DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4447

Title: กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดร้านอาหารและดนตรี กรณีศึกษา โรงเบียร์เยอรมันตะวันแดง
Other Titles: Marketing Communication Strategy for Restaurant and Music Business: A Case Study of Tawandang German Brewery
Authors: บุษยมาส แก้วทอง
Keywords: กลยุทธ์การสื่อสารการตลาด
ธุรกิจร้านอาหารและดนตรี
โรงเบียร์เยอรมันตะวันแดง
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยเรื่อง “กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดร้านอาหารและดนตรี กรณีศึกษา โรงเบียร์เยอรมันตะวันแดง” มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษากลยุทธ์การสื่อสารการตลาดด้านธุรกิจร้านอาหารและดนตรี กรณีศึกษา โรงเบียร์เยอรมันตะวันแดง 2) เพื่อศึกษามุมมองผู้ใช้บริการร้านอาหารที่มีดนตรีนำเสนอ กรณีศึกษา โรงเบียร์เยอรมัน ตะวันแดง และ 3) เพื่อศึกษาการบริหารจัดการธุรกิจร้านอาหารและดนตรี ผู้วิจัยได้ทำการศึกษาข้อมูลในเชิงคุณภาพ โดยการรวบรวมข้อมูลบทสัมภาษณ์ของผู้บริหารโรงเบียร์เยอรมันตะวันแดงจากเว็บไซต์ต่าง ๆ และทำการสัมภาษณ์แบบเจาะลึกกับกลุ่มผู้ที่มาใช้บริการ จำนวน 3 กลุ่ม ได้แก่ กลุ่มครอบครัว กลุ่มพนักงานออฟฟิต และกลุ่มคนที่อยู่ใกล้เคียงสถานที่ กลุ่มละ 5 คน รวมจำนวน 15 ท่าน ผลการศึกษาพบว่า โรงเบียร์เยอรมันตะวันแดง มีการจัดกิจกรรมพิเศษที่จัดขึ้นภายในร้าน คือ การจัดคอนเสิร์ตที่มีการนำศิลปินที่มีชื่อเสียงในประเทศไทยมาทำการจัดแสดงในทุก ๆ เดือน มีการจัดการแสดงละครหรือภาพยนตร์ที่ได้รับความนิยม การจัดอีเวนต์ในเทศกาลต่าง ๆ ตามหน้าปฏิทิน พร้อมทั้งการจัดกิจกรรมให้ลูกค้าได้ร่วมสนุก ลุ้นรับสิทธิพิเศษและของรางวัลภายในงาน เพื่อสร้างความมีส่วนร่วมระหว่างร้านอาหารและลูกค้าอีกด้วย มีวิธีการส่งเสริมกิจกรรมพิเศษ โดยการร่วมมือกับพันธมิตร เพื่อเป็นการส่งเสริมการขาย และเป็นการตอบแทนลูกค้า โดยการมอบสิทธิพิเศษให้กับลูกค้าที่มาใช้บริการ ด้านมุมมองผู้ใช้บริการร้านอาหาร ผู้ใช้บริการรับรู้ข้อมูลผ่านช่องทางการบอกปากต่อปาก (Word of Mouth) เป็นอันดับแรก และมากเป็นอันดับหนึ่ง เพราะเรื่องรสชาติ การแสดงดนตรี และมีการเล่นเกม ผู้ใช้บริการจดจำเกี่ยวกับโรงเบียร์เยอรมันตะวันแดง โดยแบ่งได้ 4 ประเภท คือ 1) รสชาติอาหาร 2) การแสดงโชว์ 3) บรรยากาศดี และ 4) การบริการที่ดี หลักสำคัญในการบริหารระบบการทำงานของโรงเบียร์เยอรมันตะวันแดง คือ 1) ความจริงใจต่อทุกเรื่อง และมีความจริงใจต่อทุกคน 2) ความอดทนในการก้าวผ่านอุปสรรคต่าง ๆ และ 3) ความเป็นธรรมกับทุกฝ่าย ความเป็นธรรมในเรื่องการบริการ และยึดถือเหตุผลเป็นสำคัญ ส่วนปัจจัยที่มีผลต่อความสำเร็จในการบริหารธุรกิจร้านอาหารและดนตรี โรงเบียร์เยอรมันตะวันแดง มีปัจจัยหลัก ๆ 5 ประการ คือ 1) เครื่องดื่ม 2) อาหาร 3) บรรยากาศ 4) การบริการ มี และ 5) การแสดงโชว์ต่าง ๆ
The research titled “Marketing Communication Strategy for Restaurant and Music Business: A Case Study of Tawandang German Brewery” had three objectives: 1) to study marketing communication strategy for restaurant and music business: A Case study of Tawandang German Brewery 2) to examine restaurant users with music presented: A case study of Tawandang GermanBrewery, and 3) to investigate restaurant and music business management. The researcher studies qualitative information, collecting interview data from various websites and in-depth interviews with three groups of brewery users; family group, office worker group and those living near the brewery. All together were 15 participants. The result showed that the brewery had extra activities in the restaurant, namely, concerts with famous artists in Thailand performing every month, shows with dramas or movies popular at the time of the performance, organizing events for each festival, and activities for customers to have fun. Clients won a prize at the event to create engagement between the restaurants and users. Promotion of special activities in collaboration with partners was for sales promotion and customer compensation by offering special privileges to customers who used the service. As for restaurant users’ views, users received information via word of mouth first and ranked the first due to the taste of food, music and games. Users memorized Tawandang German Brewery by four categories 1) taste of food 2) shows 3) good atmosphere and 4) services. Regarding the Key principles in management of the Tawandang German Brewery were 1) sincerity to all matters and everyone 2) patience to overcome various obstacles, and 3) fairness to all parties and fairness in service as well as abiding by reason. There were five factors affecting the success of restaurant and music business administration: 1) drinks 2) food 3) atmosphere 4) services and 5) shows.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.) -- สาขาวิชาการบริหารธุรกิจบันเทิงและการผลิต บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Subjects: การสื่อสารทางการตลาด--วิจัย
ร้านอาหาร--การตลาด
โรงเบียร์เยอรมันตะวันแดง--การศึกษาเฉพาะกรณี
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ--สารนิพนธ์
Advisor(s): ธรรญธร ปัญญโสภณ
ปีเตอร์ รุ่งเรืองกานต์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4447
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
busayamart_mais.pdf5.36 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback