DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4275

Title: แผนธุรกิจเครื่องเทศและสินค้าอุปโภคบริโภคออนไลน์ “ร้านเปงหลี”
Other Titles: Business plan for Penglee’s spice and grocery
Authors: นุสรา ขำวิไล
Keywords: การขายผ่านระบบออนไลน์
การรับรู้ตราสินค้า
สินค้าอุปโภคบริโภค
เครื่องเทศ
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความเป็นไปได้ของการพัฒนาต่อยอดธุรกิจ “เปงหลี” ซื้อมาขายไปของสินค้าอุปโภคบริโภค ผ่านระบบออนไลน์มีสินค้าหลักเป็นกลุ่มเครื่องเทศ การสร้างฐานลูกค้าใหม่ โดยการใช้ช่องทางการขายผ่านระบบออนไลน์ในการเข้าถึงของลูกค้า มีการสร้างการรับรู้ตราสินค้า สร้างความเชื่อมั่นจากประสบการณ์การขายสินค้ามานานกว่า 60 ปี คัดเลือกสินค้าที่มีคุณภาพ ช่วยส่งผลให้ธุรกิจมียอดขายเพิ่มขึ้นอย่างน้อย 15% ต่อปี แผนธุรกิจนี้ ได้ทำการศึกษาวิจัยตลาดด้วยวิธีการแจกแบบสอบถามกับผู้ตอบคำถาม จำนวน 94 คน และมีการวิเคราะห์จุดแข็ง จุดอ่อน โอกาส และอุปสรรคของธุรกิจ เพื่อจัดทำแผน กลยุทธ์ที่ใช้ในการดำเนินธุรกิจ จากผลการวิจัยส่วนประสมทางการตลาด (7P) พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามให้ความสำคัญมากที่สุด ด้านปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ คือ ความหลากหลายของสินค้าบนหน้าเว็บไซต์ (x ̅= 3.50) ปัจจัยด้านราคา คือ สามารถเปรียบเทียบราคาสินค้าผ่านเว็บไซต์ได้ (x ̅= 3.62) ปัจจัยด้านช่องทางการจัดจำหน่าย คือ การใช้งานง่าย รายละเอียดสินค้าและช่องทางที่หลากหลายมีค่าเท่ากัน (x ̅= 3.66) ปัจจัยด้านการส่งเสริมการตลาดคือได้สินค้าแถม (x ̅ = 3.45) ปัจจัยด้านบุคลากร คือ พนักงานให้ข้อมูลอย่าสุภาพและครบถ้วน (x ̅= 3.54) ปัจจัยประเมินด้านการสร้างและนำเสนอลักษณะทางกายภาพ คือ ชื่อเสียงของร้านค้า (x ̅= 3.73) ปัจจัยด้านกระบวนการดำเนินงาน คือ การเดินทางไปซื้อสินค้าด้วยตนเอง (x ̅= 4.02) เมื่อพิจารณาด้านการลงทุน พบว่า มีอัตราผลตอบแทนตลอดโครงการอยู่ในเกณฑ์สูงเหมาะแก่การลงทุน โดยใช้งบลงทุน 715,790 บาท มูลค่าปัจจุบันสุทธิ (NPV) เท่ากับ 1,821,517 บาท มีอัตราผลตอบแทนภายใน (IRR) อยู่ที่ 75.67% ใช้ระยะเวลาคืนทุนทั้งสิ้น 1.65 ปี
This business plan aims to study the feasibility of further developing the "Peng Lee" business to buy and sell grocery online. There are main products as spices. Creating a new customer base by using online sales channels to reach customers. Brand awareness is created, Build confidence from the experience of selling products for over 60 years that select quality products. Helping to increase sales by at least 15% per year. This business plan has conducted a market research study with 94 and analyzes the strengths, weaknesses, opportunities and strategic planning for use in the marketing mix 7Ps. Found that the respondents gave the most importance on product factors, namely the variety of products on the website, (x ̅= 3.50). The price factor is can compare product prices via the website (x ̅= 3.62). The distribution channel is easy to use. Product details and various channels are equal (x ̅= 3.66). The marketing promotion factor is to get free products (x ̅= 3.45). Personnel factors are employees providing information, not polite and complete (x ̅= 3.54). The evaluation factor for the creation and presentation of physical characteristics is the reputation of the store (x ̅= 3.73). The operational process factor is traveling to buy products by themselves (x ̅= 4.02). When considering investment, it was found that the rate of return throughout the project was high, suitable for investment. With an investment budget of 715,790 baht, the net present value (NPV) of 1,821,517 baht with an internal rate of return (IRR) of 75.67%, total payback period of 1.65 years
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
การจัดการขาย
การตลาด
สินค้าอุปโภคบริโภค
อุตสาหกรรมเครื่องเทศ
เครื่องเทศ -- การตลาด
Advisor(s): สุเมธี วงศ์ศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4275
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nussara_kham.pdf3.74 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback