DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4274
|
Title: | แผนธุรกิจ บริษัท มอนส์เตอร์ ไวเซอร์ จำกัด |
Other Titles: | Business plan for Monster Visor Co., Ltd. |
Authors: | ลลิตา พิพัฒน์เยาว์กุล |
Keywords: | สื่อสังคมออนไลน์ คุณค่าตราสินค้า การสื่อสารทางการตลาดครบวงจร ส่วนประสมทางการตลาด |
Issue Date: | 2562 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การจัดทำแผนธุรกิจครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อเป็นแนวทางในการดำเนินธุรกิจ และพัฒนาธุรกิจ โดยทำการศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการธุรกิจโซเซียลมีเดีย ออนไลน์ เอเจนซี่ของประชากรในกรุงเทพมหานคร ตัวแปรอิสระได้แก่ปัจจัยด้านคุณค่าตราสินค้า ปัจจัยด้านการสื่อสารทางการตลาดครบวงจรและปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาด กลุ่มตัวอย่าง คือ ประชากรในกรุงเทพมหานคร อายุตั้งแต่ 20 ปีขึ้นไปที่เล่นโซเซียลมีเดียเป็นประจำ จำนวน 217 คน โดยใช้แบบสอบถามและวิธีการสุ่มตัวอย่างไม่อาศัยความน่าจะเป็น โดยวิธีการสุ่มแบบเฉพาะเจาะจง โดยใช้สมการถดถอยพหุคูณ ในการวิเคราะห์ข้อมูล ผู้วิจัยกำหนดอิทธิพลของขนาดตัวอย่าง โดยใช้ค่าความเชื่อมั่นที่ร้อยละ 95 (a = .05)
ผลการวิจัยพบว่า ปัจจัยด้านคุณค่าตราสินค้า ปัจจัยด้านการสื่อสารทางการตลาดครบวงจร และปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาด มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการธุรกิจโซเซียลมีเดีย ออนไลน์ เอเจนซี่อย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ 0.05 The purpose of this business plan is to be a guideline for build business and business development by studying factors affecting the decision to use online agency services for the population in Bangkok. The independent variables were Brand Equity factor, Integrated Marketing Communication factor, and Marketing Mix factor. The sample was 217 respondents was people in Bangkok, aged from 20 years, who were using social media. Questionnaire was used with purposive sampling methods via purposive sampling methods. Multiple regression statistics was used for data analysis at the confidence statistically significance level of 0.05.
The results showed that brand equity, integrated marketing communication, and marketing mix significantly influenced the decision making to use social media online agency at the statistically significant level of 0.05. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560 |
Subjects: | การวางแผนธุรกิจ สื่อสังคมออนไลน์ บริษัทโฆษณา การตัดสินใจ การเลือกของผู้บริโภค |
Advisor(s): | ชุติมาวดี ทองจีน |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4274 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|