DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4308

Title: แผนธุรกิจปรับปรุงรูปลักษณ์และพัฒนาธุรกิจตลาดลานบุญให้อยู่ในรูปแบบ Community Mall
Other Titles: Business Plan for Improve the Appearance and Business Development Lanboon Market to be in the Community Mall
Authors: อติพร สิทธิพันธุ์
Keywords: การสร้างภาพลักษณ์
การรับรู้
การให้บริการ
ตลาดลานบุญ
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความเป็นไปได้ในการปรับปรุงรูปลักษณ์และพัฒนาธุรกิจห้างหุ้นส่วน ตลาดลานบุญ จำกัด โดยสร้างการรับรู้ (Brand Awareness) ภาพลักษณ์ (Image) และควบคุมมาตรฐานการให้บริการแก่ผู้บริโภคทำให้ผู้บริโภคเกิดความประทับใจ ความคุ้มค่า และกลับมาใช้บริการใหม่ การจัดทำแผนธุรกิจนี้ได้ทำการศึกษาวิจัยการตลาด ด้วยการเก็บแบบสอบถามกับกลุ่มลูกค้า และประชาชนบริเวณใกล้เคียง จำนวน 100 ชุด เพื่อนำมาวิเคราะห์จุดแข็ง จุดอ่อน โอกาส และอุปสรรค และศึกษาแนวคิดทฤษฎีเกี่ยวกับการสร้างภาพลักษณ์ การรับรู้ พฤติกรรมผู้บริโภค การตัดสินใจซื้อ และทฤษฎีส่วนประสมทางการตลาด (7Ps) จากการวิเคราะห์พบว่า ผู้ที่จะใช้บริการส่วนมากมีความคิดเห็นด้วยกับการที่ธุรกิจตลาดลานบุญจะปรับรูปลักษณ์และพัฒนาธุรกิจให้อยู่ในรูปแบบใหม่ กลุ่มลูกค้าส่วนใหญ่เลือกที่จะใช้บริการด้วยความสะดวกทั้งใกล้ที่อยู่อาศัยมีบริการที่ดีอำนวยความสะดวกให้กับกลุ่มลูกค้า ราคาสินค้าเหมาะสมกับคุณภาพสินค้า จะทำให้ลูกค้าเกิดความพึงพอใจและเกิดการบอกต่อ เมื่อพิจารณาการลงทุนเพื่อต่อยอดธุรกิจตลาดลานบุญ พบว่ามีความคุ้มค่าในการลงทุน โดยใช้งบลงทุนประมาณ 3,142,000 บาทและมีมูลค่าปัจจุบันสุทธิ (NPV) เท่ากับ 11,465,951 บาท และมีค่าอัตราผลตอบแทนของโครงการ (IRR) เท่ากับ 118.90% และระยะเวลาคืนทุนเท่ากับ 1.01 ปี
This business plan aims to study the feasibility of improving the Appearance and Business Development of Lanboon Market Partnership by creating brand awareness, image and controlling service standards for consumers, resulting in consumers being born. Impression, worthiness and re-use of the service The preparation of this business plan was to study market research by collecting questionnaires with customers. And 100 nearby people in order to analyze the strengths, weaknesses, opportunities and obstacles and study the concepts, theories about image creation, consumer behavior awareness Buying decision And marketing mix theory (7Ps) From the analysis found that Those who use most of the services have opinions as well as the business of Lan Boon will adjust the appearance and develop the business to be in a new format. Most customers choose to use the service conveniently and near the residence. Which is good to facilitate customers Product price is suitable for product quality. Will make customers satisfied and tell more When considering investment to expand the business of Lan Boon Market Found that it was worth the investment With an investment budget of approximately 3,142,000 baht and NPV of 11,465,951 baht and an IRR of 118.90% and a payback period of 1.01 years
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
พฤติกรรมผู้บริโภค
ตลาด
ซุปเปอร์มาร์เก็ต
การค้าปลีก
Advisor(s): สุเมธี วงศ์ศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4308
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
atiporn_sitt.pdf4.41 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback