DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4383

Title: อิทธิพลปัจจัยส่วนบุคคลและส่วนประสมทางการตลาดส่งผลต่อความพึงพอใจของนักท่องเที่ยวชาวไทยที่มาท่องเที่ยวตลาดน้ำตลิ่งชัน
Other Titles: The Influence of personal factors and marketing mix affecting to satisfaction of Thai tourists who visit Taling Chan Floating Market
Authors: ศศินภา กัลยาณวิชัย
Keywords: ตลาดน้ำตลิ่งชัน
ความพึงพอใจ
นักท่องเที่ยวไทย
ปัจจัยส่วนบุคคล
ส่วนประสมทางการตลาด
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลปัจจัยส่วนบุคคลส่งผลต่อความพึงพอใจของนักท่องเที่ยวชาวไทยที่มาท่องเที่ยวตลาดน้ำตลิ่งชัน งานวิจัยนี้เก็บข้อมูลโดยการแจกแบบสอบถาม (Questionnaire) ให้กับกลุ่มตัวอย่าง 400 คน การสุ่มแบบสะดวก และการทำวิเคราะห์ข้อมูลทางสถิติ ค่าเฉลี่ย ค่าร้อยละ ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์สถิติเชิงอนุมาน ได้แก่ T-Test, One-Way ANOVA, Eta Squared โดยกำหนดนัยสำคัญทางสถิตที่ 0.05 ผลการศึกษาพบว่าส่วนใหญ่เป็นเพศหญิงร้อยละ 54.5 ส่วนใหญ่มีอายุในช่วง 31-40 ปี คิดเป็นร้อยละ 34.8 ส่วนใหญ่ศึกษาระดับปริญญาตรี คิดเป็นร้อยละ 67.8 ส่วนใหญ่อาชีพเป็นพนักงานบริษัท คิดเป็นร้อยละ 40.0 ส่วนใหญ่มีรายได้ 20,001-30,000 คิดเป็นร้อยละ 38.8 และส่วนใหญ่มีสถานภาพโสด คิดเป็นร้อยละ 55.3 มีความพึงพอใจอยู่ในระดับมาก เมื่อพิจารณาเป็นรายด้านผลิตภัณฑ์ รองลงมา คือ ด้านราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านบุคคล ด้านส่งเสริมทางการตลาด ด้านกระบวนการ ด้านลักษณะทางกายภาพ นอกจากนี้ผลการเปรียบเทียบค่าเฉลี่ยความพึงพอใจในของนักท่องเที่ยวชาวไทยที่มาท่องเที่ยวตลาดน้ำตลิ่งชัน จําแนกตามปัจจัยส่วนบุคคล พบว่า กลุ่มตัวอย่างที่มีเพศ อายุ ระดับการศึกษา อาชีพ รายได้ต่อเดือน และสถานภาพที่แตกต่างกัน มีความพึงพอใจของนักท่องเที่ยวชาวไทยที่มาท่องเที่ยวตลาดน้ำตลิ่งชัน ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านการส่งเสริมการตลาด ด้านบุคลากร ไม่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญที่ 0.05 ด้านลักษณะทางกายภาพและด้านกระบวนการ แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญที่ 0.05 ผลการศึกษาส่วนส่งเสริมทางการตลาด ส่งผลต่อความพึงพอใจต่อของนักท่องเที่ยวที่มาท่องเที่ยวตลาดน้ำตลิ่งชัน อย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ 0.05
The purpose of this research was to study the influence of personal factors affecting the satisfaction of Thai tourists visiting Taling Chan floating market. This research was collected by distributing questionnaires. (Questionnaire) to a sample of 400 people, convenient randomization and doing statistical analysis of the mean, percentage, standard deviation And inferential statistics including T-Test, One-Way ANOVA, Eta Squared with static significance at 0.05 The results showed that most respondents were female, which is 54.5 percent. Most of them were 31-40 years old, which accounts for 34.8 percent. Moreover, they have finished a bachelor's degree, which accounts for 67.8 percent, and have a career as a company employee at 40.0 percent. Most of them have income around 20,001-30,000 baht per month, which accounts for 38.8 percent and has a single status, which accounts for 55.3 percent. The study of satisfaction of Thai tourists who visit Taling Chan Floating Market found that the satisfaction level was high. Also, the comparison of the average satisfaction of Thai tourists visiting the Taling Chan floating market can classify by personal factors. It can find that the sample group that has different in gender, age, education level, occupation, monthly income, and statuses are satisfied with visiting the Taling Chan floating market. In terms of Marketing Mix (Product, Price, Distribution Channel and Marketing Promotion) has significantly different at 0.05. However, The physical aspect and process are significantly different at 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (ศศ.ม.) -- สาขาวิชาการจัดการอุตสาหกรรมการบริการและการท่องเที่ยว บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Subjects: ตลาดน้ำ
นักท่องเที่ยว
การท่องเที่ยวเชิงวัฒนธรรม
อุตสาหกรรมท่องเที่ยว
Advisor(s): มณีเนตร วรชนะนันท์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4383
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
sasinapa_kala.pdf4.56 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback