DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4427

Title: แผนธุรกิจตัว ต. อพาร์ทเม้นท์
Other Titles: Business plan for the t.apartment
Authors: นัยเนตร แซ่เฮง
Keywords: อพาร์ทเม้นท์
ห้องพัก
Issue Date: 18-Mar-2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเตรียมความพร้อมในการทำธุรกิจ ตัว ต. อพาร์ทเม้นท์ผู้วิจัยได้มีการจัดทำแผนธุรกิจ คือ การวิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมทางธุรกิจ การวิเคราะห์การแข่งขัน และการวิจัยตลาดโดยใช้แบบสอบถามในการเก็บข้อมูลกลุ่มตัวอย่างจำนวน 400 ชุด โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างที่ไม่ใช่ความน่าจะเป็น สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้น คือ ค่าไคสแควร์ ผลการศึกษาพบว่า ตัว ต. อพาร์ทเม้นท์ มีความได้เปรียบ และมีโอกาสสูงจากต้นทุนที่ต่ำกว่าคู่แข่งและมีทำเลที่ตั้งที่ใกล้กับมหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์ และแหล่งชุมชน ทั้งยังมีคู่แข่งไม่มากเนื่องจากที่ดินในบริเวณนั้นมีราคาสูงทำให้การซื้อที่ดินเพื่อทำอพาร์ทเม้นท์ไม่คุ้มค่า กลยุทธ์ธุรกิจของ ตัว ต. อพาร์ทเม้นท์ ที่มุ่งเน้นเป็นหลัก คือ การเป็นผู้นำด้านต้นทุนรองลงไปคือกลยุทธ์สร้างความแตกต่าง ซึ่งจะทำให้ได้เปรียบคู่แข่งและสามารถดึงดูดลูกค้าได้ ด้านการตลาด ตัว ต. อพาร์ทเม้นท์มีกลุ่มเป้าหมายหลักคือ นักศึกษา และพนักงานบริษัทเอกชน ซึ่งมีรายได้ส่วนตัวเฉลี่ยอยู่ที่ 10,000-20,000 บาท มีอายุระหว่าง 18-30 ปี มีห้องพักแบบเดียว คือขนาดห้อง 24 ตารางเมตร ตามตำแหน่งทางการตลาดที่วางไว้คือ ที่พักคุณภาพในราคาที่คุ้มค่า ช่องทางการจัดจำหน่ายของ ตัว ต. อพาร์ทเม้นท์ มี 3 วิธี 1. เข้ามาติดต่อด้วยตัวเอง 2. ติดต่อจองห้องพักผ่านทางโทรศัพท์ 3. ติดต่อจองห้องพักผ่านเว็บไซต์ของอพาร์ทเม้นท์ ตัว ต. อพาร์ทเม้นท์จะมีฝ่ายงาน 4 ฝ่าย คือ ฝ่ายบริการลูกค้า ฝ่ายการเงิน ฝ่ายแม่บ้าน ฝ่ายซ่อมบำรุง ซึ่งทั้ง 4 ฝ่ายขึ้นตรงต่อเจ้าของกิจการ จากผลการวิเคราะห์ กิจการสามารถกำหนดแนวทางกลยุทธ์ คือกลยุทธ์เข้าถึงกลุ่มลูกค้าเป้าหมาย และกลยุทธ์รายการส่งเสริมการขาย สำหรับโครงการนี้ใช้เงินลงทุน จำนวน 10,050,000 บาท ค่า NPV เท่ากับ 722,930.22 ผลตอบแทนภายในโครงการ (IRR) เท่ากับ 12% และใช้ระยะเวลาคืนทุนประมาณ 5 ปี
The preparation of this business plan is intended to prepare the business of the T. apartment the researcher received a business plan, economic analysis, competitive analysis and Market research using a team to collect sample data of 400 sets using sampling methods Examples that are unlikely to be the statistics used in the initial data analysis are chi-square values. The results of the study showed that the Apartment Sub-district has an advantage. And have a higher chance of lower costs. Competitors and have a location near Prince of Songkhla University and community sources. There are not many competitors. Since the land in that area is expensive, the purchase of land to make an apartment is not worth it. Business strategy of the apartment master who focuses primarily on being a cost leader, followed by the strategy of creating different, which will give the competitive advantage and can attract customers The marketing department of the apartment has a main target group of students and staff. Private companies with average personal income at 10,000-20,000 baht, aged between 18-30 years old, with rooms. The only type is the room size of 24 square meters according to the market position placed. Quality accommodation at a price worthwhile. There are 3 distribution channels in the apartment: 1. Contact by yourself 2. Contact Book a room by phone. 3. Contact to book a room through the hotel website. Will have 4 or more customers to service Directly sent to business owners From the analysis results The business can set strategic guidelines. Is a strategy to reach target customers and sales promotion strategies For this project, the investment amount is 10,050,000 baht. NPV equivalent to 722,930.22. IRR returns equal to 12% and payback period about 5 years
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
ตัว ต. อพาร์ทเม้นท์
ห้องชุด -- ไทย -- สงขลา -- วิจัย
ห้องชุด -- การตลาด -- วิจัย
การจัดการตลาด -- วิจัย
การตลาด -- ไทย -- สงขลา -- วิจัย
พฤติกรรมผู้บริโภค -- ไทย -- สงขลา -- วิจัย
Advisor(s): ประวัฒน์ เบญญาศรีสวัสดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4427
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
naiyanate.saeh.pdf3.82 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback