DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4479

Title: การศึกษาประสิทธิผลการโฆษณาบน Google Ads สำหรับธุรกิจ SME ผลิตภัณฑ์ออร์แกนิคสำหรับเด็ก
Other Titles: Effectiveness of Google Ads advertising of SME business of organic skincare for baby
Authors: กุลวดี ศิริบูรณานนท์
Keywords: สินค้าเด็กออร์แกนิค
การโฆษณา Google Ads
คำค้นหา
คีย์เวิร์ด
เว็บไซต์
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยในครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาประสิทธิผลการโฆษณาบน Google Ads สำหรับธุรกิจ SME ผลิตภัณฑ์ออร์แกนิคสำหรับเด็ก และเพื่อวิเคราะห์พฤติกรรมของ User หรือการเข้ามามีส่วนร่วมในเว็บไซต์ เช่น การคลิกดูรีวิว การคลิกดูข้อมูลสินค้าในแต่ละหน้า และการกดสั่งซื้อสินค้า ผ่านการวัดผลด้วยเครื่องมือ Google Analytics โดยใช้การวิจัยเชิงทดลอง (Experimental Research) มุ่งเน้นศึกษาเกี่ยวกับการทดลองทำโฆษณาบนแพลตฟอร์ม Google Ads เพื่อสร้างการรับรู้แบรนด์ และสินค้า เพื่อให้เกิดการคลิกเข้ามายังเว็บไซต์ของแบรนด์ ตั้งแต่วันที่ 15–24 ตุลาคม 2562 และใช้ Google Analytics เพื่อวัดผลพฤติกรรม และผลลัพธ์ของจำนวนคนที่เข้าเว็บไซต์ และการมีส่วนร่วมบนเว็บไซต์ ที่เกิดขึ้นตลอดระหว่างช่วงเวลาที่ทำการทดลอง เพื่อนําไปพิจารณาเปรียบเทียบกับจำนวนคนเข้าเว็บไซต์ และพฤติกรรมก่อนเริ่มทำการทดลองงานวิจัยนี้ ผ่าน Google Ads ผลจากการวิจัย พบว่า การใช้สื่อโฆษณาดิจิทัลบน Google Ads สำหรับธุรกิจ SME ผลิตภัณฑ์ออร์แกนิคสำหรับเด็กของแบรนด์ Bare Babi เพื่อทำการตลาด และวัดผลจากจำนวนคลิกข้อความโฆษณาของเว็บไซต์ www.barebabi.com ได้ผลลัพธ์เป็นยอดจำนวนคลิกข้อความโฆษณา และสร้างการรับรู้แบรนด์ผ่านเว็บไซต์มากกว่าช่วงที่ไม่ได้ทำการตลาดผ่าน Google Ads เพราะสามารถหากลุ่มคนที่ชอบค้นหาคำที่เกี่ยวข้องกับธุรกิจ และได้กลุ่มคนที่ตรงตามความต้องการมากกว่า แม้เป็นการทดลองช่วงสั้น ๆ เพียง 10 วัน ดังนั้นจึงนำมาวิเคราะห์ได้ว่า การทำการตลาดแบบดิจิทัลบน Google Ads ให้ผลลัพธ์ได้เป็นอย่างดี ในเชิงสร้างการรับรู้แบรนด์แบบกลุ่มเป้าหมายชัดเจน
The objectives of this independent study is to study effectiveness of Google ads advertising of SME business of organic skincare for baby and to study the behavior, engagement of user on website, for example, call to action on review menu, product page view, order products which can measure with Google Analytics. Data were collected by experimental Research by using Google Search Ads to promote online marketing, in order to increase brand and products awareness website and acquire new customer to click brand website between 15–24 October 2019. Also, using Google Analytics analyze the customer data during the campaigns were launching, for example, number of click on Ad, behavior of engagements on website and to comparing the data between two period both before and after launching campaign. From the results, using digital advertising in order to plan marketing strategy and measure the number of click to brand website on Google Search Ads for this brand “Bare Babi” that happened after launching campaign, the result showed that many traffics were clicked on this campaign and can build brand awareness through website on ads, comparing with timeline without Google Search Ads. Google Search ads can find the right target who searching for related with brand and product of brand and quality of targets group are good, even the period of this campaign is very short time, 10 days, Therefore, Google Search Ads marketing has been analyzed that can build brand awareness as well as build engagement on website with the right target group.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Advisor(s): มนฑิรา ธาดาอำนวยชัย
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4479
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kunwadee_siri.pdf4.2 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback