DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4283
|
Title: | แผนธุรกิจบริษัท สาริสา ลิปแคร์ จำกัด |
Other Titles: | Business Plan for Sarisa Lip Care Ltd |
Authors: | พัฒน์สรณ์ ภรเตียวเจริญ |
Keywords: | ลิปแคร์ ลำดับขั้นการตอบสนอง ส่วนประสมทางการตลาด การออกแบบบรรจุภัณฑ์ |
Issue Date: | 2562 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การวิจัยครั้งนี้เพื่อศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อลิปแคร์ ของประชากรในกรุงเทพมหานคร ตัวแปรอิสระได้แก่ปัจจัยด้านลำดับขั้นการตอบสนอง 4Ps ส่วนประสมการตลาดและการออกแบบบรรจุภัณฑ์ กลุ่มตัวอย่างคือ ผู้ที่อาศัยอยู่ในกรุงเทพมหานคร มุ่งเน้นช่วงอายุ 20-35 จำนวน 200 คน โดยใช้แบบสอบถามและวิธีการสุ่มตัวอย่างไม่อาศัยความน่าจะเป็น โดยวิธีการสุ่มแบบสะดวก โดยจะกำหนดขนาดกลุ่มตัวอย่างโดยใช้โปรแกรม G* Power Analysis กำหนดตามสถิติ Multiple Regression ที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ผู้วิจัยกำหนดอิทธิพลของขนาดตัวอย่าง โดยใช้ค่าความเชื่อมั่นที่ร้อยละ 95 (α = .05)
ผลการศึกษาพบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เพศผู้หญิง ช่วงอายุ 25-30 ปี มีระดับการศึกษาอยู่ในระดับปริญญาตรี ประกอบอาชีพพนักงานบริษัทมากที่สุด มีรายได้เฉลี่ยจะอยู่ที่ 20,001 – 30,000 บาท ส่วนมากจะซื้อเครื่องสำอางประเภทบำรุงผิว (Skin Care) ความถี่ในการซื้อเครื่องสำอางภายใน 1 เดือน จะอยู่ที่ 1 ครั้งต่อเดือน จำนวนเงินที่ใช้ในการซื้อเครื่องสำอางแต่ละครั้งจะอยู่ที่ 501-1,000 บาทต่อครั้ง
ผลวิจัยพบว่าปัจจัยด้านลำดับขั้นการตอบสนอง ส่วนประสมทางการตลาด และการออกแบบบรรจุภัณฑ์มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อลิปแคร์ (Lip Care) ของคนในกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยยะสำคัญที่ระดับ 0.05 The objective of this research aimed to study factors affecting the decision to purchase Lip Care of the population in Bangkok. The independent variables were Hierarchy of effect model, Marketing Mix factors, and Product Design. The sample group of 200 respondents was population in Bangkok aged from 20 -35 years old. Questionnaire was used by non-probability sampling methods via convenient sampling methods. The sample size was specified by using G * Power Analysis program according to multiple regression statistics used in data analysis at the confident statistically significant level of 0.05.
The results showed that most of the respondents are female, age between 25-30 years old. Their highest education is bachelor degree. Most of them are employee and have average monthly income about 20,001 – 30,000 bahts. Most of them buy skin care. The frequency of goods purchasing is once a month and the average price is between 501-1,000 bahts.
The results showed that Hierarchy of effect model, Marketing Mix factors, and Product Design significantly influenced the Decision Making to purchase Lip Care at the statistically significant level of 0.05. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560 |
Subjects: | การวางแผนธุรกิจ เครื่องสำอาง การจัดการธุรกิจ ผิวหนัง -- การดูแลและสุขวิทยา เครื่องสำอาง -- การตัดสินใจ |
Advisor(s): | ชุติมาวดี ทองจีน |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4283 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|