DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4313

Title: แผนธุรกิจที่พัก Terrace House 39
Other Titles: Business plan for Terrace House 39
Authors: เรมอนด์ อู๋
Keywords: พฤติกรรมผู้บริโภค
เป้าหมายระยะกลาง
การวิเคราะห์เชิงปริมาณ
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจที่พัก Terrace House 39 มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาพัฒนาต่อยอดธุรกิจ เพิ่มยอดขาย ขยายและพัฒนาธุรกิจ เพื่อให้สอดคล้องกับความต้องการของผู้เข้าพัก เพื่อสร้างประสบการณ์ในการเข้าพักและท่องเที่ยวในกรุงเทพมหานคร ซึ่งมีแนวโน้มจะมีนักท่องเที่ยวเข้ามาในกรุงเทพมหานครเพิ่มขึ้นเรื่อย ๆ โดยนักท่องเที่ยวที่เข้ามาภายในประเทศเป็นกลุ่มเป้าหมายหลักของธุรกิจ สถานที่ตั้งของธุรกิจตอบสนองความสะดวกสบายและสะอาดในราคาที่เหมาะสมสำหรับผู้เข้าพัก จึงคาดการณ์ว่าธุรกิจนี้มีความเป็นไปได้ จากการศึกษาและวิจัยดังกล่าวจะมุ่งเน้นไปทางด้านการเพิ่มยอดขายและพัฒนาธุรกิจให้ดียิ่งขึ้น ซึ่งนำไปสู่การวิเคราะห์เชิงปริมาณและคุณภาพ โดยเก็บสถิติและความคิดเห็น จากการศึกษาพฤติกรรมการเข้าพักจากผู้ใช้บริการจริงทั้งชาวไทยและต่างประเทศ โดยคาดการณ์ว่า จะสามารถเพิ่มยอดผู้เข้าพักได้มากกว่าร้อยละ 90 โดยในเป้าหมายระยะกลาง ทำให้อัตราผลตอบแทนภายใน (IRR) คิดเป็นร้อยละ 79.77 มูลค่าปัจจุบันสุทธิ (Net Present Value) เท่ากับ 5,489,916 บาท จากข้อมูลข้างต้นทำให้คาดการณ์ว่าน่าลงทุนในธุรกิจนี้
The Purpose of Terrace House 39, Bangkok business plan aims to study, increase sales, expand and develop business as well as consumer need to create the best experience for traveler in Bangkok. Which this trend to have more tourists come into Bangkok the tourists entering the country are the target of the business. The location of the business responds to comfort and cleanliness at an affordable price for guests. Therefore anticipating that this business is possible. Based on this study to increase sales and develop business. Therefore study in quantitative and qualitative analysis of the tourists consumer behavior. In the medium-term is expected to increase the number of guests by more than 90%. Which is equivalent to 79.77% of Internal Rate of Return (IRR) and 5,489,916 net present value since there is no cost of an investment in those channels. Based on the information above, it is expected to invest in those channels to expand the business.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
ที่พักนักท่องเที่ยว
กรุงเทพฯ -- ภูมิประเทศและการท่องเที่ยว
Advisor(s): ประวัฒน์ เบญญาศรีสวัสดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4313
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
raymond_wu.pdf3.56 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback