ศศิธร รุ่งเรือง คอนกรีต การตลาดโดยรวมอยู่ในระดับปานกลาง ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการเลือกระดับการบริการมี ดังนี้ (1) ปัจจัยผลิตภัณฑ์ (2) ปัจจัยด้านราคา (3) ปัจจัยด้านการบริการ ผลการศึกษา พบว่า ลูกค้าแต่ละรายมีเหตุผลในการเลือกใช้บริการคอนกรีตไม่แตกต่างกันโดยพิจารณาจากคุณภาพ ราคา และจะพิจารณาถึงความสามารถในการให้บริการจัดส่งคอนกรีตที่ต่อเนื่องและรวดเร็ว หากบริษัทไม่สามารถแข่งขันทางด้านราคาได้ตั้งแต่แรก และมีความสามารถในการจัดส่งไม่เพียงพอ หรือไม่ต่อเนื่องก็จะกลายเป็นเหตุผลที่ทำให้ลูกค้าหันไปพิจารณาผู้ให้บริการคอนกรีตผสมเสร็จรายอื่นแทน และแผนการทางการเงินเกี่ยวกับประมาณการกระแสเงินสดการลงทุนรวมมีมูลค่า 40,020,000 บาท เป็นผลให้ระยะเวลาคืนทุน 1 ปี 4 เดือน NPV คือ 29,809809,318.32 บาท และ IRR 65%
This business plan is designed to set obvious goals helping to define the conceptual framework, and operational guideline. There are analyses of overview of the business in detailed, internal and external environmental analysis, and competitive advantage. Finally, the strategic plan has been used to developed business operations in accordance with the needs of customers according to the objectives of the business plan. The business plan prepared for the business ready mixed concrete. The objective is to identify the factors that influence the selection of ready-mixed concrete, cement, Sasithorn Rungreung Concrete in Pleangyao district, Chacheongsao. The company made survey from 8 customers of Sasithorn Rungreung Concrete showed the overall marketing executive at a moderate level. The factors influencing the choice of a service level are as follows: (1) products factor, and (2) price factor. With the factors in the distribution and factors influencing the promotion, the service selection is moderate. The results show that each customer has different reasons for choosing concrete services based on quality, price, and will consider the ability to deliver concrete continuously and quickly. If the company is not able to be competed on price in the first place and has insufficient delivery capability or not, it will become a reason for customers to consider other ready-mixed concrete service providers instead. With the financial plan regarding the cash flow projection, the total investment is 40,020,000 Thai baht. As a result, the payback period is 1 years 4 months, NPV is 29,809,318.32 Baht and IRR 65%.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Advisor(s): กฤติกา ลิ้มลาวัลย์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4485
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
thamonphat_dees.pdf6.18 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback