DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4398

Title: แผนธุรกิจแอพพลิเคชั่นนำเข้า-ส่งออกทางทะเล
Other Titles: Business plan for import-export application sea freight
Authors: คณิน วิญญาณ
Keywords: แอพพลิเคชั่นนำเข้า-ส่งออก
การรับรู้ตราสินค้า
การยอมรับเทคโนโลยี
การให้บริการ
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้เพื่อศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อความตั้งใจใช้บริการแอพพลิเคชั่นนำเข้า-ส่งออก ตัวแปรอิสระได้แก่ ปัจจัยด้านการรับรู้ตราสินค้า ปัจจัยด้านการยอมรับเทคโนโลยี และปัจจัยด้านการให้บริการ กลุ่มตัวอย่างคือ บุคคลทั่วไปจำนวน 200 คน โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเฉพาะเจาะจง แจกแบบสอบถามกับกลุ่มผู้นำเข้า-ส่งออก ตัวแทนออกของ, คนกลางที่ทำหน้าที่แทนลูกค้า และสายเรือ และกำหนดขนาดกลุ่มตัวอย่างโดยกำหนดตามสถิติสมาการถดถอยพหุคูณ ที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ผลการวิจัยพบว่า พบว่า ปัจจัยด้านการยอมรับเทคโนโลยีมีผลต่อความตั้งใจใช้บริการแอพพลิเคชั่นของคนในกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย ส่วนใหญ่อยู่ในช่วงอายุ 25 – 30 ปี ระดัการศึกษา ปริญญาตรี ประกอบอาชีพพนักงานบริษัท มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน ตั้งแต่ 20,001 – 30,000 บาท มีการจองระวางเรือผ่าน E-Mail มากที่สุด จองระวางเรือ เดือนละ 1 ครั้ง เคยประสบปัญหาติดต่อลูกค้าหรือผู้ให้บริการขนส่งไม่ได้ และติดตามข่าวสารเกี่ยวนำเข้า-ส่งออกหรือหางานด้านโลจิสติกส์ผ่านช่องทาง Social Media
The objective of this research is aimed to study factors affecting to Purchase Intention of Import-Export Application. The independent variables were Brand Awareness, Technology Acceptance, and Service. The sample group of 200 respondents was population in Bangkok with Importers-Exporters, Shipping, Freight Forwarder, and Ship Agent groups. Questionnaire was used by purposive sampling methods. The sample size was specified by using G * Power Analysis program according to multiple regression statistics used in data analysis. The results showed that Technology Acceptance significantly influenced the Purchase Intention of Import-Export Application at the statistically significant level of 0.05 Most of respondents were male, at the age from 25 – 30 years old, mostly worked as officer, at bachelor degree for graduation level, average salary from 20,001 – 30,000 THB/month, mostly booking by e-mail and booking one shipment per month, have encountered a problem couldn't contact with customer, follow news from social media.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Advisor(s): ชุติมาวดี ทองจีน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4398
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kanin.viny.pdf2.01 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback