DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4453

Title: การศึกษาประสิทธิผลแนวทางการซื้อสื่อโฆษณาออนไลน์เฟซบุ๊กของแบรนด์เสื้อผ้าสตรี วิคธีร์รัฐ (Vickteerut)
Other Titles: A study of buying Facebook advertising effectiveness in Thai fashion brand (Vickteerut)
Authors: ธนิต จันทร์ฉายทอง
Keywords: โฆษณาเฟซบุ๊ก
เสื้อผ้าสตรี
จุดประสงค์ทางการตลาด
การแสดงผลโฆษณา
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาประสิทธิผลแนวทางการซื้อสื่อโฆษณาออนไลน์ เฟซบุ๊กของแบรนด์เสื้อผ้าสตรี วิคธีร์รัฐ (Vickteerut) โดยใช้ระเบียบวิธีวิจัยในเชิงทดลอง (Experimental Research) ในการทดสอบ โดยแบ่งเป็นการทดสอบตามวัตถุประสงค์ของโฆษณา เฟซบุ๊ก ได้แก่ วัตถุประสงค์แบบการเข้าถึง (Reach) การเข้าชมเว็บไซต์ (Traffic) และคอนเวอร์ชัน (Conversion) และการทดลองรูปแบบแบนเนอร์การแสดงผล ได้แก่ ภาพเดี่ยว (Single Image) ภาพสไลด์ (Carousel) และคอลเลกชัน (Collection) โดยผลลัพธ์ทั้งหมดเก็บรวบรวมข้อมูลจากการทดลองซื้อโฆษณาออนไลน์เฟซบุ๊ก โดยนำเสนอผลการวิเคราะห์แบบสถิติเชิงพรรณนา (Descriptive Research) ผลการวิจัยพบว่า เมื่อพิจารณาถึงการโฆษณาเฟซบุ๊กตามจุดประสงค์ทางการตลาด พบว่า การเข้าชมเว็บไซต์ (Traffic) มีแนวโน้มที่จะส่งผลทำให้เกิดการขายสินค้าบนหน้าเว็บไซต์ (E-commerce) และคุ้มค่าต่อการซื้อโฆษณามากที่สุด โดยมีราคาต้นทุนต่อการกด และราคาต่อผลลัพธ์ตามวัตถุประสงค์ถูกที่สุด ตามด้วยการเข้าถึง (Reach) และคอนเวอร์ชัน (Conversion) ในขณะที่รูปแบบการแสดงผลโฆษณาในรูปแบบต่าง ๆ (Banner) โดยทดลองบนวัตถุประสงค์ที่ดีที่สุด จากการทดลองขั้นตอนก่อนหน้านี้ ได้แก่ การเข้าชมเว็บไซต์ (Traffic) โดยผลลัพธ์การแสดงผลดีที่สุด ได้แก่ การแสดงโฆษณาแบบคอลเลกชัน (Collection) โดยมีจำนวน การกดโฆษณาสูงที่สุด และราคาต่อการเข้าชมเว็บไซต์ ราคาต้นทุนต่อการกดโฆษณาต่ำที่สุด เมื่อเปรียบเทียบกับการแสดงผลโฆษณาเฟซบุ๊กแบบภาพเดี่ยว (Single Image) และภาพสไลด์ (Carousel)
This research was aimed to study the effectiveness of Facebook advertising of a Thai women wear label, “Vickteerut”, by using an experimental research approach. The research investigated the effectiveness of different Facebook Ad objectives: Reach, Traffic, and Conversion. Moreover, the study looked into the effectiveness of different Facebook Ad formats: Single Image Ad, Carousel Ad, and Collection Ad. The data collection was made through the experiment of buying Facebook Ad in the various variables of objectives and Ad formats. The analysis of the research was presented by using a descriptive approach. The research demonstrated that using Traffic as a Facebook objective in buying Facebook Ad resulted in greater sales, cheaper cost per click, and also the lowest cost per result when comparing to the cost per result of other Facebook Ad objectives. The study in the effectiveness of different Facebook Ad formats was conducted with the best Facebook Ad objective from the previous experiment i.e. Traffic. The result showed that Collection Ad brought about the highest Ad clicks, the lowest cost per click, and also the lowest cost per visitor.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Advisor(s): ชุติมา เกศดายุรัตน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4453
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
tanit_chan.pdf3.65 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback