DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4290

Title: ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีความสัมพันธ์ต่อการเลือกใช้บริการที่พักแรมแบบบูติคของนักท่องเที่ยวชาวต่างชาติในย่านเกาะรัตนโกสินทร์
Other Titles: The Factor Marketing Mix Relating to Choose Boutique – Style Accommodation of Foreign Tourists in The Rattanakosin Island
Authors: ยาลานี สาอะ
Keywords: ส่วนประสมทางการตลาด
ความสัมพันธ์
ที่พักแรมแบบบูติค
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: จากการศึกษางานวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อได้ทราบถึงข้อมูลด้านประชากรศาสตร์ของนักท่องเที่ยวชาวต่างชาติที่ใช้บริการที่พักแรมแบบบูติคในย่านเกาะรัตนโกสินทร์รวมไปถึงทราบปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการเลือกใช้บริการที่พักแรมแบบบูติคในย่านเกาะรัตนโกสินทร์ ของนักท่องเที่ยวชาวต่างชาติ เมื่อทราบถึงความต้องการของลูกค้าและความสัมพันธ์ของปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดก็สามารถนำไปวางแผนด้านกลยุทธ์ ซึ่งนำไปสู่การปรับปรุงด้านต่าง ๆ ในอนาคต และนำไปเป็นข้อมูลในการวางแผนและพัฒนาคุณภาพ รวมไปถึงสามารถนำข้อมูลไปใช้ ปรับปรุงการดำเนินธุรกิจให้สอดคล้องกับความต้องการของลูกค้าได้ จากการศึกษาวิจัยในครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ จากกลุ่มประชากรตัวอย่างทั้งหมด 400 คน ซึ่งเป็นกลุ่มผู้บริโภคที่เป้นนักท่องเที่ยวชาวต่างชาติที่ใช้บริการที่พักแรมแบบบูติคในย่านเกาะรัตนโกสินทร์ โดยเครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้คือแบบสอบถาม เพื่อเก็บรวบรวมข้อมูลและใช้วิธีการวิเคราะห์ข้อมูลเชิงปริมาณในการวิเคราะห์งานวิจัยครั้งนี้ ผลจากการศึกษางานวิจัยครั้งนี้พบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นเพศชายสัญชาติเอเชียมีอายุอยู่ที่ระหว่าง 31-40 ปี ส่วนใหญ่มีสถานภาพเป็นโสดมีการศึกษาอยู่ในระดับปริญญาตรีประกอบอาชีพเป้นพนักงานบริษัท และส่วนใหญ่มีรายได้เฉลี่ยมากกว่า 2,000 ดอลลาร์ต่อเดือน ส่วนใหญ่เคยใช้บริการที่พักแรมแบบบูติคในย่านเกาะรัตนโกสินทร์มาแล้ว 1-2 ครั้ง พักแรมต่อครั้งประมาณ 3-4 สัปดาห์ ส่วนใหญ่เดินทางมาท่องเที่ยวกับเพื่อนมากที่สุด หาข้อมูลที่พักแรมจากบริษัททัวร์ โดยจองที่พักผ่านบริษัททัวร์ สถานที่ท่องเที่ยวในกรุงเทพมหานครที่เป็นเป้าหมายหลักในการเดินทางมาท่องเที่ยวของนักท่องเที่ยวส่วนใหญ่คือ พระบรมมหาราชวังและวัดพระแก้วฯ และเหตุผลสำคัญในการเลือกที่พักแรมแบบบูติคของนักท่องเที่ยวส่วนใหญ่คือชื่นชอบศิลปวัฒนธรรม ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีความสัมพันธ์ต่อการเลือกใช้บริการที่พักแรมแบบบูติคในย่านเกาะรัตนโกสินทร์ของนักท่องเที่ยวชาวต่างชาติ พบว่า ปัจจัยทางการตลาดทั้ง 7 ด้าน คือ ด้านพนักงานผู้ให้บริการ ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านกระบวนการให้บริการ ด้านราคา ด้านลักษณะทางกายภาพ ด้านการส่งเสริมการตลาด และด้านผลิตภัณฑ์มีผลต่อการเลือกใช้บริการที่พักแรมแบบบูติคของนักท่องเที่ยวชาวต่างชาติในย่านเกาะรัตนโกสินทร์ ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดมีความสัมพันธ์ต่อการเลือกใช้บริการที่พักแรมแบบบูติคในย่านเกาะรัตนโกสินทร์ของนักท่องเที่ยวชาวต่างชาติ ปัจจัยด้านประชากรศาสตร์ที่แตกต่างกันมีความสัมพันธ์ต่อการให้ความสำคัญต่อปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดในแต่ละปัจจัยแตกต่างกัน
This research study aims to understand the demographic data of foreign tourists used the services boutique accommodation in the heart of Rattanakosin Island, to know the factors that affect the marketing mix. choose a boutique lodge in the Rattanakosin Island. Of foreign tourists Knowing the needs of customers and the relationship of the marketing mix, it can lead to strategic planning. This leads to improvements in the future and contribute to the planning and improvement. The data can be used. Improve business practices to meet the needs of their clients. The study was a quantitative research. All samples from a population of 400 people, which is bordered by consumer groups of foreign tourists used the services boutique accommodation in the heart of Rattanakosin Island. The instrument used in this study was a questionnaire. The results of this research showed. The majority are male nationals aged between 31-40 years, Asia has the status of a single study in an undergraduate career bordered employees. And the average income is more than $ 2,000 per month. Most of the lodge had a boutique in the heart of Rattanakosin Island, then 1-2 times per camper for 3-4 weeks of traveling with friends the most. Accommodation for the tour company. By booking through a travel agent Attractions in Bangkok, the main goal of the visit is of most tourists. The Grand Palace and the Emerald Buddha Temple. And the key reason for choosing a boutique lodge is a favorite of most visitors, art and culture. Marketing Mix Factors Relating to choose boutique-style accommodation in the heart of Rattanakosin Island, the foreign tourists that marketing factors in 7 areas: staffing providers. The distribution channel The process provides for the physical. Promotion Marketing Products and services affecting the choice of boutique accommodation of foreign tourists in the Rattanakosin Island. Marketing Mix Factors Relating to choose boutique accommodation in the heart of Rattanakosin Island, the foreign tourists. Demographic factors have a different relationship to the importance of the marketing mix for each different factor.
Description: การค้นคว้าอิสระ (ศศ.ม.) -- สาขาวิชาการจัดการอุตสาหกรรมการบริการ และการท่องเที่ยว บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Subjects: นักท่องเที่ยวต่างชาติ
อุตสาหกรรมท่องเที่ยว
ที่พักนักท่องเที่ยว
การตลาด
นักท่องเที่ยวต่างชาติ -- วิจัย
Advisor(s): ภูเกริก บัวสอน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4290
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
yalanee_saah.pdf4.99 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback